Gjest Pet Skrevet 7. juli 2004 #1 Skrevet 7. juli 2004 Skal lage bløtkake i dag og skal pynte den med jordbær. Hva skal jeg fylle den med? Jordbærsyltetøy? Eller er det noe annet som passer bedre?
Imax Skrevet 7. juli 2004 #2 Skrevet 7. juli 2004 Du kan jo ha krem og jordbær inni også, men jordbærsyltetøy er jo også godt.
Suzy Skrevet 7. juli 2004 #3 Skrevet 7. juli 2004 Bland jordbær i kremen - pisk det sammen altså! Det er kjempegodt Banan i skiver og/eller vaniljekrem passer også veldig godt inne i bløkake med jordbær Blåbær er kjempegodt til jordbær - og det er godt med Amerikansk glasur istedet for krem (stivpisket eggehvite m sukker)
Gjest Pet Skrevet 7. juli 2004 #4 Skrevet 7. juli 2004 Bland jordbær i kremen - pisk det sammen altså! Det er kjempegodt Banan i skiver og/eller vaniljekrem passer også veldig godt inne i bløkake med jordbær Blåbær er kjempegodt til jordbær - og det er godt med Amerikansk glasur istedet for krem (stivpisket eggehvite m sukker) Har du oppskrift på den glasuren?
Suzy Skrevet 7. juli 2004 #5 Skrevet 7. juli 2004 Har den såklart hjemme, men her er omtrent: Amerikansk glasur 2-3 store eggehviter sitronsaft (bittelitt) 1,5 dl sukker o,5 dl vann Kok opp vannog sukker slik at det blir en tykk og lys sirup - avkjøl litt Stivpisk eggevhitene med sitronen og tøm forsiktig i sirupen under kraftig pisking - pisk til blandingen er blank og tykk. Deilig!
Nøste Skrevet 7. juli 2004 #6 Skrevet 7. juli 2004 Jordbærsyltertøy er herlig å ha i kaka . Nam Nam fikk lyst på et stykke til kaffen.
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2004 #7 Skrevet 7. juli 2004 I bursdagen til samboeren min har vi alltid jordbær, banan, vaniljekrem og jordbærsyltetøy i bløtkaka. I min bursdag har vi bringebær, blåbær, vaniljekrem og bringebærsyltetøy. Nam, nam....
Gjest 1111 Skrevet 7. juli 2004 #8 Skrevet 7. juli 2004 Sist gang jeg laget bløtkake med jordbær på toppen hadde jeg multesyltetøy og bananer som fyll - kjempegodt.
Gjest Pet Skrevet 7. juli 2004 #9 Skrevet 7. juli 2004 Det ble jordbærsyltetøy, banan og vaniljekrem inni og masse jordbær og krem oppå. Så da får vi håpe den smaker. Har også lagd denne http://www.tine.no/oppskrift/2434/ som er helt fantastisk god! Gleder meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå