AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Jenta mi på snart to får ikke til å sove i barnehagen lenger, hjemme sover hun godt på dagtid, og sover uavbrutt 12 timer m natta når hun sover 1 time på dagen. Når hun ikke sover i barnehagen blir hun så overtrøtt at hun gråter til hun brekker seg og nesten slutter å puste når vi legger henne kl 18, så hun trenger definitivt søvnen sin. Uten dagsøvnen våkner hun og kl 5 og sover urolig resten av natta, mens hun med dagsoving sover uavbrutt til kl 07. I barnehagen sover de på senger på gulvet, og jenta mi er veldig nysgjerrig av seg så jeg ser for meg at hun ligger i senga og bare titter på de andre barna. Hun ligger stille i opp til en time sier de, men sover ikke. Hun har alltid trengt mye skjerming for å sove på dagtid, men sovingen i seng i barnehagen har som oftest går greit likevel. Lurer litt på hva vi skal gjøre, barnehagen kan jo ikke trylle heller men hun trenger sårt å sove. Anonymous poster hash: 77a88...003
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Hun har forresten gått i barnehagen i 8 mnd, og det er ingen endringer i barnehagen eller livet hennes som kan forklare endringenAnonymous poster hash: 77a88...003
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Hvorfor kan hun ikke heller sove i vogn i barnehagen, hvis hun sover bedre i vogn enn inne i seng? I vår barnehage er det noen barn som sover inne, mens noen (bl.a min sønn) sover ute i vogn. Alt ettersom hva barna er vant til.Anonymous poster hash: 1b1d9...b86
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Hvorfor kan hun ikke heller sove i vogn i barnehagen, hvis hun sover bedre i vogn enn inne i seng? I vår barnehage er det noen barn som sover inne, mens noen (bl.a min sønn) sover ute i vogn. Alt ettersom hva barna er vant til.Anonymous poster hash: 1b1d9...b86 Hun sov alltid i vogn før, men ettersombarmehagen bruker seng har vi også måttet gå over til bruke seng hjemme for hun nekter vogn nå. Vogn er å gå tur for henne, ikke sove, men vi fikk det til med å trille lenge på henne i vogna på ferie i sommer. Hun kunne nok sovet i vogn om en ansatt trilla henne i søvn, men jeg syntes kanskje dette er litt mye å be om når alle andre sover inne, og det kan ta tid for henne og sovne.Anonymous poster hash: 77a88...003
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Hun sov alltid i vogn før, men ettersombarmehagen bruker seng har vi også måttet gå over til bruke seng hjemme for hun nekter vogn nå. Vogn er å gå tur for henne, ikke sove, men vi fikk det til med å trille lenge på henne i vogna på ferie i sommer. Hun kunne nok sovet i vogn om en ansatt trilla henne i søvn, men jeg syntes kanskje dette er litt mye å be om når alle andre sover inne, og det kan ta tid for henne og sovne.Anonymous poster hash: 77a88...003 Vet du hva?? Hvis barnet ditt trenger å trilles i søvn av ansatte- ja da må de ansatte gjøre det. De er der for barna og hvis noen skal lure meg til å tro at bgh er så fordømt bra for små barn så må de ansatte i bgh ta seg sammen og behandle småbarn som småbarn! Bghansatte er mer opptatt av riktig dokumentasjon og planlegging av hverdagen enn faktisk å se barna...Anonymous poster hash: 7fbef...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Vet du hva?? Hvis barnet ditt trenger å trilles i søvn av ansatte- ja da må de ansatte gjøre det. De er der for barna og hvis noen skal lure meg til å tro at bgh er så fordømt bra for små barn så må de ansatte i bgh ta seg sammen og behandle småbarn som småbarn! Bghansatte er mer opptatt av riktig dokumentasjon og planlegging av hverdagen enn faktisk å se barna...Anonymous poster hash: 7fbef...ca7 Er andre enige i dette? Er litt redd for å kreve for mye av dem med tanke på at en ansatt alene må være sovevakt i alle fall frem til hun sover så tungt at de kan sette vogna inn til de andre som sover.Anonymous poster hash: 77a88...003
Harlekin Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 TS, du skal absolutt ta opp dette med barnehagen. Søvn er utrolig viktig når de er så små, og da må de ansatte ta dette på alvor og gjøre det som skal til for at hun får sove. Om de må trille en liten periode, så får de gjøre det. I den gamle barnehagen til min datter trillet de henne i søvn i begynnelsen, men etter en liten stund lærte hun seg å sovne bare hun ble lagt i vognen. 1
Muscae Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 I vår barnehage triller vi de som må trilles. I perioder så mange som fire-fem, mens i andre perioder er det en vogn å trille. Som regel sovner barna ganske kjapt, og etter en stund er det ingen som må trilles. Søvn er veldig viktig for små barn, uten søvn er de faktisk ikke i stand til å lære, så viktig er det. Synes godt du kan si at de må trille vogna til hun sovner. Jeg pleier også å synge for barna, da roer de seg fortere.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Jeg synes heller ikke at det er urimelig å "kreve"/forvente at de i barnehagen triller henne i søvn hvis det er det hun trenger. I vår barnehage sover som sagt mange av barna ute i vogn, men jeg vet at det er litt varierende hvor mye de må trilles på før de sovner. Vår sønn er vel blant de mest "krevende" der sånn sett, tror jeg, de har i hvert fall sagt at de ofte må trille 20-30 minutter før han sovner (fordi jeg lurte på om han kanskje var enklere å få til å sovne i bhg enn hva han var hjemme). Men dette synes de som sagt er helt i orden, og vi har heller aldri krevd det, de bare gjør det de ser at må til for at han skal sovne.Anonymous poster hash: 1b1d9...b86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå