Gå til innhold

Strømpebukse i 22 varmegrader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på en ting..

Idag, når jeg dro til barnehagen med jentungen, tok vi på strømpebukse når vi gikk hjemmefra. Vi kjører ikke bil, og det var rundt 7 grader i morres.

Jeg regnet med at personalet tok den av utover dagen, så det ikke ble for varmt, men nei. Så når jeg kom å hentet henne i 16-tiden, var hun glovarm og sliten..

Gradestokken viste 22 grader når jeg hentet henne, så altså ingen behov for strømpebukse. De har derimot tatt av henne sokkene, men synes da de kunne tatt av strømpebuksa og heller beholdt sokkene på.

Tenkte å spørre personalet, men var litt kaos der rundt hentingen, så får spørre etter helgen.

Men synes dere ikke det er litt sløvt? Det har skjedd to ganger tidligere og.

Igår når jeg hentet, gikk hun derimot uten sokker i joggesko, som heller ikke er spesielt behagelig..

Anonymous poster hash: 35d75...bba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er førskolelærer og jobber i barnehage. Dersom du synes at dette blir for varmt for henne er det ikke verre enn å si ifra til personalet på en fin måte. Det som er litt vanskelig for oss som jobber i barnehagen er at noen foreldre vil at barna skal ha mye klær på, og noen vil at de skal ha mindre på. Nå som vi er i en overgang mellom sommer og høst er det spesielt vanskelig, fordi enkelte kan bli hysteriske om ikke ungen har dress og lue på seg.

Glovarm blir mange barn i barnehagen, det er mye løping, lek og herjing :-) Men som sagt, det er nok bare å si ifra at de gjerne kan kjenne litt på henne etterhvert og kle av henne dersom hun kjennes varm ut.

Anonymous poster hash: b57b7...a5e
  • Liker 2
Skrevet

Ja, det høres litt sløvt ut. Hadde snakket med dem på en saklig måte. Egentlig burde det være en selvfølge at de passet på at ungene ikke blir for varme eller kalde. De burde gjøre en egen vurdering, ikke bare følge slavisk det foreldrene sier, selv om de kan rette seg etter det innen rimelighetens grenser.

Anonymous poster hash: 35e3d...bfe

• Liker 1
Skrevet

Ja, det høres litt sløvt ut. Hadde snakket med dem på en saklig måte. Egentlig burde det være en selvfølge at de passet på at ungene ikke blir for varme eller kalde. De burde gjøre en egen vurdering, ikke bare følge slavisk det foreldrene sier, selv om de kan rette seg etter det innen rimelighetens grenser.

Skjønner jo nå at jeg må huske å si fra på morgenen, for jeg har aldri gitt de ordre om noe sånt, trodde liksom det var logisk at de tok den av når de gikk ut i solsteika..

Skrevet

Pleier si fra om morgenen, jeg. For min lille som går på småbarns (hvor de skifter bleie) forventer jeg litt at de ser dette an selv. Jeg tenker ikke så mye over det for min eldste som går på do selv og kler seg selv. Da gir jeg heller ekstra beskjed om morgenen.

Skrevet

Jeg hadde ikke engang tenkt over at noen har på seg strømpebukse når det er så varmt som det er

• Liker 3
Skrevet

Glemte å nevne at hun var varm når jeg hentet henne, og når vi kom hjem 20min senere målte jeg 39 i feber.. Rart de ikke har sjekka dette også? Personale sa at hun hadde vært litt slapp idag, men akkurat som de ikke har giddet å sjekke om hun hadde feber. Hun pleier alltid ha masse energi og sitter aldri stille, så når jeg kommenterte at hun var varm, sa de bare at set trolig var noe som gikk nå, for det var flere barn som også hadde vært slappe. Synes likevel det er sløvt å ikke sjekke feber..?!

TS

Skrevet

Sjekker du feber hver gang ungen er litt slapp?

Skrevet

Sjekker du feber hver gang ungen er litt slapp?

Ja, det koster meg en halv kalori å legge hånda mi i panna hennes og vurdere om jeg bør finne sjekke tempen. Har inntrykk av at de har ganske lav terskel for det i barnehagen også, da de alltid har pleid å ringe meg om det er temperaturer over 37, 5, så må si jeg er ganske skuffet over de idag.. Synes dere ikke det er rart at de ikke har merket det? Når så aktive unger, plutselig bare sitter som en sekk i sandkassa..

- TS

Skrevet

Skjønner jo nå at jeg må huske å si fra på morgenen, for jeg har aldri gitt de ordre om noe sånt, trodde liksom det var logisk at de tok den av når de gikk ut i solsteika..Anonymous poster hash: 35d75...bba

Ja, man forventer jo at de skal klare å se barnas behov, men kanskje det er ufaglærte? Ville sagt det. Særlig om hun er aktiv, så blir hun sikkert lett varm. Hun var sikkert slapp fordi hun var varm (og kanskje dehydrert? De svetter jo om de er for varme).

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at de visste at hun hadde på strømpebukse, da? Du kan ikke forvente at de skal sjekke om alle har strømpebukse på... Er noe annet om hun bruker bleie/trenger hjelp for å gå på do, da!

Skrevet

Er du sikker på at de visste at hun hadde på strømpebukse, da? Du kan ikke forvente at de skal sjekke om alle har strømpebukse på... Er noe annet om hun bruker bleie/trenger hjelp for å gå på do, da!

De har jo tatt av henne sokkene å lagt de på hylla, så da må de jo nesten ha sett at hun hadde på strømpebukse. Hun går på storbarns-avdelingen, men får likevel hjelp på do, så har vanskelig for å tro at INGEN har sett at hun hadde på strømpebukse..

- TS

Skrevet

Glemte å nevne at hun var varm når jeg hentet henne, og når vi kom hjem 20min senere målte jeg 39 i feber.. Rart de ikke har sjekka dette også? Personale sa at hun hadde vært litt slapp idag, men akkurat som de ikke har giddet å sjekke om hun hadde feber. Hun pleier alltid ha masse energi og sitter aldri stille, så når jeg kommenterte at hun var varm, sa de bare at set trolig var noe som gikk nå, for det var flere barn som også hadde vært slappe. Synes likevel det er sløvt å ikke sjekke feber..?!

TS

Da jeg jobba i kommunal barnehage hadde vi ikke lov til å måle temperaturen på barna uten at det var gitt tillatelse fra foresatte på forhånd. Hvorfor det var sånn fikk jeg aldri noe fornuftig svar på.

Skrevet

Da jeg jobba i kommunal barnehage hadde vi ikke lov til å måle temperaturen på barna uten at det var gitt tillatelse fra foresatte på forhånd. Hvorfor det var sånn fikk jeg aldri noe fornuftig svar på.

Når hun gikk på småbarnsavdelingen, målte de feber titt og ofte, og jeg ble ringt etter så fort tempen målte mer enn 37,5, så de hadde ganske lav terskel for det da..

TS

Skrevet

Foreldre er jo så forskjellige med hva vi vil ha på ungene. Når noen kommer med strømpebukse og ikke gir beskjed tenkte de vel at foreldre ville ha den på. Jeg pleier å spørre om de kan ta den av på formiddag når temperatur begynner å stige. Hadde du ville ga den på hadde du jo blitt sur om de mente ungen var for varm og tok den av. Jeg ville bare begynt å si fra på morgen om jeg var deg.

• Liker 1
Skrevet

Hos oss sjekker de heller ikke feber. De ringer om barnet har dårlig almenntilstand (slapp, grinete, spiser ikke) men sjekker ikke feber.

Jemta mi pakkes ofte inn for mye og jeg må ofte kle av henne når jeg kommer, men hun kan og gi beskjed om hun er varm (er to år). Tenker ikke noe mer over det, har bare kommentert at hun er varm av seg og at de ikke må være redde for å kle av. Barna dør jo ikke av å være litt varme heller.

Anonymous poster hash: 04277...bff

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig for barnehageansatte dette, for det er så mange forskjellige foreldre med forskjellige meninger ang. bekledning, for ikke å snakke om forskjellige barn! Så det lureste er å si ifra på forhånd. Det er mange ting som er logisk og opplagt for meg, som ikke er det for andre.

Men jeg er enig i at de burde ha lagt merke til at hun hadde feber, i hvert fall så mye som 39. Dette synes jeg du kan ta opp på en rolig måte på mandag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville latt være å ta på strømpebukse, og heller dratt på en fleece/ullbukse når dere gikk til barnehagen. De leker innendørs i barnehagen om morgenen, og der er det oftest over 20 grader. Helt unødvendig med strømpebukse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...