AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Mitt barn fyller snart sju år, og jeg har alltid tenkt at han skal være "godt oppi årene" før han får seg telefon. Nå har det seg slik at jeg er i arbeid som fører til at han av og til kommer hjem til tomt hus etter SFO (er snakk om maks 15 minutter alene) grunnet lang pendlevei til jobb. Jeg har med andre ord vurdert å svelge en kamel og kjøpe en telefon han kan bruke til spill, og som KUN blir brukt her hjemme. Han får ikke lov til å ta den med seg ut, men det gir han mulighet til å få fatt i meg når han trenger det, og omvendt. Jeg har forsøkt å søke litt på nett etter et egnet abbonement. Det aller beste hadde vært et "sperret" abbonement hvor han kun hadde mulighet til å ringe til utvalgte nummer, men er dette mulig uten fri familie? Jeg ønsker heller ikke at dette skal påvirke hans klassekamerater ved at det blir en trend at de får seg telefon så tidlig. Er dette noe dere ville ha nevnt for andre foreldre, slik at det ikke blir noe press når barna kommer hjem og påstår at "alle andre har", selv om det bare er min som har en han kan bruke her hjemme? Andre tips og råd til en førstegangs "mobilmamma" ? Anonymous poster hash: 235d1...cb9
Gjest Magdalene Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Går jo ann å skaffe seg fasttelefon, eller en "husmobil-telefon", som ikke er hans, men som han kan ringe deg med når han har kommet hjem fra sfo.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Ville gått for en "husmobil", dvs en tlf. Med knapper og med kontantkort. Da kan du ringe inn og han kan ringe ut, Dette burde alle familier ha, som ikke har fast telefon lengre. Pass bare på at den blir ladet. Billig knappetlf. Med kontantkort får du de fleste steder. Spille kan hqn gjøre på din og på brett/pc når du er hjemme. Anonymous poster hash: 47870...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå