Gå til innhold

Han spiste opp maten min, og jeg er den urimelige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Keg er ikke ofte i "hjembyen" min, men nå måtte jeg fordi jeg måtte ordne en del i forbindelse med et dødsbo (ikke nær familie).

Jeg tok med babyen, så mannen skulle få fri fredagskvelden, så han kunne gå ut med kompiser. Hjembyen min ligger to timet unna bostedet vårt.

Det er en restaurant i hjembyen min som har en rett jeg virkelig elsker. Jeg tenkte derfor å kjøpe med denne retten, så kunne vi kose oss med den når jeg/vi kom hjem. Jeg kunne spise på kvelden, han kunne evt ta sin rett når han kom hjem fra byen. Jeg ringte ham og spurte om han ville at jeg skulle kjøpe til ham eller ikke. Han sa nei, han skulle spise på byen og "pleide ikke være sulten når han kommer hjem". OK det, da kjøpte jeg bare til meg selv.

Når jeg og babyen kom hjem ble det mye styr med leggingen, og jeg orket til slutt ikke annet enn å legge meg jeg også. Jeg satte maten i kjøleskapet, med en lapp der det står "dette er min som jeg ikke har spist enda. Du ville ikke ha. Jeg vet denne vil friste som nattmat når du kommer hjem, men vær så snill å ta noe annet. Glad i deg!"

I dag morges var maten borte. Jeg spør om ikke han så lappen? Jo, men han var så sulten når han kom hjem, maten så så god ut og han klarte ikke styre seg. Jeg burde kjøpt en til ham siden jeg "visste" at han ville være fysen når han kom hjem. Og uansett var det jo ingen big deal, jeg kunne jo kjøpe ny neste gang vi er i hjembyen.

Jeg ble sur. Jeg syns han burde latt maten min være i fred. Og det er ikke "bare" å kjøpe neste gang vi er i hjembyen. Der har vi ikke lenger noen tilknytning etter dette siste dødsfallet. Vi var der sjelden i utgangspunktet, nå ser jeg ingen grunn til å dra dit overhodet. Jeg sa at jeg i det minste forventet en beklagelse. Det ville han ikke gi meg, for det er jo "bare en filleting". Så nå er jeg fortsatt litt amper, siden han ikke vil beklage en gang.

Kjære KG, er jeg urimelig nå? Bør jeg bare la det ligge?

Anonymous poster hash: c7473...ac2

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riv ørene av skapningen, det hadde jeg gjort.

• Liker 2
Skrevet

Han skulle pent ha fått kjørt til hjembyen og kjøpt ny rett til meg.

Hadde blitt muggen selv, så jeg forstår deg.

• Liker 32
Skrevet

Jeg hadde forventet at han ikke spiste min mat selv uten lapp på.

Attpåtil med lapp på hadde jeg blitt fly forbanna.

• Liker 13
Skrevet

Be han kjøre og kjøpe en til deg :-)

• Liker 7
Skrevet (endret)

Dette er den første "er jeg urimelig?"-tråden på dette forumet hvor jeg mener trådstarter ikke er urimelig; man kødder ikke med andres mat!

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 33
Skrevet

Å sånn går no dagan... :popcorn:

Anonymous poster hash: af4d6...e0d
Skrevet

Joey doesn't share food!

Anonymous poster hash: 42a6e...b0b

• Liker 28
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Jeg ville blitt forbannet jeg og.

Jeg har hadde sagt til ham at han fikk pent dra og kjøpe meg ny mat.

Anonymous poster hash: c066b...2b7

• Liker 8
Gjest chisandra
Skrevet

Tving han til å ta den kjøreturen, tilberede og servere deg.

- og le godt av hele saken etterpå! :)

Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Han oppførte seg tåpelig og hensynsløst. Det går an å ta hensyn selv om man er i forhold. Jeg vil faktisk si at det er en nødvendighet i et forhold. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Gjest Heartbeat
Skrevet (endret)

Det er selvsagt han som er urimelig her. Det tar tross alt to timer å dra for og kjøpe ny.Han burde beklage seg å kjøre og kjøpe ny til deg på sine bensinpenger!

Endret av Heartbeat
  • Liker 6
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. At han ikke engang vil si unnskyld er helt hinsides.

Anonymous poster hash: 4e815...3aa
  • Liker 9
Skrevet

Man tar ikke av andres mat og sjokolade uten å spørre! Nei, det er kanskje ikke en stor deal sammenlignet med mange andre ting i verden, men det er jævlig irriterende når man har gledet seg til å spise noe og så er det borte!

• Liker 5
Skrevet

Jeg slenger meg med resten av gjengen her:

Nei, du er ikke urimelig.

Det var skikkelig frekt gjort å spise opp maten din.

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig sur. Dette må han ordne opp i. En rett som du hadde gledet deg til og som ikke er å få tak i hjemme. Og med lapp i tillegg, for en lite omtenksom fyr.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes dette var litt søtt... :rodmer:

Anonymous poster hash: e50ec...a18
  • Liker 1
Skrevet

Egosentrisk, selvsentrert drittsekk. Han burde dra og kjøpe ny. Du tar med babyen så han får fri til å gå ut med kompiser, og det er takken.

Anonymous poster hash: 54508...60e
  • Liker 8
Skrevet

Jeg synes dette var litt søtt... :rodmer:

Anonymous poster hash: e50ec...a18

Søtt???

Anonymous poster hash: b7969...fca

• Liker 7
Skrevet

Hvis han ikke engang gidder å gi TS en unnskyldning, så tviler jeg på at han faktisk kjører i fire timer for å kjøpe ny rett. Utrolig frekt, spesielt pga lappen du skrev. Du burde heller hevne deg på en måte, og bagatellisere det etterpå.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...