AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Hva er den største aldersforskjellen du selv kunne levd med i et forhold, rent hypotetisk. Og hva er den største faktiske aldersforskjellen du selv har erfart i en kjæresterelasjon. Hva har fungert best for deg, at han er like gammel, yngre eller eldre? Si gjerne hvor ung den yngste var når dere ble sammen også. Anonymous poster hash: 0de4a...7ce
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Rent hypotetisk, maks 6 år eldre, 3 år yngre. Jeg er 27. Var sammen med en som var 9 år eldre enn meg da jeg var 20. Funket fint da, men nå er jeg i et annet stadie i livet mitt der jeg søker noe annet. Er nå sammen med en som er 2 år yngre. Funker kjempebra. Minuset er at han er litt umoden i forhold til barn. Men det tror jeg går mer på personlighet enn alder. Han var 24 og jeg var 26 da vi ble sammen. Helt ærlig så har alderen hatt veldig lite å si i mine forhold. Det er alltid personligheten som har vært avgørende. Anonymous poster hash: 92595...a83
teit1 Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Ikke så veldig mye yngre enn meg - 1 år kanskje, og maks 6-7 år eldre
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 12-13 år yngre har faktisk vart lengst. Hadde en flørt med en som var 20 år eldre også. Men jeg ender stort sett alltid med yngre. Det perfekte ville nok vært 5-10 år yngre. Jeg er en dame i 40-årene. Anonymous poster hash: e6068...00d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Maks et par år yngre. Har aldri datet noen som har vært mer enn et halvt år yngre enn meg Eldste jeg har datet var 18 år eldre, og jeg kunne nok ikke datet noen eldre enn det. Jeg tror egentlig rundt 10 år eldre er passe. Selv er jeg 30. Anonymous poster hash: 8b3c5...a65
Sapientia Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 Det kommer jo så an på personen hva som passer. Enkelte som er på min alder er "for gamle" andre er "for unge" det er livserfaring, og hvor de er i livet som har mest å si for hvor gamle jeg oppfatter folk som, ikke den kronologiske alderen. Eldste var 4 år eldre enn meg, yngste 8 år yngre. Ingen tvil om at jeg passer mye bedre sammen med han yngste på alle måter. Men det er jo først og fremst personligheten ikke alderen som er avgjørende her. Ble sammen med ham når han var 28, og har vært sammen i snart 1 år. 1
Ferny Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 (endret) Det kommer jo så an på personen hva som passer. Enkelte som er på min alder er "for gamle" andre er "for unge" det er livserfaring, og hvor de er i livet som har mest å si for hvor gamle jeg oppfatter folk som, ikke den kronologiske alderen. Eldste var 4 år eldre enn meg, yngste 8 år yngre. Ingen tvil om at jeg passer mye bedre sammen med han yngste på alle måter. Men det er jo først og fremst personligheten ikke alderen som er avgjørende her. Ble sammen med ham når han var 28, og har vært sammen i snart 1 år. Enig i at personligheten er avgjørende. Likevel tror høyere alder korresponderer med mer livserfaring og bedre evne til å lese og tilpasse seg andre mennesker - i hvert fall i mange tilfeller. Og det er jo en attraktiv egenskap i seg selv. Du sier at du passer klart best med han som er yngre enn deg; du merker ikke at han er yngre i det hele tatt da eller? Mitt første forhold var med en som er like gammel som meg, det siste med en som er 11 år eldre (forelsket meg i han når jeg var 21 år tror jeg). Det slo meg umiddelbart hvordan han siste nesten klarte å lese meg bedre enn jeg gjør selv. Første kjæresten min kjente til de samme personlighetstrekkene, men han så på det som ting jeg burde forandre på. Haha. Hyggelig. Aldri fattet interesse for noen som er yngre enn meg, men vet ikke om det er tilfeldig. Har i utgangspunktet ingen spesielle tanker om "aldersgrense" noen av veiene. Endret 5. september 2014 av Ferny
Ava Mae Skrevet 5. september 2014 #10 Skrevet 5. september 2014 Jeg har to tidligere forhold bak meg der de var 11 og 12 år eldre enn meg. Da var jeg i tjueårene og der og da fungerte det greit men jeg bekymret meg mye for om og hvordan denne aldersforskjellen ville gjøre seg gjeldende i løpet av årene. Nå havarerte begge forholdene før det kom til det og den eldste viste jo til syvende og sist at man ikke nødvendigvis evner å bli voksen selv når man bikker 40. Min nåværende samboer er like gammel som meg og det fungerer perfekt. Tror ikke jeg kunne blitt sammen med noen som er mye yngre enn meg heller, et par år maks.
Ms. Steele Skrevet 5. september 2014 #12 Skrevet 5. september 2014 Hadde en FF som var 19 år eldre enn meg. Han var ungdommelig og passet meg bra, men vennene hans var hengerumper! Har hatt lengre forhold med en som var 9 år eldre og en som var 6 år yngre. Begge de to var helt ok i forhold til alder. Trives nok best sammen med de som enten er jevngamle eller litt yngre når det kommer til lange forhold/samboerforhold.
Gjest Nosoul Skrevet 5. september 2014 #13 Skrevet 5. september 2014 Vanskelig å si gitt.. Men jeg faller ALLTID for eldre menn Maks 1-2 år yngre. Eksen min var 7,5 år eldre enn meg. Skulle tro han var minst 3 år YNGRE enn meg
Gjest Whitestripes Skrevet 5. september 2014 #14 Skrevet 5. september 2014 Jeg faller helst for menn som er litt yngre enn meg, men tenker +/- 5 år er innafor. Den eldste jeg har vært sammen med, er 7 år eldre enn meg, og den yngste jeg har vært sammen med er 5 år yngre.
Essie_ Skrevet 5. september 2014 #15 Skrevet 5. september 2014 (endret) Etter ungdomskolealder har jeg falt for eldre menn. Den eldste, 14 år eldre. Endret 5. september 2014 av Essie_
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #16 Skrevet 5. september 2014 Maks et par år yngre. Har aldri datet noen som har vært mer enn et halvt år yngre enn meg Eldste jeg har datet var 18 år eldre, og jeg kunne nok ikke datet noen eldre enn det. Jeg tror egentlig rundt 10 år eldre er passe. Selv er jeg 30. Anonymous poster hash: 8b3c5...a65 Hadde jeg data en som var 18 år eldre enn meg, så hadde jeg data en som var eldre enn mora mi ;-) Mannen min er 5 år eldre enn meg og det funker fint. Alle tidligere ekser har vært 4-6 år eldre enn meg. Men vile nok sagt max2 år yngre og 6 år eldre.Anonymous poster hash: 097c2...41f
Prestekragen Skrevet 5. september 2014 #17 Skrevet 5. september 2014 Tror ikke jeg ville vært med noen yngre. Maks 1 år isåfall, og maks 6-8 år eldre. Er 22. Har faktisk holdt på med en som var 19 år eldre en gang, det hadde aldri funket i et forhold, men vi fungerte overraskende godt som venner og kunne prate sammen om alt selvom han var så mye eldre og på et helt annet sted i livet.
Euphemia Skrevet 6. september 2014 #18 Skrevet 6. september 2014 Hypotetisk: 1-5 år eldre. I realiteten: 11 år eldre. Det fungerer strålende 😊
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #19 Skrevet 6. september 2014 Kunne aldri vært sammen med en yngre mann. Foretrekker at han skal være noen år eldre, men dukker "den rette" opp, spiller vel alder svært lite. Sammenhengen mellom alder, livserfaringer og modenhet er nok tilstede og er grunnen til at jeg ofte velger eldre menn. Da jeg var 16 var jeg sammen med en som var 20, og det gikk helt fint. Var ikke alderen, men avstanden som tok knekken på forholdet. Anonymous poster hash: e4d8b...a6d
Athenaa Skrevet 6. september 2014 #20 Skrevet 6. september 2014 Jeg er 18, og kjæresten min er 26 Synes det er litt mye på papiret, men tenker aldri på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå