Gå til innhold

manglede depositum, ugyldig kontrakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg leier ut ei leilighet. Leier har bodd der i 5 uker nå, men jeg har ikke fått depositumet. Leier sa han hadde satt det inn dagen han flyttet inn, men det er ikke på konto. Er da kontrakten ugyldig slik at vi kan kaste han ut eller må vi gå gjennom namsmannen? Han har ikke betalt leie heller.

Anonymous poster hash: f0a99...503

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor krevde du ikke depositum på konto FØR leietager flyttet inn?

Det er da helt vanlig. Hjelper ikke om han sier det hvis han ikke kan vise

til kvittering, og da selvfølgelig på depositumskonto i begges navn.

Anonymous poster hash: afe24...6f8
  • Liker 1
Skrevet

Depositum skal settes på depositumskonto. Dere var vel i banken sammen?

Anonymous poster hash: 02cb3...cfd
  • Liker 2
Skrevet

Depositum skal IKKE settes inn på din konto, men på en sperret konto i samme bank som du mottar pengene på. (Må ikke være samme bank, men kan være lurt sånn at banken kan se at du ikke har mottatt leie f.eks)

• Liker 1
Skrevet

Msnglende depositum er ikke utkastelsesgrunn, da du lot leietaker overta boligen uten at depositum var innbetalt.

For øvrig skal depositum settes på en egen depositumskonto. Denne skal dere opprette i fellesskap, og du som utleier, skal betale kostnadene ved denne kontoen, mens leietaker skal ha opptjente renter.

Anonymous poster hash: 850dd...b86
  • Liker 1
Skrevet

Som de andre sier. Ikke innbetalt depositum er ikke grunnlag for å si opp kontrakten. Det er rett og slett kun ditt problem. Få opprettet en konto, og få det inn de. Følgelig skal du betale kostnaden ved å opprette en slik konto (rundt 250 kr).

• Liker 1
Gjest Christina146
Skrevet

Jeg skulle vel egentlig betalt depositumet på der jeg leier for to måneder siden. Jeg har til og med mast på huseier om når vi kan opprette konto, men han har det visst ganske travelt..

Pengene ligger liksom bare og venter på kontoen min. :bond:

Skrevet

Høres ut som om du har blitt lurt. Kanskje like godt å sette seg inn i prosessen med utkastelse med en gang, jo før jo heller. Tror ikke du får noe pengerfra han, bare utgifter og frustrasjon inntil namsmannen har kasta han ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...