Gå til innhold

Hvordan piffe opp gryterett mexicana?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å ha salat, hvitløksbrød og tortillachips til. Er det noen som har bedre eller andre forslag til hva man kan ha til eller evt. i gryteretten for at den skal bli god?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, lag den fra bunnen av. Posegryter smaker ikke godt.

Dessuten heter Toro posen Mexicansk Gryte, du trenger ikke skrive Mexicana for at det skal høres "finere" ut.

Anonymous poster hash: 6fe47...4bd
  • Liker 6
Skrevet

Det var ikke for at det skulle høres finere ut, men det var det jeg trodde den het.....

• Liker 3
Skrevet

Lag chilli con carne fra bunn av i steden, billigere og bedre!

Anonymous poster hash: 6b1e0...1af
  • Liker 1
Skrevet

Ja, kanskje det :-)

Har du en oppskrift du vil dele?

Evt. om andre har en tar jeg gjerne i mot :-)

Lag chilli con carne fra bunn av i steden, billigere og bedre!

Skrevet

Min chili con carne sånn ca;

1 pk karbonadedeig/kjøttdeig

1 stor løk

1-2 fedd hvitløk

1-2 paprika

chili etter ønske

1 boks hermetiske tomater

litt tomatpure (1 ss ca, kan sløyfes)

1 boks kidneybønner

Kjøttbuljong

Chillipulver

Spisskummen

Paprikapulver

Pepper og evt salt

Stek karbonadedeig/kjøttdeig og ta ut av pannen. Blankstek løk og ha i hvitløk, chilli og paprika. Ha så i hermetiske tomater, tomatpurre og en del vann, samt buljongterningen. La det småkoke noen minutter og ha i karbonadedeigen og krydderet (ta etter smak, men ikke ha i salt). La det småkoke lenge (jo lengre jo bedre), minst en halvtime. Ta i mer vann om nødvendig. Tilsett bønnene, noen liker å ha med laken, men personlig siler jeg av laken og skyller bønnene i vann først. Ha i gryten og la det trekke på svak varme i ca et kvarter til. Smak til med mer krydder evt også salt om det trengs. Så er det ferdig! Serveres med tilbehør etter ønske, både ris, brød, tortilla, rømme og guacamole er godt :)

Skrevet

Du kan ha brune bønner i og ekstra løk og parika. Det er veldig godt med rå løk og tomat til + rømme. Disse 3 tingene framhever smaken :) Strør du et persilledryss over det hele blir det "hjemmelaget".

Skrevet

Visst du vil ha den litt sterkere kan du jo bruke noen få dråper med tabasco.

Anonymous poster hash: a4f07...c75
Skrevet (endret)

Det er en av de verste gryterettene jeg får servert og jeg mener det.

Lag den fra bunnen eller ha i tabasco, løk som er surret med hvitløk, og server med ekte rømme.

Unngå salt, bruk krydder. Les deg opp på en oppskrift eller les bakpå pakka på toro, da ser du hva du bør sette mer av.

Endret av sunSpring
Skrevet

Det er en av de verste gryterettene jeg får servert og jeg mener det.

Lag den fra bunnen eller ha i tabasco, løk som er surret med hvitløk, og server med ekte rømme.

Unngå salt, bruk krydder. Les deg opp på en oppskrift eller les bakpå pakka på toro, da ser du hva du bør sette mer av.

Hvorfor skal hun unngå salt?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hmm, smake før man tilsetter. Noe av de andre kan jo inneholde salt. kjøttdeigen f.eks.

Endret av sunSpring
Skrevet

Toro posene inneholder mye salt! Jeg kjente det ikke selv når jeg brukte toro. Men nå når jeg lager det meste fra bunn av smaker toro nesten bare salt.

Anonymous poster hash: 475c2...8af

• Liker 2
Skrevet

Toro posene inneholder mye salt! Jeg kjente det ikke selv når jeg brukte toro. Men nå når jeg lager det meste fra bunn av smaker toro nesten bare salt.

Anonymous poster hash: 475c2...8af

Toro smaker industri og metall. Begynte å legge merke til det etter at jeg startet å lage mat fra bunnen. Aldri mer Toro i dette hus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...