AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Hver eneste natt våkner jeg og er søkkvåt av svette. Må snu pute og dyne og skifte på senga hver dag. Dette begynner å bli fryktelig slitsomt. Det er de månedene at det har blitt så ille som dette. Jeg er ikke plaget med svetting ellers, og er heller en person som fryser lett. Har det kjølig på soverommet så det er ikke årsaken til at jeg svetter. Noen som har vært i samme situasjon som meg? Begynner å bli ganske fortvilende dette.... Er 32år.Anonymous poster hash: 48851...66c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Kan være tidlig overgangsalder? Anonymous poster hash: 9303b...f4c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 tidlig overgangsalder? Noen kommer veldig tidlig i overgangsalderen. Anonymous poster hash: 334b6...cbf
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Det pleier å tyde på hormonforstyrrelser. Overgangsalder, stoffskiftesykdom, PSM osv. Gå til legen. Anonymous poster hash: 97ac6...0f6
Berit Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Har du skumgummimadrass eller/og en syntetisk dyne? Dette opplever mange at blir for tett og lite luftig. Dermed kan du reagere med å svette mye.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 Uff, ikke skrem meg da Og jeg som ikke har barn og nylig startet prøvingen Anonymous poster hash: 48851...66c
Sen ve ben Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 Hei jeg har også hatt sånne netter i perioder! Uten at jeg vet noenting som helst vitenskapelig så har dette vært i perioder hvor jeg har trent veldig mye på ganske høy intensitet, og følt at jeg begynte å bli overtrent! Det ble så ille en periode at jeg måtte sove med morgenkåpe fordi sengetøyet i seg selv ble såpass klissvått at det ikke tørket og da endte jeg med å fryse! Kan legge til at ellers svetter jeg ekstremt lite kunne latt være å dusje etter trening ofte pga null svette, men jeg dusjer selvom Så det som funket for meg var å roe ned intensiteten på trening (kuttet blant annet noen kortintervall økter) i tillegg til generelt mer hvile og restitusjon mellom de andre øktene (sagt nei til endel sosaile aktiviteter for å sørge for nok hvile). Nå har jeg ikke hatt slite svettetokter på en god stund faktisk! Så Ts, om du trener burde du kanskje roe det litt ned
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #9 Skrevet 5. september 2014 Har du sluttet på p-piller?Anonymous poster hash: b8971...70d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #10 Skrevet 5. september 2014 Har du sluttet på p-piller?Anonymous poster hash: b8971...70d Nei, aldri brukt P-piller. Og ja trener.Anonymous poster hash: 48851...66c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #11 Skrevet 5. september 2014 Hovne lymfekjertler? Ville dratt til lege. Anonymous poster hash: 007f1...4fd
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #12 Skrevet 5. september 2014 Diabetes? Eksen min sleit med dette og han hadde diabetes. Anonymous poster hash: 6e01f...3a2
teit1 Skrevet 5. september 2014 #13 Skrevet 5. september 2014 Bare gå til legen, ikke prøv å finn svaret på nettet 1
Anoia Skrevet 5. september 2014 #14 Skrevet 5. september 2014 Jeg pleier å oppleve det hvis det er såpass kalt i rommet/jeg har på meg så lite klær at jeg "forsegler" meg under dyna som en kokong så det ikke blir noe lufting. Da våkner jeg flere ganger gjennom natta av at jeg er kliss våt. Det som hjelper meg er å ha på pysj/joggebukse og sokker og evt en tynnere dyne eller et pledd i stedet, så kan jeg fint ha armer eller bein ute.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #15 Skrevet 5. september 2014 Denne type svette er et av flere symptomer på leukemi. Men det kan selvsagt også skyldes andre ting. Min søster har hatt leukemi.Anonymous poster hash: c406a...bce
Gjest Vevila Skrevet 5. september 2014 #16 Skrevet 5. september 2014 Du går ikke på noen medisiner? Ellers er det nok lurt å ta seg en tur til legen ja, kan være så mangt.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #17 Skrevet 5. september 2014 Takk fo alle svar dere. Jeg har bestillt time hos lege, men timen er ikke før om nesten 2 uker og det gjør ikke saken bedre, jeg holder på å bli gal!! Gruer meg til inatt, huff. TsAnonymous poster hash: 48851...66c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #18 Skrevet 5. september 2014 Er nok bare noe hormonubalanse. Kanskje du da har mangel på noe i kroppen din.. Anonymous poster hash: b8971...70d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå