Gå til innhold

Avskjedsgave til barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å gi avskjedsgave til barnehagen når barnet slutter der?

Mine to gutter skal slutte i barnehagen de går nå, han eldste har gått der i 5 år. Vi har vært utrolig fornøyd! :-) Nå er jeg usikker på om jeg skal kjøpe noe (feks. et spill e.l.) i avskjedsgave.

Hadde dere gitt noe? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er mange som er innom hos meg og kjøper blomster til barnehagetantene når ungene skal begynne på skolen i hvert fall :) Spill eller en annen leke hørtes enda bedre ut, synes jeg, for da er det flere som får glede av gaven.

(de fleste som kommer til meg bruker rundt hundrelappen, i tilfelle du lurte på det)

Skrevet
Det er mange som er innom hos meg og kjøper blomster til barnehagetantene når ungene skal begynne på skolen i hvert fall :) Spill eller en annen leke hørtes enda bedre ut, synes jeg, for da er det flere som får glede av gaven.

(de fleste som kommer til meg bruker rundt hundrelappen, i tilfelle du lurte på det)

Blomster er også en god idè. Men siden det er ferietid nå så er det ikke alle de faste som er der. Kunne jo kjøpt en liten kaktus som holder seg, men det blir kanskje misoppfattet. :ler:

Kanskje jeg skulle fiske litt og høre om de trenger noe spesielt. Eller ta med kake og/eller is den siste dagen.

Hmmm, mange muligheter...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ummm... ikke kjøp kaktus du... sist jeg pakket inn en kaktus i gavepapir var det til en nabo som nekta å klippe hekken sin... (ikke min nabo altså!)

Skrevet
Ummm... ikke kjøp kaktus du... sist jeg pakket inn en kaktus i gavepapir var det til en nabo som nekta å klippe hekken sin... (ikke min nabo altså!)

:ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann

Datteren min sluttet akkuratt i bhagen, hun har gått der i 4 år og vi ville kjøpe noe spesielt.

vi tenkte at etter 4 år er de sikkert slitene og kjøpte et velpleie pakke til hver av de.

Kremer, ansiktmaske, skrubbeklut etc.

Det var kjempe populært.

Skrevet

Men hvem kjøper dere til da? Hos oss er det tre avdelinger som er veldig åpne og alle har med alle å gjøre. Skal jeg bare kjøpe til de på hennes avd. eller noe til alle ansatte i hele barnehagen?

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg kjøpte til de 4 på avd + bestyrer

Skrevet

Det blir fort mange gaver når vi har barn på to avdelinger hvis vi skal gi til alle (12-13 stk). Og så har jeg ikke lyst til å ekskludere noen heller...

Skrevet

Jeg ville heller kjøpt noe personlig til hver av tantene. Ikke noe som skal bli liggende igjen i barnehagen....

Gamle Alex sin idè syntes jeg var flott. Eller så finnes det jo også gode viner.

En kurv m/ div. stæsj i er også lurt, men kan ofte bli litt for dyrt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi brukte ca 150 kr pr kurv :-)

Skrevet

Noen som jeg kjenner laget diplomer til de i barnehagen, skrive navn og hvor lenge de har gått der, takke for flotte år osv.. evnt sette inn bilder av barna,

og sette de i ramme.

Syns det var en fin gest.. :)

Skrevet

Vi pleier ofte å få en liten ting, vi som jobber på avdelingen vår. Jeg har fått alt fra akevitt og rødvin til sølvsmykker, fine blomstervaser, krus, figurer, lysestaker og ikke minst: blomster!

Noen kjøper en ting til avdelingen; da synes jeg en fin barnebok er en hyggelig ting. Eller en plante, et bilde eller noe annet som alle kan ha glede av!

Hvis barna dine har gått i barnehagen i 5 år og dere har vært veldig godt fornøyd, synes jeg en liten personlig hilsen hadde vært hyggelig! Gjerne med et lite kort som forteller nettopp det: At de har vært viktige for barna og familien, og at de er satt stor pris på!

Når man forholder seg til to avdelinger og mange voksne, ville jeg enten kjøpt noe litt billigere til hver av dem, det er ikke prisen som teller, eller en felles gave til hele barnehagen.

Et koselig eller fint kaffekrus er en ganske hyggelig ting å få - hvis du trenger tips! Det er personlig og blir brukt hver dag, og alle kan få sin egen farge eller motiv, f.eks. :wink:

Skrevet

Tusen takk for gode tips, Væren og Malie! :-)

Begynner å få en bra liste her nå. Og heldigvis er det ennå to uker igjen..

Skrevet

Vi har fått alt fra rødvin og blomster til kaffekrus og frø :-)

Alt er kjempekoselig, og det viser at vi er sett liksom, og at de er fornøyde med tiden de har hatt sammen med oss.

Synes en slik gest er kjempekoselig.

Hilsen ei "barnehagetante"

Skrevet

En gave vi fikk en gang som vi har satt stor pris på var:

*bakeforkler, det er noe som man ofte ikke har, og som er veldig hendig. Tror vi fikk 5 stk til barn jeg, siden har vi supplert med flere selv.

*en far gav oss en dag hvor han reparerte bøker. Utrolig godt å få hjelp til slike ting også.

*Ellers er gode barnebøker, spill, lotto og puslespill alltid velkomne.

Skrevet

Da min datter sluttet i barnehagen før hun skulle begynne på skolen. Da gikk alle de kommende "skolebarna" og deres familier sammen om å kjøpe en benk, som alle ungene malte. Så fikk vi laget et skilt hvor det stod At her kan alle de voksne hvile de slitne rumpene sine, og takk for alle de fine stundene og navnene på alle ungene. De ble kjempe glad......

Skrevet
Da min datter sluttet i barnehagen før hun skulle begynne på skolen. Da gikk alle de kommende "skolebarna" og deres familier sammen om å kjøpe en benk, som alle ungene malte. Så fikk vi laget et skilt hvor det stod At her kan alle de voksne hvile de slitne rumpene sine, og takk for alle de fine stundene og navnene på alle ungene. De ble kjempe glad......

Så herlig. Det er en nydelig gave som jeg vet iallefall vi i vår bhg. ville satt kjempestor pris på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...