AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 I denne tråden kan man dele erfaringer og opplevelser fra de verste jobbene dere noen gang har hatt. Den verste jobben jeg har hatt er som ringevikar på en ungdomsskole, elevene var mildt sagt helt grusomme, det var snakk om 3-5 elever i hver klasse som ødela for resten av klassen og ikke minst undervisningen. Enkelte klasser var ganske greie og, mens andre var en prøvelse. Denne skolen lå på et såkalt belastet strøk, så det er antagelig ikke sånn over alt. Før jeg begynte å studere jobbet jeg som telefonselger. Det verste med denne jobben var selvfølgelig utrolig mye forbanna mennesker som tok telefonen, men også det at sjefen aldri byttet ut ringelisten, veldig ofte ble vi nødt til å ringe de samme om og om igjen. Dette var også den jobben jeg tjente minst på, der jeg jobbet hadde vi ikke timelønn, vi fikk kun betalt for antall salg. Jeg ble i den jobben i litt over 5 uker, det var egentlig altfor lenge Anonymous poster hash: 6206e...86c 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Matbutikk og fastfood. Aldri mer. Jobbet med det i 10 år og jeg skal heller vaske toaletter 8 timer for dagen, 7 dager i uka! Anonymous poster hash: 24849...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Barnehage.... Aldri igjen! Hva er så galt med å jobbe i barnehage? Synes det virker veldig hyggelig og koselig med alle de søte barna. Det kommer fra en som aldri har vært borti barn eller barnehage før, så jeg kan ta feil Anonymous poster hash: 6206e...86c
Gjest Blomst83 Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Jorbærselger. Holdt på å kjede ræva av meg.
masekopp Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Vaskehjelp... Fy faen så ekle folk er. 1
Sugar&Spice Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 (endret) Jobbet på Deli de Luca... Jobbet en time nesten ubetalt(før vakten startet, etter vakten var ferdig... Gå med søppel, telle kassa, brette papp og gå med pappen til pappressen osv. ) Kunne plutselig bli satt opp på å jobbe hele helgen på TORSDAGEN! Dette fikk jeg sterkt erfare en fredag jeg hadde reist bort. Sjekket timelistene på onsdag kveld.... Fortalte så sjefen at jeg var bortreist og ikke kom til å komme på jobb. Da fikk jeg kjeft. Forklarte at jeg sjekket timelisten onsdag, og var ikke blitt satt opp så da dro jeg. Da måtte jeg til arbeidersamtale, da jeg kom ut fra kontoret viste det seg at alle kollegene mine stod utenfor og hadde overhørt samtalen vår... Fikk kjeft for å stresse for mye... Hadde en million arbeidsoppgaver, det gikk FYSISK ikke an å fylle på kjøl samtidig som jeg behandlet kunder. Fikk kjeft for dette (stod alene i butikken i 8 timer...) Fikk ikke lov til å spise, drikke eller gå på do i løpet av vakten, fikk heller ikke pause uten å tilkalle vekterselskapet. Om man gjorde det fikk man kjeft... Sluttet, ja. MØKKAKJEDE. Har boikottet Deli siden 2011 og skal ALDRI støtte den kjeden igjen. Endret 5. september 2014 av grethe91 8
Gjest Nosoul Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 Hva er så galt med å jobbe i barnehage? Synes det virker veldig hyggelig og koselig med alle de søte barna. Det kommer fra en som aldri har vært borti barn eller barnehage før, så jeg kan ta feil Anonymous poster hash: 6206e...86c Støy! Støy!! Altså.. Jeg trivdes jo helt greit da.. Men herrefader så sliten jeg ble! Kunne ikke ha jobbet i barnehage resten av livet! Men en jobb innen skoleverket har jeg ingenting i mot
Gjest Gaea Skrevet 5. september 2014 #9 Skrevet 5. september 2014 Nå har jeg ikke så mye å sammenligne med... Men kafè der alle de 16-18-år gamle ansatte bare ville stå i kassa/lage mat og jeg dermed alltid måtte rydde bord og ta oppvasken var ganske kjipt.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #10 Skrevet 5. september 2014 Jobbet på Deli de Luca... Jobbet en time nesten ubetalt(før vakten startet, etter vakten var ferdig... Gå med søppel, telle kassa, brette papp og gå med pappen til pappressen osv. ) Kunne plutselig bli satt opp på å jobbe hele helgen på TORSDAGEN! Dette fikk jeg sterkt erfare en fredag jeg hadde reist bort. Sjekket timelistene på onsdag kveld.... Fortalte så sjefen at jeg var bortreist og ikke kom til å komme på jobb. Da fikk jeg kjeft. Forklarte at jeg sjekket timelisten onsdag, og var ikke blitt satt opp så da dro jeg. Da måtte jeg til arbeidersamtale, da jeg kom ut fra kontoret viste det seg at alle kollegene mine stod utenfor og hadde overhørt samtalen vår... Fikk kjeft for å stresse for mye... Hadde en million arbeidsoppgaver, det gikk FYSISK ikke an å fylle på kjøl samtidig som jeg behandlet kunder. Fikk kjeft for dette (stod alene i butikken i 8 timer...) Fikk ikke lov til å spise, drikke eller gå på do i løpet av vakten, fikk heller ikke pause uten å tilkalle vekterselskapet. Om man gjorde det fikk man kjeft... Sluttet, ja. MØKKAKJEDE. Har boikottet Deli siden 2011 og skal ALDRI støtte den kjeden igjen. Herregud! Jeg trodde Deli de Luca som tar seg så godt betalt for varene sine, behandlet sine ansatte bedre. Men dette var jo helt skrekkelig. Anonymous poster hash: 6206e...86c
Sugar&Spice Skrevet 5. september 2014 #11 Skrevet 5. september 2014 Herregud! Jeg trodde Deli de Luca som tar seg så godt betalt for varene sine, behandlet sine ansatte bedre. Men dette var jo helt skrekkelig.Anonymous poster hash: 6206e...86c Jupp - totalt krise. Jeg er ikke den eneste med disse erfaringene fra Deli de Luca, har enda til gode å høre en som trivdes i jobben. Jeg jobbet mest med svensker som lot seg behandle på den måten. Men var mange gode brudd på arbeidsmiljøloven... Skal aldri tilbake dit!
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #12 Skrevet 5. september 2014 Telefonselger. 12 år etter den korte karrieren får jeg fortsatt frysninger ved tanken. Hvilken utrolig kynisk og uempatisk næring (tenker på ovenfor kundene)Anonymous poster hash: 7a52f...d83 2
Askmeagain89 Skrevet 5. september 2014 #13 Skrevet 5. september 2014 Uten tvil butikk i dagligvarebutikk. På tredje opplæringsvakten begynte det å bli kjedelig, og det ble bare verre.
Sugar&Spice Skrevet 5. september 2014 #14 Skrevet 5. september 2014 Eneste positive jeg husker fra sjefen min sin oppførsel var da min gale eks troppet opp på jobben og krevde å prate med meg. Da sjefen så skrekken i øynene mine gikk han rett bort, kjeftet fyren full og KASTET han ut av butikken sammen med x antall tyrkiske banneord! Kundene ble storøyde, jeg var på gråten og sjefen forbanna på eksen min(han var GÆERN altså, kom innom støtt og stadig..) Må ha vært litt av en opplevelse for kundene herregud 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #15 Skrevet 5. september 2014 Åh så sinna. Han var et rasshøl, men tror neppe det var pga nasjonaliteten hans. Kjenner mange nordmenn som er mer rasshøl enn sjefen. Vil ikke ha de avlivet av den grunn. Ja, jeg har blitt sint på grunn av hvordan mange innvandrere behandler andre i dagens samfunn. Du er jo selv et eksempel på det, hvorfor godtar du det? Slike mennesker skjønner bare et språk; makt. Da får vi snakke det språket. Anonymous poster hash: d11d1...321
fruBeist Skrevet 5. september 2014 #16 Skrevet 5. september 2014 Tja, det var ikke selve jobben på generell basis dom var ille. Men ikke før en veldig varm plass begynner å produsere flygende griser i snøstorm kommer jeg til å ta en jobb igjen der jeg må hanskes med bridezillas.
pinar Skrevet 6. september 2014 #17 Skrevet 6. september 2014 Tråden er ryddet for rasistiske innlegg og innlegg som oppfordrer til voldshandlinger, samt svar til dette. pinar, mod.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #18 Skrevet 6. september 2014 Den jeg begynner på til mandag.. Anonymous poster hash: 71d73...db0
Nowayback Skrevet 6. september 2014 #19 Skrevet 6. september 2014 Barnehage.... Aldri igjen! Uenig der. De beste minnene jeg har er fra da jeg jobbet i barnehage..
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #20 Skrevet 6. september 2014 Beskrivelse av Deli de Luca minner meg svært mye om da jeg jobbet som nestleder på en Essostasjon. Grøsser hver gang jeg tenker på hele jævla Esso, og handler ikke i noen av deres butikker lengre. Det var greit nok å være ekstravakt på en liten, lokal stasjon noen år i forveien. Joviale overordnede og enkle og ryddige forhold. Men som nestleder følte jeg meg egentlig bare som en slave. Jobbet gratis støtt og stadig, og fikk beskjed om at det fikk jeg jaggu meg bare tåle. Jeg var vel sugen på en karriere? Da måtte jeg bare ofre noen timer av fritiden.. Lønna var bedriten fra før av, så det var ikke mye moro å skulle jobbe overtid omtrent hver eneste dag i tillegg. Jeg hadde "innbakt overtid" som det så fint het. Gjennomsnittlig to timer i uka fordelt gjennom et helt år fikk jeg betalt for. HAHAHAH. Minst en time om dagen, tenker jeg vi sier. Årslønna, inkludert denne fantastiske overtidsgodtgjørelsen, var på under 260'000kr. For en stilling som innebar både noe personalansvar og en del økonomisk ansvar. Og dette er ikke veldig mange år siden, så det er neppe snapp om noen gigantforskjell frem til i dag. Og sjefen? Hun benyttet sjansen til å ikke gidde å starte dagen før nærmere tolv. Jeg var jo der og kunne utføre hennes jobb mens hun lå hjemme og sov.. Samtidig som jeg pakket ut varer og betjente kunder skulle jeg helst altså sitte på kontoret med papirarbeid i tillegg. Tre-fire timer etter at sjefen troppet opp var min arbeidsdag egentlig over, men siden hun mer eller mindre alltid var sen så var det naturligvis en hel haug av daglige gjøremål igjen når klokken bikket halv fire. Og dermed ble det overtid da. Sånn omtrent hver dag. Husker enda bursdagen min og hvordan jeg gråt i rushtrafikken på vei hjem, etter å ha blitt holdt igjen for å rydde på lageret i tre timer. I tillegg tok det meg halvannen time å kjøre hjem på grunn av trafikken. Hele dagen ødelagt på grunn av noe så idiotisk, som attpåtil fint kunne ventet til dagen, uka eller måneden etter. Det toppet seg da sjefen til min sjef (regionalsjefen) sendte en mail til stasjonen hvor han klaget på meg, samt at det fremsto av mailen at de begge ønsket meg bort derfra. En mail sendt til en mailadresse både sjefen og jeg åpnet og leste daglig. Og siden jeg alltid var først på jobb var det naturlig nok også jeg som åpnet den. Skikkelig trivelig lesestoff. Jeg var miserabel og deppa over arbeidshverdagen, så det var vel ikke så rart jeg ikke passet inn i deres hjernevaskede karriereplan. Da måtte jeg ut, all den tid jeg var "en propp i systemet" (sitat regionalsjef). Jeg meldte i fra høyere opp i systemet og sa takk for meg. Ble tilbudt jobb på en annen stasjon, men på det tidspunktet hadde jeg hele Esso så langt opp i halsen at det var helt uaktuelt.Anonymous poster hash: aed87...c89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå