Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage bløtkake i dag og skal pynte den med jordbær. Hva skal jeg fylle den med? Jordbærsyltetøy? Eller er det noe annet som passer bedre?

Skrevet

Du kan jo ha krem og jordbær inni også, men jordbærsyltetøy er jo også godt.

Skrevet

Bland jordbær i kremen - pisk det sammen altså! Det er kjempegodt

Banan i skiver og/eller vaniljekrem passer også veldig godt inne i bløkake med jordbær :wink:

Blåbær er kjempegodt til jordbær - og det er godt med Amerikansk glasur istedet for krem (stivpisket eggehvite m sukker)

Skrevet
Bland jordbær i kremen - pisk det sammen altså! Det er kjempegodt

Banan i skiver og/eller vaniljekrem passer også veldig godt inne i bløkake med jordbær :wink:

Blåbær er kjempegodt til jordbær - og det er godt med Amerikansk glasur istedet for krem (stivpisket eggehvite m sukker)

Har du oppskrift på den glasuren?

Skrevet

Har den såklart hjemme, men her er omtrent:

Amerikansk glasur

2-3 store eggehviter

sitronsaft (bittelitt)

1,5 dl sukker

o,5 dl vann

Kok opp vannog sukker slik at det blir en tykk og lys sirup - avkjøl litt

Stivpisk eggevhitene med sitronen og tøm forsiktig i sirupen under kraftig pisking - pisk til blandingen er blank og tykk.

Deilig!

Skrevet

Jordbærsyltertøy er herlig å ha i kaka . Nam Nam fikk lyst på et stykke til kaffen.

Gjest Anonymous
Skrevet

I bursdagen til samboeren min har vi alltid jordbær, banan, vaniljekrem og jordbærsyltetøy i bløtkaka.

I min bursdag har vi bringebær, blåbær, vaniljekrem og bringebærsyltetøy.

Nam, nam....

Skrevet

Sist gang jeg laget bløtkake med jordbær på toppen hadde jeg multesyltetøy og bananer som fyll - kjempegodt.

Skrevet

Det ble jordbærsyltetøy, banan og vaniljekrem inni og masse jordbær og krem oppå. Så da får vi håpe den smaker. Har også lagd denne http://www.tine.no/oppskrift/2434/ som er helt fantastisk god! Gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...