Gå til innhold

Filmleie og serier på nett. Hva anbefaler DU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å bli medlem av en av disse filmleie tjenestene. Jeg har ikke stort budsjett til å kjøpe/leie filmer, men liker å se en film eller to i helgene. Har ellers noen serier jeg følger på tv, så om jeg skal se andre serier bør helst hele serien ligge ute, ikke bare siste sesong.

Men jeg aner ikke hvor man får mest for pengene. Har ikke lyst å betale for noe som ikke er noe heller. Det er et must at man kan ha undertekst. Helst også om man skal se noe på norsk. Vet jeg kan teste noe gratis først også men greit å vite hva jeg bør teste også.

Så...

Hvilken tjeneste bruker du? Hva koster den og hvorfor vil du anbefale akkurat denne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Netflix :) Synes de har mest variert innhold til en rimelig penge. Der er også første måned gratis :)

Gjest _LilleMy
Skrevet (endret)

Jeg er veldig fornøyd med Netflix, men nå har jeg ikke prøvd noe annet som Viaplay osv, da. Første mnd er også gratis, månedsprisen er rimelig etter min mening og utvalget er stort og variert. Det er også mulig å endre til andre land for mer utvalg :) Den amerikanske har feks mer, flere sesonger og filmer kommer ut raskere.

Edit: La til mer.

Endret av _LilleMy
Skrevet

Synes Hbo Nordic har det beste serieutvalget og er ganske dårlig med filmer, viaplay det beste filmutvalget men er ganske elendige med serier, netflix har greit utvalg av begge deler så det hadde blitt mitt valg om jeg bare skulle valgt en. Men jeg har alle tre.

Skrevet

Jeg har også alle 3, men anbefaler HBO på grunn av de beste seriene. Kan også tipse deg om en side med gratis filmer, er tekstet på svensk men er mye nytt der; http://dreamfilm.se/

Anonymous poster hash: 95224...fe1
Skrevet

Takk dere. Ser kanskje ut som jeg kommer til å lande på netflix. Men er litt forvirrende når man er helt ny på dette her. Ikke helt lett å skille de ulike fra hverandre heller. Men virker som netflix kanskje passer meg. Tar gjerne flere råd og tips likevel altså 😜

Skrevet

Takk dere. Ser kanskje ut som jeg kommer til å lande på netflix. Men er litt forvirrende når man er helt ny på dette her. Ikke helt lett å skille de ulike fra hverandre heller. Men virker som netflix kanskje passer meg. Tar gjerne flere råd og tips likevel altså

Netflix får vel nyere filmer og serier etterhvert også. De satt jo opp prisen litt pga det.

Anonymous poster hash: 28660...580

Gjest Vanillala
Skrevet

Fornøyd med Netflix :) Synes tilbudet er bra, og den amerikanske siden har også mange gode filmer og serier.

Skrevet

Har både viaplay, hbo og netflix. Netflix er den vi bruker mest, og jeg har derfor sagt opp de andre. Ellers bruker jeg litt gratis streaming, men der får du ikke tekst.

Skrevet

Takk dere. Ser kanskje ut som jeg kommer til å lande på netflix. Men er litt forvirrende når man er helt ny på dette her. Ikke helt lett å skille de ulike fra hverandre heller. Men virker som netflix kanskje passer meg. Tar gjerne flere råd og tips likevel altså 😜

Et lite tips hvis du bruker både pc/nettbrett og playstation/smart-tv/Apple-tv er å ha norsk netflix på den ene enheten og amerikansk netflix på den andre. På den måten får du muligheten til å se nye filmer og mange flere og nyere serier med nyere episoder. På den norske er de ekstremt dårlige på å legge ut nytt, selv gamle serier som avsluttet for mange år sider mangler mange av de siste sesongene.
Skrevet

Har jo både pc, nettbrett og mobil. Tanken er vel helst å kunne bruke mobilen og chromecast. Vet ikke om noe begrenser seg da? Vi har jo barn også, så fint å kunne ha barne- og familiefilmer lett tilgjengelig. Man får jo ikke sett utvalget på de ulike ordentlig heller, så føler jeg bare må prøve en. Siden nettet her vi bor har vært så ustabilt har jeg aldri giddet å bry meg med dette, for streaming har ikke Vært mulig. Nå som nettet er blitt bedre er det jo fint å slippe å kjøpe eller leie alle filmene man kunne tenke seg å se. Og det blir grusomt mange barnefilmer også.

Skrevet (endret)

Har jo både pc, nettbrett og mobil. Tanken er vel helst å kunne bruke mobilen og chromecast. Vet ikke om noe begrenser seg da? Vi har jo barn også, så fint å kunne ha barne- og familiefilmer lett tilgjengelig. Man får jo ikke sett utvalget på de ulike ordentlig heller, så føler jeg bare må prøve en. Siden nettet her vi bor har vært så ustabilt har jeg aldri giddet å bry meg med dette, for streaming har ikke Vært mulig. Nå som nettet er blitt bedre er det jo fint å slippe å kjøpe eller leie alle filmene man kunne tenke seg å se. Og det blir grusomt mange barnefilmer også.

Viaplay er veldig gode på barnefilmer. Der får du mye av det nyeste, og også veldig mye disney-filmer. Jeg så frozen var kommet der nå, den er jo forholdsvis ny, og veldig populær.

Edit: Andre titler er feks: biler, fly, toy story, tarzan, pocahontas, askepott, lille kylling, min bror bjørnen, istid-filmene, masse barbiefilmer, og en haug med serier.

Endret av Kjemi
Skrevet

Mulig jeg prøver en og mannen prøver en. Så ser vi beholder. 😜 skulle nesten hatt alle... men blir alt for dyrt i forhold til bruken dessverre. Vi ser i utgangspunktet ikke såå mye på tv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...