Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan lønn får jeg hvis jeg ble syk før jeg begynte i jobben? Tjener 22000 etter skatt og er 100 prosent sykmeldt

Anonymous poster hash: f1534...b6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får ikke lønn hvis du ikke har jobbet i minst x antall uker før du ble sykemeldt.

Anonymous poster hash: 529d1...7e9
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Tror du må ha jobbet minst to uker

Endret av kjøttkaker
Skrevet

Hva skal jeg leve for da:(((

Skrevet

Du må ha jobbet en mnd for å få lønn med legeerklæring og to mnd for å kunne bruke egenmelding. Blir du syk før en mnd er gått så blir det null cash. Alle ansvarlige mennesker bør ha en buffer de kan ta av i slike situasjoner, ellers får du blir fort frisk og komme deg tilbake i jobb.

Anonymous poster hash: f6d60...66b
  • Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er om du har hatt en annen jobb før du begynner i denne nye jobben.

Har du hatt inntekt fra en annen jobb? Ja da vil du få sykepenger utfra denne inntekten, og NAV betaler denne.

Om du ikke har hatt inntekt så får du dessverre ingenting. Da må du søke sosialhjelp i den perioden du er syk.

Håper du snart blir frisk :-)

Anonymous poster hash: 582a4...4dc

• Liker 1
Skrevet

Alle ansvarlige mennesker bør ha en buffer de kan ta av i slike situasjoner, ellers får du blir fort frisk og komme deg tilbake i jobb.

Anonymous poster hash: f6d60...66b

Alle bør ja. MEN ikke alle har hatt mulighet eller brukt den opp pga en krise fra før. Det er faktisk ikke alle som klarer å ha en buffer på 3-4 lønninger i bakhånd, uansett hvor mye de ønsker.

Anonymous poster hash: 582a4...4dc

Gjest constance90
Skrevet

Du får nesten vurdere om du er så syk og heller begynne å jobbe så du kan tjene sykepenger. Kan du fysisk tvinge deg selv og holde ut en måned?

Hva skal jeg leve for da:(((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...