Gå til innhold

Nye naboer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du blitt tatt i mot hvis du var i 20 åra og nettopp har kjøpt et hus litt på landet?
Her vi bor er det 4 hus med alt fra 30-300 meter mellom hvert hus, og det ene huset har nettopp fått nye eiere.

Jeg er så usikker på hva som er vanlig når det kommer nye naboer?

Skal jeg gå å ønske de velkommen til "nabolaget" eller skal jeg bare holde meg unna?

De er som sagt i 20 åra og resten av oss naboer er godt etablert med barn og familie.

Videoannonse
Annonse
Gjest _LilleMy
Skrevet

Jeg ville syntes det var hyggelig om noen ønsket oss velkommen, og det gjør det jo også lettere å bli kjent med de nye naboene for de som flytter inn og ikke kjenner noen. Jeg vet ikke hva som er vanlig, men det er iallfall det jeg synes ville vært hyggelig om det var meg :)

Skrevet

Jeg ville syntes det var hyggelig om noen ønsket oss velkommen, og det gjør det jo også lettere å bli kjent med de nye naboene for de som flytter inn og ikke kjenner noen. Jeg vet ikke hva som er vanlig, men det er iallfall det jeg synes ville vært hyggelig om det var meg :)

Enig med deg :)

Anonymous poster hash: 4b36f...60c

Skrevet

Det vanlige er dessverre å holde seg for seg selv og så vidt mumle et lit "hei"

Skrevet

Kommer noen og ringer på døra ala det demmgjør i USA, i Norge, ville jeg begynt å lure på om vi var kommet til steder for nyskjerrige naboer.

Hils på når du går forbi, er de ute i hagen kan du gå over for en prat, men la ungdommene få flytte inn i fred.

Anonymous poster hash: e0681...fe4

Skrevet

Det vanlige er dessverre å holde seg for seg selv og så vidt mumle et lit "hei"

Det kommer faktisk kanskje litt an på hvor i landet man bor, er min erfaring...

Skrevet

Vi bor langt ute på landet og har veldig få naboer. Da det flyttet noen inn et par hundre meter fra oss i fjor høst så bakte jeg en eplekake, stekte vafler og inviterte de nye naboene og de andre rundt her på en liten "bli kjent" sammenkomst.

Det var veldig hyggelig og de satte stor pris på det.

Anonymous poster hash: ca772...c9f

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Oslo i en blokk, og jeg hilser på nye naboer og ønsker de velkomne. Nå banker jeg ikke på døra, men går ut til de når de holder på med flyttelasset (men de får bære inn sakene sine selv :fnise: )

Det er koselig å ønske folk velkommen.

Anonymous poster hash: 6048f...68e
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...