Gå til innhold

Bytte vare hos HM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte et skjørt hos HM 2 dager siden, skulle jo ha varen, og tok derfor av prislappen. Men jeg kjente at skjørtet var noe stramt, og da jeg hengte det opp sammen med mine andre skjørt, så jeg at det var det som var minst i livvidden av alle, og tenkte da at det var ikke jeg som hadde spist mye i det siste, det er størrelsen som var liten til sin størrelse.

Gikk da tilbake til HM i dag, med skjørt og kvittering, men fikk ikke bytte til 1 størrelse større, for jeg hadde ikke prislappen på skjørtet.

HM har 10 dagers åpen kjøp, jeg hadde varen og kvittering, har jeg ikke rett til å få byttet skjørtet da?

Anonymous poster hash: 6c6e4...6fb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, fordi du hadde tatt av prislappen...

Anonymous poster hash: c8d02...f54

• Liker 13
Skrevet

Så lenge prislappen var tatt av, har du ingen rett til å få det byttet nei..

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor prøvde du ikke skjørtet da du kjøpte det?

Anonymous poster hash: f6115...5d3

Skrevet

Du har brutt "forseglingen" da du tok av lappen, så du får nok ikke byttet nei.

• Liker 2
Skrevet

Forstår ikke hvorfor ikke dette sier seg selv for de fleste...

Anonymous poster hash: 7fe5a...ed5
  • Liker 9
Skrevet

Dersom du skal bytte en vare, må du ha med kvittering + at alle lapper fortsatt skal henge på.

Dette fordi den skal kunne henges rett ut på stativet igjen "ubrukt".

Hvis du ikke har kvittering: Retten din faller bort.

Hvis du har klipt av lapper, sølt på plagget eller lignende: Retten din faller bort.

Sminke og undertøy byttes aldri.

Og du får ikke alltid pengene igjen heller, i stedet en tilgodelapp.

Dagens opplæring :P

Anonymous poster hash: a914a...01d
Skrevet

Jeg har kjøpt klær hvor lapper ikke er tilstede ved kjøpet, får jeg ikke sa eventuelt byttet? Er jo ikke jeg som har tatt av lappene

Anonymous poster hash: 815b8...212

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt klær hvor lapper ikke er tilstede ved kjøpet, får jeg ikke sa eventuelt byttet? Er jo ikke jeg som har tatt av lappene

Jeg bruker å skrive på kvitteringen at varen mangler prislapp hvis jeg selger en vare som mangler lapp.

Passer på så det blir gjort når jeg kjøper varer uten lapp selv også :)

Skrevet

Jeg synes dette høres rart ut. Har byttet varer/gaver på H&M både med lappen på/av/manglende. Aldri hatt noe problem selv etter 10 dager. Man får kanskje ikke pengene tilbake men aldri vært borti at man ikke får bytte størrelse...

Anonymous poster hash: b4905...6fe

Gjest Keikolina
Skrevet

Er bare noen som skal være lite service innstilt.

Skrevet

Prislappen er butikkens garanti på at varen ikke er brukt.

Men er vel egentlig ingen garanti? Altså det finnes folk som bruker klærne en kveld og leverer tilbake (i hvert fall på film, hehe)

Skrevet

Dersom du skal bytte en vare, må du ha med kvittering + at alle lapper fortsatt skal henge på.

Dette fordi den skal kunne henges rett ut på stativet igjen "ubrukt".

Hvis du ikke har kvittering: Retten din faller bort.

Hvis du har klipt av lapper, sølt på plagget eller lignende: Retten din faller bort.

Sminke og undertøy byttes aldri.

Og du får ikke alltid pengene igjen heller, i stedet en tilgodelapp.

Dagens opplæring :P

Anonymous poster hash: a914a...01d

For å plusse en ting til på listen: Ikke alle butikker tilbyr åpent kjøp i det hele tatt uansett om forsegling osv er i orden. Lurt å spørre eller sjekke kvitteringen for dette.

Ellers til TS: Du kan jo selge det på finn.no eller facebook?

Skrevet

Men er vel egentlig ingen garanti? Altså det finnes folk som bruker klærne en kveld og leverer tilbake (i hvert fall på film, hehe)

Jeg har gjort det mange ganger.. Altså levert tilbake. Kjøpte en dyyyr ballkjole til ballet i 10ende og leverte tilbake dagen etter og fikk pengene igjen. Vinn-vinn :D

Anonymous poster hash: aacda...10b

Skrevet

Det er faktisk ikke tillatt.

Anonymous poster hash: 3f4cf...766

Skrevet

Deponering av varer uten mangler er ekstraservice fra butikkens side. Så klart kan du ikke bytte varer som mangler prislapp. Det er jo umulig for de ansatte å vite om du har brukt skjøret eller ikke.

Anonymous poster hash: bb698...da0
Skrevet

Jeg har gjort det mange ganger.. Altså levert tilbake. Kjøpte en dyyyr ballkjole til ballet i 10ende og leverte tilbake dagen etter og fikk pengene igjen. Vinn-vinn :D

Anonymous poster hash: aacda...10b

Hvordan mener du dette er vinn-vinn? Du vinner fordi du jukser til deg en kjole for en kveld, men butikken eller rettere sagt kunden som kjøper kjolen etterpå taper jo, fordi det da er en brukt kjole.

Anonymous poster hash: f6115...5d3

Skrevet

I utgangspunktet har du ikke rett til noen ting etter du har kjøpt et skjørt, og det ikke er noe galt med det. Å få lov til å bytte er en ekstraservice butikken tilbyr. Hvorfor prøvde du ikke skjørtet før du kjøpte det? Evt med lappen på?

Anonymous poster hash: 6dc4b...240
Skrevet

Har jobbet mange år i en annen butikkjede og vi byttet (ikke deponering) hvis kunden hadde med kvittering og prislapp. Var bare å skyte på prislappen igjen.

Anonymous poster hash: af9c8...229

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...