Sitronmelis Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Jeg har veldig lyst til å ta videreutdanning innen GLSM på nks nettstudier da jeg er utdannet førskolelærer. Problemet er at kurset koster 15 850,- per del (det er 2 deler). Derfor lurer jeg på om noen har peiling på om man kan få lån fra lånekassen til å betale kurset? Eller får man bare lån fordi man studerer slik at man får 8000,- i mnd som en gjør ved vanlige studier? Jeg har lest litt om det på nks sine nettstudier men jeg er litt usikker på om jeg skjønner. Under finansiering står det: LånekassenDersom studiet/ kurset du tar inngår i studier som er godkjent for finansiering gjennom Lånekassen, kan du søke om støtte til lån og stipend. Betingelsen for å kunne søke om finansiering, er at du melder deg inn til kurs som tilsvarer minst 15 studiepoeng per semester innen høyere utdanning, eller minimum 420 årstimer i videregående opplæring. Studiet er 15 studiepoeng per del. Så det blir støttet av lånekassen. Men jeg forstår ikke om man kan søke lån og få 15 850 kr for å betale for kurset, eller om man bare får støtte hver mnd fordi man studerer.. Noen som har peiling og som kanskje har studert ved nks nettstudier og vet noe om dette?
havanaa Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Jeg tok noen kurs der for et par år siden, og jeg fikk støtte fra lånekassen som skulle dekke kurskostaden Lånekassen overførte pengene til min konto, også gikk jeg inn og betalte hver enkelt regning jeg fikk fra NKS.
Sitronmelis Skrevet 6. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2014 Jeg tok noen kurs der for et par år siden, og jeg fikk støtte fra lånekassen som skulle dekke kurskostaden Lånekassen overførte pengene til min konto, også gikk jeg inn og betalte hver enkelt regning jeg fikk fra NKS. Åja Så bra da, da er det kanskje håp for meg også
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Studerer der nå. Så lenge studiet er støttet av lånekassen får du også dekket kursavgiften Anonymous poster hash: c1f1d...c90
Sitronmelis Skrevet 7. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2014 Studerer der nå. Så lenge studiet er støttet av lånekassen får du også dekket kursavgiften Anonymous poster hash: c1f1d...c90 Supert Får man stipend hver mnd for de månedene man studerer også?
elefantguro Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Jeg studerer der nå, interiørstudie, og får ikke et rødt øre av lånekassen
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Jeg studerer ettårig nettstudium og får heller ikke et rødt øre siden jeg jobber fulltid og tjener for mye. Du må beregne ut fra egne tall, hva andre har fått har ikke så mye å si...Anonymous poster hash: c95ce...707
Sitronmelis Skrevet 7. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2014 Jeg studerer ettårig nettstudium og får heller ikke et rødt øre siden jeg jobber fulltid og tjener for mye. Du må beregne ut fra egne tall, hva andre har fått har ikke så mye å si...Anonymous poster hash: c95ce...707 Vel jeg har ikke fulltidsjobb og tjener absolutt ikke for mye. Heller for lite. Det står at lånekassen støtter studiet jeg vurderer, siden det gir 15 studiepoeng. Så da syns jeg det er rart om de ikke gjør det alikevell? Står ingenting om at hvor mye man tjener har noe å si.. Nå ble jeg forvirret.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Vel jeg har ikke fulltidsjobb og tjener absolutt ikke for mye. Heller for lite. Det står at lånekassen støtter studiet jeg vurderer, siden det gir 15 studiepoeng. Så da syns jeg det er rart om de ikke gjør det alikevell? Står ingenting om at hvor mye man tjener har noe å si.. Nå ble jeg forvirret. Du kan få støtte av lånekassen, men dersom du tjener over en viss grense så blir det omgjort til lån. Dersom du er utdannet førskolelærer burde du ikke hatt noe problem med å skaffe deg en fulltidsjobb. Vi mangler mange tusen førskolelærere her i landet. Har de ikke forresten gått bort i fra GLSM nå, og at man bare må ta matte og norsk? Anonymous poster hash: 47855...d2d
Sitronmelis Skrevet 7. september 2014 Forfatter #11 Skrevet 7. september 2014 Du kan få støtte av lånekassen, men dersom du tjener over en viss grense så blir det omgjort til lån. Dersom du er utdannet førskolelærer burde du ikke hatt noe problem med å skaffe deg en fulltidsjobb. Vi mangler mange tusen førskolelærere her i landet. Har de ikke forresten gått bort i fra GLSM nå, og at man bare må ta matte og norsk? Anonymous poster hash: 47855...d2d Jeg sliter med å skaffe meg jobb fordi om jeg er utdannet førskolelærer, lite stillinger ute her jeg bor nå og det skal visst være veldig vanskelig å få jobb her som det siden det er så mange søkere. Men jeg har veldig lyst til å ta GLMS så derfor velger jeg å gjøre dette istedenfor å jobbe fulltid enda. Jeg vil gjøre det mens jeg enda har motivasjon til å studere Hm, jeg vet ikke. Men jeg regner med man fortsatt kan ta GLMS når det fortsatt står man må ha det for å jobbe i småskolen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå