Gå til innhold

Gravid me hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt inn spiral den 22.mai. Har de siste par ukene vært småkvalm rett etter att jeg har stått opp, men går over når jeg har spist. Vært en del svimmel og trøtt. Mye rare drømmer. Nå kjennes det ut for at det er bevegelser/spark i magne. Begynte å kjenne dette for tre dager siden. Tok test i går, var negativ..

Min samboer hopper alltd av i svingen også, så sansynligheten for å bli gravid med hormonspiral burda vel da være temmelig lik 0.

Gikk rett fra p-piller til spiral. Har tidligere blitt gravid med nuvaring (Utenfor livmoren).

Blir testene med usikre med innsatt hormonspiral?

Tar litt tid å få legetime, så spør etter erfaringer. Er ikke veldig bekymret da jeg fint kan takle et barn til, men det var ikke jo ikke planen i så fall...

Anonymous poster hash: 90c96...7dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hormonspiral skal ikke påvirke nøyaktigheten til testene.

Anonymous poster hash: ec67b...5cd
Skrevet

Nei, hormonspiral skal ikke påvirke nøyaktigheten til testene.

Anonymous poster hash: ec67b...5cd

Noen ide om når en test ikke kan vise rett resultat lenger? har hørt noe om at når hcg går over et vist antall kan den vise feil svar...

TS

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Bestill en legetime og spør legen du. Her er det mest riktig for deg å få svar fra fagpersoner slik at du blir trygg på svarene du trenger.

Skrevet

Har en venninne som har blott gravid med hormonspiral, men når skal du eventuelt ha blitt gravid? Kan ha vært i overgangen mellom to prevensjonstyper?

Du kan hvertfall ikke kjenne spark nå hvis du ble gravid i mai...

Anonymous poster hash: d00e4...088

Skrevet

Liggee hormonspiralen skjevt mister den sin "spiral"effekt, men dennhar sannsynligvis sin hormoneffekt i behold.

Har væet med på at spiralen er borte hos en pasient som ikke kunne begripe når tid den hadde falt ut!

Førstegangs time for mulig graviditet er prioriterte timer i legens timebok. Oppgie du ikke hvorfor du ønsker / trenger ennhurtigere time havner du bak i køen. Sier du i fra om hva som er problemet blir du prioritert og rykker frem i køen.

Anonymous poster hash: cc224...c8e

Skrevet

Hvis du kjenner spark er du i så fall langt på vei. Kan det være kramper?

Skrevet

Er det lenge siden ditt forrige barn?

Skrevet

Er det lenge siden ditt forrige barn?

Ja det er litt over 6 år siden.

Har tidligere (to barn) kjent bevegelse tidlig. Fremoverbøyd livmor. Var 14 uker begge gangene.

Satt inn 22.mai. Kan i teorien være 16-17 uker... Man er mer åpen rett etter også, så svømmerne kommer lettere til.

Skal levere urinprøve hos legen på mandag og spørre der. Men greit å dele tankene med noen. Kjenner fremdeles at det er noe rart. Har også fått bekkenplager og det har jeg hatt i svangerskap før.

Men samboer ønsker ikke barn. De jeg har er mine.. Han ville sterilisere seg, men vi tenkte å prøve spiral først...

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...