ferdig Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 fikk en liten hun i sommer, ommplassering da tidligere eier hverken hadde tid eller lyst til og ha hund... vel, hunden er en hann på 2.5år. blanding av jack russel og bullterrier. noe stresset men det går over etter hvert tenker jeg, problemet er mer at det er umulig og ha han ute, bjeffer på alt som rører seg, går jeg turer med han er han en helt annen hund enn inne, det skall dras i båndet, bjeffe på alt mulig, møter vi andre med hund er det knurring og bjeffing menn alt han vil er å hilse på, ikke tegn på agresjon i mot andre hunder men virker som han ikke helt vet hvordan han skall ta kontakt. i går gikk jeg den vanlige kveldsturen, når vi var ca 50meter fra naboen går naboen ut på terassen, hunden minn bjeffer og herjer, fire stive bein osv, prøver det meste for å fån til å gi seg, men neida. enkelte dager er den lydig og fin, andre gir den fullstendig F i hvilken komandoer jeg gir, han kann "sitt" når vi er inne, ute er det tydeligvis glemmt.. ellers er det en herlig hund som gir mye glede og som er en god turkammerat (om du ser bort i fra bjeffing og tull i mot alt som rører seg) noen gode råd på veien?
lillemeg90 Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Har dere prøvd å øve på kontakt? Jeg opplever st hvis hunden min blir febrilsk ute så er det lettere å få han til å lye hvis jeg får god kontakt før jeg gir kommando.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Hunden trenger "hundesosialisering" sammen med andre og eldre hunder. Anonymous poster hash: 3f82c...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Vil anbefale deg å kontakte en med erfaring på området. Oslo hundeskole blandt annet har fine kurs som ksn hjelpe masse. Anonymous poster hash: ede25...0c0
ferdig Skrevet 7. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2014 får vel prøve å dran på et dreserkurs vel, se om han blir noe bedre da.
Gjest Evans Skrevet 8. september 2014 #6 Skrevet 8. september 2014 Kan kinderegg øvelsen være en ide her? Da lærer han seg at det kan skje andre ting rundt han, men fokus skal fortsatt være på deg. Vi har nettopp startet med denne på vår valp, så jeg er ikke så rutinert, men canis har noe liggende på sine sider vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå