AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Hjelp meg!! Trenger tips til hva jeg kan spise til forskjellige måltider. Jeg vet magen min reagerer på laktose i større mengder. Har nå kuttet ut melk. Men magen er fortsatt oppblåst og vond etter måltider, så tror jeg også reagerer på noe i brød (spiser stort sett noe type brød/knekkebrød) til hvert måltid bortsett fra middag. Men det må være enkle ting å lage, som metter og ikke koster alt for mye. Og som er enkelt å ha til matpakke på jobb. Noen som kan hjelpe? Anonymous poster hash: 97b64...704
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Det er jo bare å bytte ut hvetemelet med andre meltyper og melken med andre melketyper- så kan du spise alt Anonymous poster hash: 01d6f...0c9 1
Popc0rn Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Google paleo-oppskrifter. Mange nordmenn inkluderer melk i paleo fordi nordmenn tåler melk generelt veldig godt, men der er det jo bare å erstatte med laktosefri. Ellers er de fleste lavkarbo-oppskrifter uten gluten, og du kan som sagt bruke laktosefri melk/fløte. 1
Gjest daisydaisy Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Du kan jo konsumere andre typer melk om du ikke tåler melk med laktose. Jeg synes soyamelk og mandelmelk er godt.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Har du testet deg for Cøliaki, laktoseintoleranse eller fruktosemalabsorpsjon da? Anonymous poster hash: cde82...9cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå