Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store porer rundt nesen, noe sånn som dette: http://s3.amazonaws.com/f01.justanswer.com/JACUSTOMERphd7ig6b/2011-11-29_022948_2011-11-27_14.05.21.jpg (ikke meg på bildet her)

Og jeg får ikke til å skjule de! Har prøvd med utallige foundations, concealere, pudder, transparent pudder (inkludert et som heter noe med pore minimizer som jeg fant i koreasminke tråden). Har også prøvd smashbox sin mest populære primer som dama på Estetique sa var perfekt til å skjule porer :roll: Jeg merka absolutt ingen forskjell.

Er det noen som har samme problem og har funnet noe som faktisk funker? En venninne anbefalte en primer som matter ned huden, men jeg har ganske tørr hud og liker å ha litt glød (dewey finish) så det er ikke noe for meg.

Noen? :)

Anonymous poster hash: abb32...3d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har store porer rundt nesen, noe sånn som dette: http://s3.amazonaws.com/f01.justanswer.com/JACUSTOMERphd7ig6b/2011-11-29_022948_2011-11-27_14.05.21.jpg (ikke meg på bildet her)

Og jeg får ikke til å skjule de! Har prøvd med utallige foundations, concealere, pudder, transparent pudder (inkludert et som heter noe med pore minimizer som jeg fant i koreasminke tråden). Har også prøvd smashbox sin mest populære primer som dama på Estetique sa var perfekt til å skjule porer :roll: Jeg merka absolutt ingen forskjell.

Er det noen som har samme problem og har funnet noe som faktisk funker? En venninne anbefalte en primer som matter ned huden, men jeg har ganske tørr hud og liker å ha litt glød (dewey finish) så det er ikke noe for meg.

Noen? :)

Vichy Normaderm tonic uren/fet hud

Enhet: 200ML

Vichy Normaderm tonic uren/fet hud renser og trekker sammen store porer. Fjerner urenheter og klargjør huden til fuktighetspleie. Etterlater huden oppfrisket med en fin og matt overflate.

(Fås kjøpt på apotekene)

Jeg brukte et ansiktsvann som inneholdt grapefrukt, som trakk sammen porene.

Anonymous poster hash: 36fd1...cf7

• Liker 1
Skrevet

Vichy Normaderm tonic uren/fet hud

Enhet: 200ML

Vichy Normaderm tonic uren/fet hud renser og trekker sammen store porer. Fjerner urenheter og klargjør huden til fuktighetspleie. Etterlater huden oppfrisket med en fin og matt overflate.

(Fås kjøpt på apotekene)

Jeg brukte et ansiktsvann som inneholdt grapefrukt, som trakk sammen porene.

Takk for svar :) Jeg har i utgangspunktet tørr hud, ikke fet, så tror kanskje dette produktet kan tørke ut huden min? Jeg kan forresten legge til at jeg også har sensitiv hud som får veldig lett urenheter, så er litt redd for å eksperimentere med ansiktsrens og krem. Merket du stor forskjell på porene med disse produktene? ts

Skrevet

Takk for svar :) Jeg har i utgangspunktet tørr hud, ikke fet, så tror kanskje dette produktet kan tørke ut huden min? Jeg kan forresten legge til at jeg også har sensitiv hud som får veldig lett urenheter, så er litt redd for å eksperimentere med ansiktsrens og krem. Merket du stor forskjell på porene med disse produktene? ts

Jeg har ikke forsøkt den fra apoteket, men jeg ville hørt på et apotek for å få gode råd ettersom du har tørr hud.

Jeg brukte den med grapefrukt (som jeg dessverre ikke husker navnet på), men jeg hadde fet hud, og den virket svært bra mot store porer.

• Liker 1
Skrevet

Det er nok best med milde produkter. Som sagt, spør om råd på apotek.

Du forteller om at du får lett urenheter; renser du morgen og kveld med en mild rensekrem som passer til din hud? Et mildt ansiktsvann som lukker porene hadde kanskje vært lurt

• Liker 1
Skrevet

Du forteller om at du får lett urenheter; renser du morgen og kveld med en mild rensekrem som passer til din hud? Et mildt ansiktsvann som lukker porene etter rensingen hadde kanskje vært lurt

• Liker 1
Skrevet

Du forteller om at du får lett urenheter; renser du morgen og kveld med en mild rensekrem som passer til din hud? Et mildt ansiktsvann som lukker porene hadde kanskje vært lurt

Jeg renser med en rensemelk fra Decleor, kjøpte også ansiktsvann som hørte til "serien", men det reagerte jeg på. Jeg skal stikke innom apoteket og høre hva de sier. Nå som jeg har blitt student igjen er økonomien skral, men jeg bruker en fuktighetskrem fra apotek som jeg er utrolig fornøyd med (bedre enn diverse jeg har prøvd tidligere fra Decleor og andre dyre merker), kanskje merket også har rensevann :) takk!

Skrevet

Jeg renser med en rensemelk fra Decleor, kjøpte også ansiktsvann som hørte til "serien", men det reagerte jeg på. Jeg skal stikke innom apoteket og høre hva de sier. Nå som jeg har blitt student igjen er økonomien skral, men jeg bruker en fuktighetskrem fra apotek som jeg er utrolig fornøyd med (bedre enn diverse jeg har prøvd tidligere fra Decleor og andre dyre merker), kanskje merket også har rensevann :) takk!

Takk for hyggelig tilbakemelding :blomst:

Håper at du finner det du trenger til en rimelig penge på apotek. (Flere av apotekene har ofte tilbudskampanjer på forskjellige serier. Hva om du spør om gratis prøvetuber/flasker av de produktene du kunne tenkt deg å prøve, for å vite om du kan bruke det før du investerer i f.eks en stor flaske av et produkt? Spesielt fordi du har tørr/sensitiv hud, kunne det vært greit å fått prøvetuber for å prøve ut produktene)

Deretter kan du følge med på tilbud på apotekene (2 for 1, og/ eller 50% hender det at de har på mange produkter på apotekene), og kjøpe store flasker når tilbud kommer

Lykke til! :)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar og hjelp :hug: ts

Skrevet

Du kan evt bruke Prisjakt for å finne rimeligste priser http://www.prisjakt.no/product.php?p=872668

(søk opp ønsket produkt), og/ eller jevnlig google produktet på forskjellige apotekkjeder for å se om de har rabatter på produktet

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar og hjelp :hug: ts

:hug: Tusen takk! Så snill og hyggelig du er :)

• Liker 1
Skrevet

Du er sikker på at du har tørr hud, og ikke fuktfattig hud?

Det er ytterst sjeldent at de med tørr hud har store porer, selv om det sikkert

kan forekomme, er det mer vanlig at de med fuktfattig hudtilstand har store

porer.

Jeg har selv kombinert fuktfattig hud, med store porer innerst på kinnene ved

nesen. Uansett hvordan hudpleie jeg bruker, vil porene alltid være like store,

det viktigste for meg er å holde de rene, altså at de ikke tilstopper seg og blir

til sorte hudormer.

En av tingene jeg gjør for å gjøre de mindre synlige er å bruke primer som

virker mattende og som gjør porene mindre synlige. Men jeg bruker den

kun i t-sonen, slik at jeg får ett mer glødende og dewy ansikt når jeg bruker

sminke allikevel, i resten av ansiktet.

Anonymous poster hash: 925c3...444
Skrevet

Du er sikker på at du har tørr hud, og ikke fuktfattig hud?

Det er ytterst sjeldent at de med tørr hud har store porer, selv om det sikkert

kan forekomme, er det mer vanlig at de med fuktfattig hudtilstand har store

porer.

Jeg har selv kombinert fuktfattig hud, med store porer innerst på kinnene ved

nesen. Uansett hvordan hudpleie jeg bruker, vil porene alltid være like store,

det viktigste for meg er å holde de rene, altså at de ikke tilstopper seg og blir

til sorte hudormer.

En av tingene jeg gjør for å gjøre de mindre synlige er å bruke primer som

virker mattende og som gjør porene mindre synlige. Men jeg bruker den

kun i t-sonen, slik at jeg får ett mer glødende og dewy ansikt når jeg bruker

sminke allikevel, i resten av ansiktet.

Hmm, jeg har gått ut fra det etter mye prøving og feiling med produkter egnet for ulike hudtyper. Men jeg har aldri fått det bekreftet hos hudpleier eller noe sånn så det kan godt stemme det du sier. Huden min er ofte tørr, rød og føles stram etter dusj, og enkelte partier flasser litt hvis jeg ikke bruker fuktighetskrem. Takk for tips :) Det var lurt å bare ha primeren på disse partiene, har du en bra primer å anbefale? ts

Skrevet

Hmm, jeg har gått ut fra det etter mye prøving og feiling med produkter egnet for ulike hudtyper. Men jeg har aldri fått det bekreftet hos hudpleier eller noe sånn så det kan godt stemme det du sier. Huden min er ofte tørr, rød og føles stram etter dusj, og enkelte partier flasser litt hvis jeg ikke bruker fuktighetskrem. Takk for tips :) Det var lurt å bare ha primeren på disse partiene, har du en bra primer å anbefale? ts

Hvis huden føles stram etter dusj, som om den er noen nummer for liten,

høres det ut som den er fuktfattig. Jeg har det samme problemet, og hvis

jeg ikke er nøye med ikke bare rens morgen/kveld men skrubb, dyprens

og fuktmaske ukentlig blir huden rød og flassete. Jeg har også sensitiv

hud som lett reagerer på både hudpleie og sminke, så har krevd mye

prøving og feiling for å finne rette produktene for huden min.

Primer jeg bruker per nå er Dior sin mattende og poredempende.

Den "skjuler" porene mine og gjør t-sonen matt.

Skrevet

Hvis huden føles stram etter dusj, som om den er noen nummer for liten,

høres det ut som den er fuktfattig. Jeg har det samme problemet, og hvis

jeg ikke er nøye med ikke bare rens morgen/kveld men skrubb, dyprens

og fuktmaske ukentlig blir huden rød og flassete. Jeg har også sensitiv

hud som lett reagerer på både hudpleie og sminke, så har krevd mye

prøving og feiling for å finne rette produktene for huden min.

Primer jeg bruker per nå er Dior sin mattende og poredempende.

Den "skjuler" porene mine og gjør t-sonen matt.

Nå lærte jeg noe nytt. Hehe takk! Den primeren er den venninnen min anbefalte. Syns den er litt dyr :sjenert: Jeg er som nevnt blitt student igjen så økonomien er ikke mye å skryte av. Kanskje jeg kan be om en prøve først hvertfall :)

Skrevet

Jenta på bildet har ikke store porer, hun har nupper,fet hud og småkviser. Store porer får man gjort svært lite med dessverre.

Skrevet

Jenta på bildet har ikke store porer, hun har nupper,fet hud og småkviser. Store porer får man gjort svært lite med dessverre.

Se bilde 2 jeg linket til, det viser det bedre. Bilde nr 1 ble litt feil ja.

Skrevet

Jeg er hudterapeut student og kan prøve å hjelpe deg så godt jeg kan.

Hud med store porer indikerer ofte fet hud. Men du sier du føler deg stram og tørr, da kan du ha en fuktfattig tilstand, eller ha kombinasjonshud.

Du kan selv teste om huden din er tørr/fet. Gni en finger, eller en spatel hvis du har, på området. Dersom fingeren din føles fettete etterpå da er huden fet. Det er lettere å se det med en spatel. I tillegg vil fet hud ofte skinne pga talgproduksjonen (fettet som produseres fra porene), og den vil trenge å bli pudret med sminke flere ganger gjennom dagen for å dekke det.

Du bør være flink til å rense huden både morgen og kveld. Ofte er det renseskum og rensegele som er laget for fet hud (spørs også hva slags merke, så man bør lese på flaska), men rensemelk kan brukes av alle hudtyper.

Fet hud holder på de døde cellene på huden, og det kan gjøre ting verre dersom disse ikke fjernes. Derfor bør du være flink til å skrubbe huden et par ganger i uken. Det er ikke farlig å skrubbe hver dag, men da holder det å bare skrubbe der det er mest nødvendig.

Kjøp deg ellers noen gode produkter. Produkter som selges i matvarebutikker bør du holde deg langt unna av. Du sier du har prøvd decleor sin (kanskje det ikke var deg likevel) og reagerte på det. Hvilken prøvde du og hvordan reagerte huden din? Decleor sine produkter er egentlig veldig gode og rene uten kjemikalier.

Dette bør du gjøre hver morgen og kveld (etter du har fjernet sminke):

1. Fordel ansiktsrens utover ansiktet og hals

2. Fukt fingrene dine i vann og masser litt i ansiktet og hals

3. Vaske av rensen. Jeg liker best å gjøre det med svamper, for de "skrubber" liksom huden i tillegg

4. Påfør tonic/rensevann med pads. Da ser du lett om du evt. må rense igjen

5. Ta på øyekrem

6. Så serum

7. Så dag/nattkrem

8. Ferdig :)

Med riktige produkter vil huden din bedres.

• Liker 1
Skrevet

Glemte å si at du må vaske svampene dine på hvertfall 65/80 grader i vaskemaskinen, eller koke dem i 5-10 minutter, hvis bare du bruker det. Dette vil drepe de fleste mikroorganismene. Å bruke rene produkter i ansiktet er det beste for huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...