lykkelige.meg Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Har du forsikring på noen av lånene? Hvorfor? Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Forsikring på lån? Viste ikke om noe slikt eller hva det innebærer. Anonymous poster hash: 196fb...957
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Jeg har en dødsrisikoforsikring med utbetaling tilsvarende summen på det opprinnelige boliglånet, som jeg tok da jeg tok opp lånet. Så om jeg dør forsvinner boliglånet helt.Anonymous poster hash: 40fb0...039
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Forsikring på lån? Viste ikke om noe slikt eller hva det innebærer.Anonymous poster hash: 196fb...957 Det finnes en forsikring som betaler avdrag og renter på lånet hvis man mister jobben eller blir ufør etc, men koster svinemye. Lønner seg bare hvis man ikke har noen mulighet til å bli boende hvis noe skjer. De aller fleste vil kunne ha mulighet til ett års avdragsfritt f.eks. Og hvis man blir permanent ufør har man vel ofte andre forsikringer som sikrer utbetalinger.Anonymous poster hash: b2299...e68
listefyll Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Ingen egen gjeldsforsikring, men ufør og liv har jeg. Liv er testamentert til samboeren, det samme er pensjonssparingen.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Gjeldsforsikring må tegnes samtidig med at man tar opp lån, tror og lånet og forsikringen må være hos långivers forsikringsavtaleselskap. I hvertfall var det slik for noen år siden.Anonymous poster hash: 6659e...ee2
-Jiinxs- Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 Før da jeg var liten, så trodde jeg at lån og slikt ble automatisk slettet når man døde. Jeg har ingen forsikring på mitt lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå