Gå til innhold

Pris for gammel PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å selge en gammel pc med windows vista fra 2007. Men jeg vil gjerne vite hva som hadde vært en grei pris. Kan liksom ikke selge en gammel PC til skyhøy pris.

OM PC-EN:

- Kjøpt sent i 2007

- Har Windows Vista

- Er litt treg

- Fungerer fortsatt helt fint til generelle oppgaver som gaming, kontorarbeid, og slike ting.

Anonymous poster hash: 8e2a3...c53
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Maks 200. Selv så hadde jeg kastet den. Antar at det er en laptop du vil selge?

Endret av -Leon-
Skrevet

Ja, jeg vil selge laptopen. Takk for svar for grei pris.

Skrevet

Har planer om å selge en gammel pc med windows vista fra 2007. Men jeg vil gjerne vite hva som hadde vært en grei pris. Kan liksom ikke selge en gammel PC til skyhøy pris.

OM PC-EN:

- Kjøpt sent i 2007

- Har Windows Vista

- Er litt treg

- Fungerer fortsatt helt fint til generelle oppgaver som gaming, kontorarbeid, og slike ting.

Du får nok ikke særlig mye for den. Hvorfor installerer du ikke Linux/Ubuntu på den?

Skrevet

Du får nok ikke særlig mye for den. Hvorfor installerer du ikke Linux/Ubuntu på den?

Nei nei, ikke Ubuntu, ikke til nybegynnere. Gnomes Destop Enviroment er blitt alt for komplisert. KDE er bedre (Kubuntu) når det gjelder nybegynnere. Start-meny, som alle Windows-brukere er kjente med, og mye av det samme med kontrollpanel, osv.

OSX-brukere klarer nok overgangen til Gnome bedre. Men ikke Windows-brukere.

Nei, du sa ikke noe dumt, det var et godt forslag. Jeg bare tenker høyt. :)

Anonymous poster hash: 5b389...829

• Liker 1
Skrevet

Folk kan få slikt gratis på gjenbruksstasjonen.

Sønnen min bygde som 11-16åring, flere av pcer han fant på gjenbruksstasjonen som var 4-8 år gamle. De fleste funket, men han byttet litt kort, vifter og flyttet på ledninger osv.

Kanskje du kan få 200-400 for den, om du er heldig.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Den er ikke salgbar. Du bør faktisk gi folk penger for at du skal bli kvitt den. Det du kan gjøre er å stappe en SSD i den og klase innpå en Linux-distro. OpenSUSE f.eks.

Skrevet

OK, har tenkt ut basert på deres svar at jeg ikke har tenkt til å selge den. Tenkte egentlig selv "Hvem vil kjøpe den?", men ønsket bare å få litt av andre sine meninger.

Skrevet

Fungerer til gaming? Mener du Tetris? ;)

Gi den vekk til en forfatter med Linux Mint Xfce. :-)

Anonymous poster hash: 562bd...7f3
Skrevet

Fungerer til gaming? Mener du Tetris? ;)

Gi den vekk til en forfatter med Linux Mint Xfce. :-)

Anonymous poster hash: 562bd...7f3

Nja, XFCE er litt vel minimalistisk. Som i, vanskelig å konfigurere og å benytte seg av. LXDE er en langt lettere å bruke men samtidig lett Desktop Enviroment.

Bare som et lite tips! :)

Prøv denne versjonen av Lubuntu på en maskin så vil du se at det er MYE enklere og greiere å ha med å gjøre! - http://cdimage.ubuntu.com/lubuntu/daily/current/utopic-alternate-i386.iso

Anonymous poster hash: 5b389...829

Skrevet

Salg? Nei, gi bort isåfall.

Man kan få pc til ok pris for under 2000 kr, med haranti, hvprfor kjøpe gammelt brukt.

Anonymous poster hash: 4efc1...ec0

Skrevet

Hva slags pc er det? :)

Spiller ingen rolle hva slags operativsystem det er på den, da den kan formateres og bli "god som ny". Er litt forskjell på om det er en alienware eller en billig utgave av et vanligere merke.

Anonymous poster hash: 79cd8...cfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...