AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #21 Del Skrevet 12. september 2014 (Anonym bruker fra kl. 19:46 her) Jeg bor på det som sikkert kan defineres som bygd, og jeg har som sagt bare hatt gode opplevelser. Ville egentlig tro at store byer ville ha dårligere NAV, da det blir færre annsatte per "kunde", i motsetning til bygder der hver annsatt har bedre tid?Anonymous poster hash: e4c90...87a Opplevd bra hjelp i Oslo, flytta ifra svarteste bygda, på Hedmark et sted, for å slippe å være under Nav. Her i Oslo har jeg fått meg bra jobb og slipper Nav helvete. Anonymous poster hash: cfb5b...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #22 Del Skrevet 12. september 2014 Nav i Oslo er bra, Nav på bygda er ikke bra.Anonymous poster hash: cfb5b...a18 Jeg har akkurat motsatt erfaring. Anonymous poster hash: 91b4f...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #23 Del Skrevet 12. september 2014 Fikk altså bra hjelp av NAV i Oslo. Anonymous poster hash: cfb5b...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beltedyr Skrevet 12. september 2014 #24 Del Skrevet 12. september 2014 Litt blandede følelser når det gjelder NAV. En del surr og rot, noe jeg ikke kritiserer veilederne der for, da jeg tror de har et tungvint system å forholde seg til. Enkelte saksbehandlere var svært serviceinnstilte og forståelsesfulle og hjelpsomme, mens andre var arrogante, nedlatende og snakket til deg som du var et barn. Er takknemlig for det norske velferdssamfunnet og måten det tar vare på folk som av en eller annen grunn sliter i arbeidslivet. Heldigvis klarer jeg meg selv nå, og mottar ikke noe støtte fra Nav lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #25 Del Skrevet 12. september 2014 Det er litt interessant å se at flere viser til at NAV er så håpløst at man har måttet ordne opp selv og skaffe jobb. Det er jo det som er ditt ansvar i utgangspunktet. Anonymous poster hash: b8ced...504 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #26 Del Skrevet 12. september 2014 Det er lett for noen å få seg jobb, noen må har litt mer hjelp, eller rett og slett flytte på seg. Anonymous poster hash: cfb5b...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #27 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg har god erfaring med Nav i en liten kommune, og dårlig erfaring med Nav i større kommuner. Ved de verste Nav-kontorene har jeg måttet ha med meg behandlere fra sykehuset til Nav-møtene, og behandlerne har stått for all kommunikasjon med Nav. Det har hjulpet meg, men er egentlig ikke fornuftig bruk av helsevesenet. Flere sykehusansatte har fortalt at de har fått mindre tid til å drive behandling etter Nav-reformen. For nå er det så mange brukere som trenger bistand i kontakten med Nav at mye av arbeidstiden går med til dette i stedet for behandling som jo er deres egentlige jobb. Anonymous poster hash: 3ceef...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #28 Del Skrevet 12. september 2014 Synes synd på NAV egentlig. Altfor mange får altfor mye penger istedet for å bli oppfordret til å ta livene sine i egne hender. Synes NAV bidrar til at latskap blir til en sport på nasjonalt nivå, samtidig som de som jobber der får kjeft for alt som er galt i livene til diverse ustabile mennesker. Synes NAV bør reduseres til støtte til de som trenger det aller mest, dvs minst halvparten av dagens navere får klare seg uten NAV. VET du dette? Eller bare synser du? Det blir stadig strengere og strengere krav og vilkår for å få for eksempel økonomisk sosialhjelp av nav - for eksempel. -- NAV har en vanskelig oppgave å løse. De skal ivareta de syke, gi økonomisk støtte og sikkerhet til de som ikke kan jobbe, men samtidig motivere og oppmuntre de som har en arbeidsevne i en eller annen grad ut i jobb. Det å være i arbeid er positivt for de aller, aller fleste (dvs - de færreste blir friskere av å ikke jobbe), men man skal klare å skille på de som ikke kan jobbe i det hele tatt, de som kan jobbe litt og de som bør få hjelp til å komme seg i fullt arbeid. De skal overholde reglene satt av styresmaktene i landet, noe som innebærer en svært begrenset frihet og skjønnsutøvelse i endel ytelser. De må si nei til mennesker som ikke oppfyller kravene til stønader, noe som ikke akkurat gjør folk mer positivt innstilt til NAV. De må på den ene siden forholde seg til de som mener at "altfor mange får støtte, NAV gjør folk late", og på den andre siden de som sier "jeg fikk ikke det jeg følte jeg hadde behov for/det jeg hadde rett på/det jeg ville ha". De skal samarbeide med arbeidslivet og skaffe praksisplasser, vurdere hver eneste person som kommer innom sitt behov for kurs, kompetanseheving, bistand og veiledning, de skal motivere motvillige brukere og motvillige arbeidsgivere, og alle vil at de skal jobbe fort, fort, fort. Samtidig så skal ikke samfunnet bruke så mye penger på NAV. Altså. Jeg sier ikke at NAV er perfekte. De gjør selvfølgelig feil, og hver feil er en for mange. Men jeg tror mange hadde hatt nytte av å tenke litt mer nyansert i forhold til den jobben de gjør, og det oppdraget de har. Og alt i alt er det få klager i forhold til saksbehandlingsmengden. Anonymous poster hash: 744a5...386 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. september 2014 #29 Del Skrevet 12. september 2014 Det er nok min mening ut fra mine observasjoner. Ja, NAV har mange vanskelige oppgaver å løse. Først og fremst hvordan bli kvitt juksere, late mennesker og andre som ikke har behov for NAVs penger, men kan fint klare seg selv hvis de vil. Mange får ikke hjelpen de trenger og mange får hjelp de ikke trenger. Sånn er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinite Skrevet 12. september 2014 #30 Del Skrevet 12. september 2014 Surra bort 2 år i NAVs regi. Kom ikke ut i jobb igjen før jeg hoppa av det tullet deres og tok regien selv. NAV-reformen = Big Mistake Anonymous poster hash: 62bd4...dd1 Er det ikke det som er litt av poenget? At du skal finne deg en jobb selv altså. De skal vel pushe deg, men det er jo ikke de som skal skrive søknadene dine, levere de og gå på intervju for deg. Eller har jeg misforstått totalt? Skjønner bare ikke helt den typiske "blei ikkeno jobb på meg før jeg tok i et tak selv nei!". Er ikke det ganske logisk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #31 Del Skrevet 12. september 2014 Kun positive erfaringer med nav. Har fått hjelp til det jeg lurer på, selv uten å ha avtalt til. Hjelpsome ansatte som forklarer og viser på nettsiden hvordan man skal gjøre. Rask behandlingstid. Kan virkelig ikke klage! Bor i en liten by som kan defineres som "bygda".Anonymous poster hash: 6d05d...7ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #32 Del Skrevet 12. september 2014 Kun vært borti NAV i forbindelse med en langtidssykemelding med røket sene i kneet. Fikk aldri sykepengene mine og de kunne ikke fortelle meg hva som var galt. "Vi måtte bare vente å se".. Får da etter 2 mnd (!!) beskjed om at legen har glemt et punkt på sykemeldingen min. Fikk da etterbetalt alle sykepengene, ganske grei ufrivillig sparing da men Anonymous poster hash: 4f631...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #33 Del Skrevet 12. september 2014 Har dessverre flere dårlige erfaringer med NAV enn positive. Har slitt med sykdom og skader i mange år, noe jeg selvfølgelig gjerne skulle vært foruten. Men kommer jeg noen vei med NAV? Nei, standard svaret jeg får er at jeg må prøve mer. Jeg har ikke tall på hvor mange kurs og praksisplasser jeg har vært gjennom, men det begynner å bli en del. Jeg har vært samarbeidsvillig hele veien, selv om jeg mer enn en gang har hatt lyst til å filleriste saksbehandlerene. Ikke engang skriv fra lege hjelper. Jeg ble sendt til spesialist, men dette var ikke godt nok for NAV, for det var jo ikke en spesialist de hadde valgt. En annen gjenganger er den jeg får servert hver forbanna gang jeg er der, "du er jo så ung". Hva hjelper det å være ung når man blir påkjørt og skadet???? Jeg er foresten 30+ så jeg er ikke noen ungdom heller. Det er et helvete å slite med helsa og det blir ikke bedre når man må kjempe mot et system som ikke fungerer. Det finnes selvfølgelig gode mennesker i NAV også, dessverre ødelegger flertallet dårlige saksbehandlere for dem. Anonymous poster hash: 333cb...04d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2014 #34 Del Skrevet 13. september 2014 Har vært heldig med NAV. Anonymous poster hash: 6f6b9...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #35 Del Skrevet 14. september 2014 Veldig fornøyd med NAV. Har hatt AAP i 8 år, bare med tilfeldige og meningsløse møter av og til. Kanskje et i året. Søkte uføretrygd og fikk det gjennom på første forsøk. (var visst omtrent automatikk i det når man har hatt AAP så lenge). Så dette gikk svært så lett. Bare godt å si om de. Anonymous poster hash: b8caa...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 #36 Del Skrevet 14. september 2014 Det virker ikke som folk forstår hvor heldige de er som bor i et land med et slikt system som nav. Staten sponser livsopphold og mer til, og dere klager? Nav har heller ikke ansvar for å skaffe jobb til folk, det er ens eget ansvar. Ikke bit hånden som mater deg osv.Anonymous poster hash: c3433...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå