Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mindre kroppspress for menn ?

Virker på meg som jobber i vg skole at overvektige gutter lettere er en del av gjengen enn for jenter, som oftere blir alene

Anonymous poster hash: daf28...c8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye kroppspress uansett kjønn. Let's blame media!

• Liker 1
Skrevet

Er nok like mye kroppspress for menn som det er til oss kvinner. Nå skal jo alle gutta være så innmari trent og muskuløs, å være "skinny" blir nesten sett ned på. Kjæresten min føler veldig på dette kroppspresset og tilbringer mange timer på treningssenteret hver dag.

Skrevet

Det er en del kroppspress hos gutta også. Men tror at gutter har lettere for å skjønne at det er tullball og dermed tar de det på en mer avslappet måte.

Etterhvert som vi blir eldre blir det lettere å forstå galskapen i kroppshysteriet. Det handler vel om å bli voksen.

Når jeg vokste opp på 80 tallet var det ikke så mye kroppshysteri. Vi var opptatt av helt andre ting. For ungdom nå til dags er det blitt vanskeligere, også for guttene.

Det beste man kan gjøre er å velge om man vil være en del av løsningen eller problemet.

Skrevet

Jeg er tjukk i forhold til idealkvinnen, men jeg har blitt gammel nok til å ikke la det gå så veldig inn på meg. Jeg tror dagens unge jenter og gutter har det mye tøffere enn vi som var fjortiser for 15-20 år siden hadde det.

Jeg liker spinkle menn mye bedre enn muskelbunter. Får håpe for alle de unge jentene som er som meg sin skyld at ikke alle de spinkle guttene blir besatt av å bli store.

Jeg så igjen en gutt fra skolen for en stund siden, før var han en kjekk, litt tynn gutt, nå var han blitt kjempemuskuløs og var ikke kjekk i mine øyne lenger.

Anonymous poster hash: 23d01...5c1

Skrevet

Jeg vil si det er like stor vekt på kroppspress for gutta. Ripped, v-rygg, cross-fit, media (alt fra Vampyr serier til Expendables til Fast & Furious). Merker stor forskjell fra jeg vokste opp 1990 tallet/tidlig 2000 til nå. Plus jeg har en bror som bruker mye tid på gymmet og det snakkes mye om kropp.

Anonymous poster hash: 5dc12...723
Gjest _LilleMy
Skrevet

Vil si det er like mye både for menn og kvinner.

Skrevet

er masse for menn og! er nok minst like mange menn, som damer, som ikke liker kroppen sin. bare de klager ikke så mye som oss kanskje :P

Skrevet

De siste årene syntes jeg det har blitt mer kroppspress blant menn også, det er en stygg utvikling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...