Gå til innhold

Hva synes dere om NAV

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg fikk underbetalt som 16 åring på 200 kr i 4 timer for dagen så har jeg aldri likt NAV. Mest fordi jeg følte forskjellsbehandling iforhold til de som jobbet og fikk mer lønn enn meg, og det gjorde meg litt sint. Men hva tror dere?

Anonymous poster hash: 64aed...f31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomst83

Å si dette høyt har jeg ganske dårlig erfaringer med,men jeg er faktisk fornøyd med NAV.Jeg har alltid fått det hjepen jeg trenger og har hatt saksbehandlere som som har jobbet på lag med meg. Og jeg vet at det er flere enn meg som har positive erfaringer,men det er dessverre ikke disse erfaringene som det settes lys på. Men jeg sier ikke at NAV ikke gjør feil,og at folk med rette har dårlige erfaringer med de,men takk og lov gjelder ikke dette alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet en ny jobb fort isteden for og lytte til NAV som skulle få meg inn på ulike kurs, hvor jeg alltid ble sjaltet ut av våre "nye landsmenn" som alltid skulle få førsterett.

Endret av Anciol
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fornøyd med velferdsstaten. Ikke fornøyd med de som roter med saksbehandlingen og prinsippene hos NAV.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV i seg selv er en god ide og en fin tanke. Problemet er alle de latterlige regla de må følge og mange umotiverte og lite trivelige ansatte (som jeg også tror henger sammen med misfornøyde brukere). Det er altfor mye byråkrati og et veldig tungvint system. Jeg tror NAV kunne blitt mye bedre om det hadde blitt gjennomgått en del der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalt er jeg fornøyd. Det stopper opp hos forvaltningen. Har du prøvd å ringe der?? Det er et helvete og en flaskehals.

Jeg ringte for at det var noe akutt som hastet, hun jeg snakket med nektet å sette meg over til det lokale kontoret. Det er tungvint. Mange der snakker dårlig norsk i tilegg.

Sist jeg ringte: Sett meg over til xxx kontor. er det noe jeg kan hjelpe deg med? Nei: Fødsel og personnr takk.....Setter deg over...ring....ring...ring. Hallo...nytt menneske på øret. Noe jeg kan hjelpe deg med? nei....fødel og personnr.....ring ring. NYtt menneske på øret. Det går ikke an å ringe lokalt.....det er helt fjernt å holde på slikt.

Anonymous poster hash: 8c8a1...ed8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV i seg selv er en god ide som ikke ble gjennomført godt nok og har for lite midler på grunn av dette.

Ser jeg tilbake til før NAV, er det blitt MYE bedre; har de mere å gå på: Uten tvil.

Men det største problemet i NAV er forsatt greseoppgangene mellom kommune og stat; Komuner skal typisk ikke ha den type styringsrett de har i dag; de har ikke kompetansen til det.

Men så ser jeg NAV mest fra arbeidsgiversyn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surra bort 2 år i NAVs regi. Kom ikke ut i jobb igjen før jeg hoppa av det tullet deres og tok regien selv.

NAV-reformen = Big Mistake

Anonymous poster hash: 62bd4...dd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på NAV egentlig. Altfor mange får altfor mye penger istedet for å bli oppfordret til å ta livene sine i egne hender. Synes NAV bidrar til at latskap blir til en sport på nasjonalt nivå, samtidig som de som jobber der får kjeft for alt som er galt i livene til diverse ustabile mennesker.

Synes NAV bør reduseres til støtte til de som trenger det aller mest, dvs minst halvparten av dagens navere får klare seg uten NAV.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var syk i mange år, men måtte jobbe for å "bevise" dette til nav hele tiden, det gjorde nesten sykdommen værre. Og JA det var til og med med legeerklæring, ved et par ganger måtte jeg til og med ha med meg sykepleier til møtene ved NAV. Mye av problemene var vel at jeg fikk nye saksbehandlere annenhver måned.

Det har heldigvis vært greit det siste året etter at jeg fikk advokathjelp.

Divere "program" og "jobbhjelp" har vært av typen "ja, men du er jo flink til å male sa du, også liker du å jobbe aleine -da har vi skaffa deg jobb hvor du maler hus?". Endte med at jeg bare havnet under ekstremt press, og følte meg svak, og ingen tok meg seriøst.

Etter at advokaten min har hjulpet meg, har jeg hatt det mye enklere for å komme meg ut i riktig arbeid og ikke minst i å holde meg i samme arbeid over lenger tid :)

Anonymous poster hash: efff7...9b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig blandede erfaringer. Som oftest har de vært utrolig forståelsesfulle og lette å ha med å gjøre. Et par ganger derimot har jeg møtt på inkompetente mennesker som man jo finner i de fleste jobber, forskjellen er vel at det lettere går direkte ut over enkelt personer når det går galt, og oftest da de svakeste i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nav i Oslo er bra, Nav på bygda er ikke bra.

Anonymous poster hash: cfb5b...a18

Nå vet jeg ikke hva du definerer som bygd,men jeg bor på Lillehammer og er fornøyd med NAV her.

Anonymous poster hash: 9c2d3...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv fått innvilget AAP, grunnet psykisk sykdom, og har heldigvis bare positive opplevelser så langt. Alle jeg har snakket med i forhold til dette har vært veldig hyggelige og hjelpsomme. Jeg føler meg veldig heldig som kan bo i et land der jeg får økonomisk støtte om man er i en situasjon som meg, og er glad for at vi har NAV, for uten dem vet jeg ikke om jeg i det hele tatt hadde vært her idag.

Men er bare i starten av 20-åra enda, så har mange år på å forandre inntrykket av NAV. Jeg vet jo at mange har hatt dårlige opplevelser selv, og jeg sier ikke at de opplevelsene ikke er dårlige. Men personlig liker jeg NAV. Enda.

:sjenert:

Anonymous poster hash: e4c90...87a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav i Oslo er bra, Nav på bygda er ikke bra.

Anonymous poster hash: cfb5b...a18

(Anonym bruker fra kl. 19:46 her)

Jeg bor på det som sikkert kan defineres som bygd, og jeg har som sagt bare hatt gode opplevelser. Ville egentlig tro at store byer ville ha dårligere NAV, da det blir færre annsatte per "kunde", i motsetning til bygder der hver annsatt har bedre tid?

Anonymous poster hash: e4c90...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun positive erfaringer med nav, en gang var det en som jobbet med noe annet der på et kontor der som sa at jeg måtte forstå det var begrenset hvor lenge jeg kunne gå på skole på samfunnets regning, det er det eneste ubehagelige jeg har opplevd derfra, ihvertfall som jeg kommer på i farta.

Skal sies at jeg har vært svært syk med diagnoser som skremmer de fleste mennesker og som er og har vært behørig dokumentert, så det har aldri vært noe spørsmål om jeg har hatt krav på ytelser etc.

Nav har gjort at jeg har en, om enn så liten den er, selvstendig økonomi, og jeg føler det bidrar til et mer humant system at sånne som meg får hjelp. Det er et sånt samfunn jeg tror på og ønsker meg og derfor betyr det mye for meg.

Anonymous poster hash: 9bbe7...b01
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...