Gå til innhold

Katten min har fått orm og infeksjon etter opphold på kattehotell....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var utenlands i fire dager, var katten min for første gang på kattehotell. Det første jeg la merke til da jeg skulle Hente katten, var at den virket tynnere. Dagen etter henting, virka den litt roligere enn ellers. Det viste seg at den hadde fått en infeksjon, som den fikk antibiotika for. Deretter, påfølgende dag, merket jeg at den hadde mange hvite riskorn i pelsen ved rumpa si. Ved nærmere øyesyn var det fullt av ormer. Jeg er så forbanna. Betale dyrt for et kattehotell, og så tar det nesten knekken på katta mi, som kommer hjem befengt med fullt av orm og forkjølelse og infeksjon... Har gitt katten ormekur nå, og den blir vel kvitt orden over natta, men jeg lurer på hva slags orm det kan være, og den har stort sett vært inne de siste dagene, Pga at den har vært i elendig form. Er det sikkert stor fare for at jeg og ungen min har blitt smittet med orm også, da... Noen som vet hva slags orm det kan være? Elendige hotell...

Anonymous poster hash: ef87f...79a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Infeksjonen kan den ha fått på kattehotellet, men inkubasjonstiden for innvollsorm hos katt er rundt en ukes tid, om ikke mer, så den ormen kan det hende at pus hadde med seg til hotellet.

Er det en utekatt skal den ha ormekur hvert år siden de knasker og slikker på omtrent alt de finner utendørs.

Innvollsorm hos katt er heller ikke veldig smittsomt til mennesker, og den ormen som kattene får kreperer som regel i magesyren til mennesker.

En forebyggende kur kan taes, men hør med legen din før du selvmedisinerer med ormekur.

• Liker 4
Skrevet

Min katt får ormekur hver fjerde måned, og den hadde ikke orm før den dro dit.

Skrevet

Nå nyser hun ut ormer... Ser iallefall ut som ormer. Noen som vet hva dette er? Holder katten på å dø?

Skrevet (endret)

Jeg anbefaler deg å ringe dyrlegevakt framfor å stille spørsmål om katten holder på å dø - det er ingen som kan svare på det her inne, og det virker som om katten din trenger hjelp. :)

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Skrevet

Det er ingen dyrlegevakt her, dessverre... Ingen dyrlegevakt å ringe. Derfor spør jeg her i fortvilelse.

Skrevet

Er du sikker? Ofte opplyser kommunen om slikt på sine hjemmesider.

Om det er orm, lever den når den kommer ut?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nå nyser hun ut ormer... Ser iallefall ut som ormer. Noen som vet hva dette er? Holder katten på å dø?

Altså, de ormene som ser ut som små riskorn som henger i pelsen rundt anus, og som vrikker på seg, det er bendeorm.

Jeg er overrasket dersom katten nyser bendelorm ut gjennom nesen.

Har du tatt en bilde av det som kom ut gjennom nesen?

For det bildet kan jeg tenke meg å se.

Og du gav ormekur i går

Skrevet

Gav henne ormekur nr to i kveld, sånn i tilfelle den ikke fungerte i går. Hun sitter der og nyser og ser ellers ganske fornøyd ut den siste timen. Har kastet ut flossteppet fra huset i tilfelle det ligger egg nedi, eller ormer, som man ikke ser.

Skrevet

Tok ikke bilde, det var hvitt, og kanskje to cm langt. Ja,det var orm.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Eneste innvollsorm jeg vet om med den lengen som voksen orm er hakeorm, men den er ikke spesielt vanlig hos katt.

De fleste innvollsormer er hvite.

Hvilken ormekur gav du? Viktig å gi en kur som tar de riktige ormene, ikke alle kurer tar bendelorm.

Skrevet

Profender, den som gis i nakken. Og ja, den tar bendelorm og alt.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Profender, den som gis i nakken. Og ja, den tar bendelorm og alt.

Profender tar rubb og røte ja.

Mange som ofte gir en kur som ikke tar bendelorm, men Profender og Panacur er 'bankers' der.

- Profender urimelig mye lettere å gi siden den er påflekkingsvæske.

Så satser vi på at det går over.

Men, katten var 4 dager på hotell. Var dette et av de svært sjeldne hotellene hvor snille katter går løse sammen?

Luftegård på bakkenivå? Mye 'gøy' som kan befinne seg i gresset etter forrige gjest på rommet...

Skrevet

Ja alle går sammen, dørene på burene er oppe, og døra til uteområdet er oppe. På bakkenivå, fint og stort uteområde. Det var en del rasekatter der, innekatter. Lurer på om alle gir ormekurer til innekattene sine, siden de bare er innendørs. Og kanskje kan de være importert fra utlandet, og dermed kan man få slikt som hakeorm... Skummelt, syns jeg, men i dag virker katten min i mye mye bedre form.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...