Solstråla01 Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Hei! Kommer med et litt banalt spørsmål, men here it goes. Jeg er student (begynner på master nå) på et profesjonsstudium (juss). Jeg har ingen studielån - og en BSU på ca 50 000. Et av mine nære familiemedlemmer har hatt det ganske røft i livet, uten at jeg skal komme inn på denne lange historien. Poenget er at vedkommende er godt voksen, har ingen egenkapital eller lån, men har (og har hatt) fast inntekt i 17 år. Mitt spørsmål er da om det er mulighet for at vi kunne kjøpt bolig sammen til en verdi av 2 mill? Hvis ikke akkurat nå, hvilke tiltak må til for at dette kan bli en realitet? Vet at noen av mine studiekamerater har fått boliglån under studietiden (og særlig har utsikter for profesjonsstudiet blitt vektlagt). Har også et annet familiemedlem som kan stille som kausjonist - vedkommende eier nå en bolig til 2.4 mill, men har kun eid denne boligen i 3 år. Hvilke krav etc stilles til kausjonister i vårt tilfelle? Kan veldig lite om dette emnet. Takk for svar
Solstråla01 Skrevet 6. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2014 Har du prøvd å spørre banken? Hei! Nei, men vi planlegger naturligvis å ta en prat med de. Tenkte jeg skulle høre på forumet, i tilfelle det er noen som jobber med slike saker til daglig :-)
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Hvorfor går ikke vedkommende til sin kommune og ber om et kommunalt lån, evt. Og tilskudd? Da er det ikke nødvendig med kausjonist. Å kausjonere for noen er noe de aller fleste fraråder.Anonymous poster hash: 3bc80...2e1
Solstråla01 Skrevet 6. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2014 Hvorfor går ikke vedkommende til sin kommune og ber om et kommunalt lån, evt. Og tilskudd? Da er det ikke nødvendig med kausjonist. Å kausjonere for noen er noe de aller fleste fraråder.Anonymous poster hash: 3bc80...2e1 Vedkommende er 45 år og har leid bolig hele livet. Klarer fint å betjene leieutgift på 7500 kr i mnd. Hvordan vil kommunen vurdere personens alder i forhold til førstegangsetablering NÅ? Vedkommende har nemlig fått beskjed om at h*n ikke er så "vanskeligstilt" som kommunen krever i henhold til startlån etc..
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Vedkommende er 45 år og har leid bolig hele livet. Klarer fint å betjene leieutgift på 7500 kr i mnd. Hvordan vil kommunen vurdere personens alder i forhold til førstegangsetablering NÅ? Vedkommende har nemlig fått beskjed om at h*n ikke er så "vanskeligstilt" som kommunen krever i henhold til startlån etc.. Du studerer juss, gå inn på sidene til Husbanken og din kommune. Les deg opp på ordningene med lån og tilskudd. Alder er bare tall, teller ikke i det hele tatt om man ellers fyller vilkårene, alle trenger bolig.Anonymous poster hash: 3bc80...2e1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Dere må ha EK. Hvor mye tjener dere i året?Anonymous poster hash: 94ff3...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå