Gå til innhold

Finnes det antisklimønster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det antisklimønster som man bare legger på og stryker? Eller noe sånt? På Ebay kanskje? Har kjøpt sånne tuber så jeg kan tegne hva jeg vil men det blir bare stygt uansett om jeg gjør det enkelt.

Anonymous poster hash: 3b3ed...454
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at det er til sokker, om noen ikke skjønte det :) Ikke til å feste på trapper :P

Skrevet

Dette tror jeg du skal få streve litt med å finne. Du kan se på sybutikker som stoff og stil tror jeg det heter.

Anonymous poster hash: f0736...04e

Skrevet

Finnes det antisklimønster som man bare legger på og stryker? Eller noe sånt? På Ebay kanskje? Har kjøpt sånne tuber så jeg kan tegne hva jeg vil men det blir bare stygt uansett om jeg gjør det enkelt.

De tubene du nevner; kan du ikke kjøpe et passende stempel som du trykker mot en overflate som du på forhånd har smurt masse fra tuben på, og deretter stemple massen på sokkene?

Anonymous poster hash: 4d44a...59d

Skrevet

Hva om du påfører massen fra de tubene på sokkene med en sjablong i mellom (som maskerer de delene av sokkene som ikke skal ha belegg på seg?

Skrevet

Du kan selvfølgelig også tegne egne sjablonger (på kartong, stiv plast el.l) , der du deretter skjærer ut mønsteret med tapetkniv el.l.

Skrevet

Her googlet jeg

Små sjablonger til antiskli

og fikk

http://www.leanne.no/productdetails.php?product=879

"Produktet kan enten brukes på hele sålen (anbefales for tovete tøfler) eller kun punktvis (for eks. sokker).

Hel såle: Klipp ut en sjablong i papp som kan legges inn i tøffelen eller sokken. Påfør ett lag med sock-stop med pensel. La det første laget tørke noen timer og tegn på mønstre, linjer eller noe lignende direkte fra flasken. Dette øker antiskli-effekten. Det andre laget må tørket i minst 10-12 timer før tøflene brukes.

Punktvis bruk: Klipp ut en sjablong i papp som kan legges inn i tøffelen eller sokken. På sokker holder det ofte å påføre produktet punktvis direkte fra flasken. Lag gjerne små mønstre. La sock-stop tørke minst 10-12 timer."

Dette så ganske enkelt ut å få til

Skrevet

Her finner du linjaler o.l. med sjablonger https://www.google.no/search?q=linjal+med+sjablonger&client=firefox-a&hs=AzS&rls=org.mozilla:nb-NO:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=4XwKVIzeNKKaygPq1IEg&ved=0CD0QsAQ&biw=1266&bih=637

Kanskje du finner noen mønster som du vil bruke på sokkene her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...