maren007 Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Aner ikke hvor dette emnet passet...men jeg vil ha et mellomnav.. jf heter Maren og synes det er litt kjedelig. Jeg har tenkt på Maren Emilie eller Maren Linnea. Har noen andre forslag?
minister-mio Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Hvem er jf? Skjenn ut den store navnetråden her på forumet. Tror posten din vil bli flyttet dit
Gjest Coolaid Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Skal du endre ditt navn for å ikke være så kjedelig ?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Maren Emilie synes jeg var ganske fint Maren Elisabeth funker også. Anonymous poster hash: c3a8f...237
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Jeg skiftet faktisk navn når jeg var 14 av samme grunn, heter noe lignende det du heter og etternavn på samme bokstav, og valgte Emilie som mellomnavn. Men forbered deg på at folk begynner å kalle deg "Emilie" på fylla etter at de har blitt vandt til at du heter det på facebook (flere som roper "Emilie!" etter meg i fylla, før de kommer på at "søren, du heter jo *****".). I tillegg til at det er jo litt merkelig å bare plutselig legge til et ekstra navn. Anonymous poster hash: f4b96...ef4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 Skal du ha et mellomnavn, så velg noe som tåler tidens tann. Linnea og Emilie er jo veldig poppisnavn, som vil være veldig ut om noen år. Anonymous poster hash: 21af7...0b9 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 Det du vil legge til er et ekstra fornavn ikke et mellomnavn. Si at jeg heter Stine Johanne Borg Olsen. Mellomnavnet her er da Borg ikke Johanne. Anonymous poster hash: d5d6b...a77 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #9 Skrevet 5. september 2014 Det du vil legge til er et ekstra fornavn ikke et mellomnavn. Si at jeg heter Stine Johanne Borg Olsen. Mellomnavnet her er da Borg ikke Johanne. Anonymous poster hash: d5d6b...a77 Heter hun Stine kan hun likevel søke om å få hete Stine Johanne........Anonymous poster hash: 6e4d7...58e
Supernova17 Skrevet 5. september 2014 #10 Skrevet 5. september 2014 Maren Therese? Det er så fint! :D
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #11 Skrevet 5. september 2014 Jeg har lagt til min mors pikenavn som mellomnavn, har aldri angret på det personlig og klassiskAnonymous poster hash: 1a943...df5
Hulderen Skrevet 5. september 2014 #12 Skrevet 5. september 2014 Du kan legge til et nytt fornavn foran Maren i stedet. Da blir virkningen større. F.eks Else Maren.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #13 Skrevet 5. september 2014 Ikke velg et sånt navn som er populært på babyer nå da. Høres litt teit ut, spar navnet til du får en datter;) Hvis du skal legge til et navn i voksen alder syns jeg du skal velge noe fra slekta, en bestemor du hadde et godt forhold til feks. Evt noe tøft med litt svung over. Og jeg syns Maren Emilie er kjedeligere enn bare Maren;)Anonymous poster hash: cb200...f29 3
Batteri Skrevet 5. september 2014 #14 Skrevet 5. september 2014 Heter hun Stine kan hun likevel søke om å få hete Stine Johanne........Anonymous poster hash: 6e4d7...58e Les innlegget du siterer én gang til, du. 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #15 Skrevet 5. september 2014 Maren Sofie Maren Eline Maren Elise Maren Amalie Maren Adele Anonymous poster hash: 30505...646
Gjest Citronella Skrevet 5. september 2014 #16 Skrevet 5. september 2014 Jeg liker Maren, og synes det står enn godt nok alene. Men du vil ha tips: Maren Sofie Maren Margrethe Maren Olivia Maren Oline Maren Elise Maren Alida Maren Aline
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #17 Skrevet 5. september 2014 Skal du ha et mellomnavn, så velg noe som tåler tidens tann. Linnea og Emilie er jo veldig poppisnavn, som vil være veldig ut om noen år. Anonymous poster hash: 21af7...0b9 Det er gamle navn som har blitt populære igjen, betyr ikke det nettopp at de har tålt tidens tann? Anonymous poster hash: adb99...6e8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #19 Skrevet 6. september 2014 Det er gamle navn som har blitt populære igjen, betyr ikke det nettopp at de har tålt tidens tann? Anonymous poster hash: adb99...6e8 Eh nei, disse navnene var jo ikke vanlige i det hele tatt for 20-30 år siden. Det at de var vanlige for hundre år siden og nå får en renessanse er noe annet. Navn som tåler tidens tann er de klassiske navnene som alltid gar vært vanlig som Astrid, Marie/a, Ingrid, Elisabeth etc...Anonymous poster hash: 1a943...df5 1
Gjest Riskjeks Skrevet 6. september 2014 #20 Skrevet 6. september 2014 Det du vil legge til er et ekstra fornavn ikke et mellomnavn. Si at jeg heter Stine Johanne Borg Olsen. Mellomnavnet her er da Borg ikke Johanne. Anonymous poster hash: d5d6b...a77 Nettopp - dessverre få som vet forskjellen på dette... Hvor gammel er du, TS? Du høres veldig ung ut. Husk at du må være over 18 for å endre navnet ditt (er du under 18 må begge foreldrene dine skrive under), og når det først er endret, må det stå slik i minst ti år, da navneloven sier at man bare kan skifte navn hvert tiende år (unntak om bytter mellom/etternavn i forb. med ekteskap). Du bør som sagt derfor tenke svært nøye gjennom dette. Du blir ikke mer "spesiell" av et ekstra fornavn. Du er spesiell fordi du er den du er, ikke fordi du heter det du heter. Hvis du likevel vil bytte navn, hør på rådene her om å velge et klassisk navn, ikke et poppis-navn som det går tretten på dusinet av blant småjenter nå for tiden. Jeg ville foreslått et navn som Elisabeth, et klassisk navn som tåler tidens tann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå