Gå til innhold

I samboer forhold, men blir fort betatt av andre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg er en 26 år gammel kvinne som har vært i et samboerforhold i to år. Jeg elsker kjæresten min, men kjenner at jeg blir gradvis mer og mer tiltrukket av andre menn.

I helgen så var jeg og noen venninner av meg på besøk hos ei felles venninne i en annen by og når vi var ute på byen så møtte jeg kjempe mange flotte menn!! Ble helt overveldet! Jeg ble kjent med sånn 3-4 stk, alle var skikkelig attraktive menn med gode jobber osv. De flørtet mye med meg, og jeg flørtet litt uskyldig tilbake.

Etter denne helgen har jeg blitt helt usikker på meg og kjæresten min. Hvordan kan jeg vite at min kjæreste er den rette? Det er jo såå mange flotte menn der ute!! Han ene ble jeg nesten betatt av. Når vi pratet og så hverandre i øynene så stakk det i hjertet mitt flere ganger. En helt sinnsyk kjemi, som jeg sjeldent har opplevd. Han kommenterte det faktisk til meg og sa han kjente ekstrem tiltrekkning. :wow: Stygt å si det men hadde jeg vært singel så hadde det nok skjedd litt av hvert.

Så kvinner og menn. Hvordan klarer dere å være så sikker på samboerene deres? Jeg får helt angst av å binde meg til samboeren min for alltid med barn og det hele. Tenk på alle de andre kjekke mennene der ute da! Hvordan skal jeg klare å velge? :fnise:

Føler meg helt guttegal her... Mine andre venninner i forhold er ikke slik.

Anonymous poster hash: 4c6e2...297
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så alltid på andre menn og ble kjent med mange og han sa alltid hvis du virkelig elsker noen så er du ikke interessert i andre da elsker du dem ikke.. Han hadde nok rett for han ble d-u-m-p-a .. er så mye annet spennende der ute :) svaret du ikke litt på spørsmålet ditt selv,Ts?

Anonymous poster hash: 9e11f...32b

Skrevet

Jeg tenker :

Hvis du ser for deg deg selv frem i tid og du er usikker på om samboeren du har nå er riktig for det livet du vil leve da så stikker nok ikke følelsene dine så veldig dypt for han.

Hadde han vært den rette hadde du nok ikke hatt de tankene og den usikkerheten.

• Liker 3
Skrevet

Du er klar over at dette er ting menn sier til hvem som helst på byen....?

Anonymous poster hash: ac987...a4e
  • Liker 18
Skrevet

Den første foreskelsen har vel dabbet litt av, og når man da får ny og spennende oppmerksomhet fra andre kjekke menn så kan det være deilig å nyte den spenningen/bekreftelsen.

Selv har jeg stort sett ikke hatt det sånn i seriøse forhold, for da har jeg vært nok forelsket til å ikke bry meg om andre. Og så har jeg tenkt at den jeg er sammen med fortjener all oppmerksomheten.

Men må innrømme at jeg flørtet litt med en fyr jeg jobbet med en gang jeg hadde samboer.

Ville aldri vært utro, men var litt deilig med oppmerksomheten.

Han jeg var sammen med brydde seg ikke, vi hadde mye tillit til hverandre og ingen var sjalu.

Hvis du fortsetter å bli tiltrukket av andre så spørs det om det vil holde mellom dere.

Du får ta et valg, husk at gresset er ikke grønnere på andre siden, det er bare hjernen vår som trives med variasjon, og noe nytt og spennende vil alltid dukke opp uansett hvem du binder deg til.

Kanskje det var noe spesielt med denne sommeren, for jeg har vært EKSTREMT guttegal selv.

(Er singel)

Anonymous poster hash: 09f6f...a35
  • Liker 1
Skrevet

Jeg blir betatt av andre hele tiden... Men det varer jo maks 1 uke så elsker jeg kjæresten min mer enn noen gang før.

Newsflash: Mennesker er ikke monogame. Og de vil alltid ha det de ikke har. Og når de får det vil de ikke ha det lenger.

Anonymous poster hash: ff6f5...645
  • Liker 8
Skrevet

Du sa sikkert akkurat det samme om kjæresten din når du møtte han i starten.

Anonymous poster hash: ae686...3dd
  • Liker 2
Skrevet

Sånn er det med oss jenter, variasjon og spenning er typisk ønsket for kvinner i forhold. Er bare slik vi er skapt! :) Ikke ha dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: df516...b82
  • Liker 5
Skrevet

Det at du kan bli småbetatt av andre mennesker selv om du er i et forhold, eller at du reagerer positivt på å få bekreftelse (selv om den er av den veldig overfladiske typen, og fra Don Juan’s på byen) ser jeg ikke på som verken særlig rart og unaturlig, eller som et tegn på at du ikke vil være i forholdet ditt.

• Liker 1
Skrevet

Etter hvert som man har vært i forhold med en person en stund, begynner man kanskje å kjede seg litt innimellom. Den spenningen man hadde i starten da man møtte kjæresten er ikke like sterk, fordi man kjenner personen godt, og ting er ikke nytt. Mage-kriblingene blir også færre og kommer sjeldnere... Så derfor er det kanskje naturlig at man finner andre menn litt interessante. Og videre så mister man jo ikke synet eller seksualdriften av å være i et forhold, så det er klart at man kan kjenne seg tiltrukket av en annen enn sin samboer.

Det betyr dermed ikke at gresset er grønnere på den andre siden!! ;) Tro meg - min ganske gode erfaring er nettopp det at gresset er ikke grønnere på den andre siden, når du har en ganske fin og god plen allerede hjemme. Så i lengden er det langt viktigere å ta seg bryet med å vanne gresset man allerede har.

Kort og greit så er vi flere som har erfart at den man hadde hjemme kanskje var det beste man kunne få. Eller i hvert fall èn av de beste man kunne få. Dette forutsetter selvsagt at man er sammen med en omtenksom, kjærlig og god person som man finner attraktiv og som man er forferdelig glad i. Jeg har i hvert fall lært ;) Men jeg kan jo ikke snike meg inn i psyken din og omgjøre disse tankene du har. Du får nesten bare bestemme deg selv da, om du ønsker å gå fra noe trygt og stabilt og bra til noe .... ukjent.

Anonymous poster hash: 5e62e...012
  • Liker 2
Skrevet

Det at du kan bli småbetatt av andre mennesker selv om du er i et forhold, eller at du reagerer positivt på å få bekreftelse (selv om den er av den veldig overfladiske typen, og fra Don Juan’s på byen) ser jeg ikke på som verken særlig rart og unaturlig, eller som et tegn på at du ikke vil være i forholdet ditt.

Ja, men jeg blir jo helt usikker på samboeren min etterpå. Det som er problemet liksom.. :( Blir litt sånn at jeg har for mange å velge mellom inni mellom :rodme: Det er jo et veldig stort valg å velge hvem man vil stifte familie med og være med for alltid. Hvordan klare å bestemme seg? Tenk om jeg får det mye bedre med en annen? :lur:

ts

Skrevet

Ja, men jeg blir jo helt usikker på samboeren min etterpå. Det som er problemet liksom.. :( Blir litt sånn at jeg har for mange å velge mellom inni mellom :rodme: Det er jo et veldig stort valg å velge hvem man vil stifte familie med og være med for alltid. Hvordan klare å bestemme seg? Tenk om jeg får det mye bedre med en annen? :lur:

ts

Når du møter den rette, så vet du at du har møtt den rette. Da vil ikke andre menn være interessante på den måten, samme hvor sjarmerende de virker.

Skrevet

ts

Jeg syns det er ganske tåpelig at du tenker at du har sjanse på så mange flere enn samboeren din. Det er vel en grunn til at du er sammen med samboeren din nå, er det ikke? Prøv å tenk litt etter hvilke egenskaper han har som du setter pris på. Om lista er lang med gode kvaliteter, så kan jeg bare her og nå fortelle deg at det vil være langt mellom menn med de samme gode kvalitetene. Det er tross alt mange ting som skal klaffe når man skal finne seg en partner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan bare si det så enkelt som; ikke gjør samme tabbe som meg :-)

I dag angrer jeg fælt at jeg ikke tok vare på og pleiet det fine forholdet vi egentlig hadde. Jeg tror nok aldri jeg kommer til å finne en så bra mann som han igjen. Heldigvis er han sammen med noen som jeg tror tar godt vare på han, og som han fortjener.

• Liker 2
Skrevet

ts

Ah. Du tror ikke det handler om det berømmelige gresset som virker grønnere på andre siden, og spenning knyttet til nye mennesker osv. da? Det er lett å rosemale og dagdrømme, men så gjelder det å realitetsorientere seg selv innimellom, om man har det sånn, og ikke dyrke hypotetiske scenarioer.

Flørt på byen, og komplimenter fra tilfeldige menn som muligens sier det samme til ti andre kvinner den helga, kan jo på ingen måte sammenlignes med forholdet ditt, samboeren din, det etablerte som du har. Man må liksom ta denne flørtinga for det den er, tror jeg, og ikke bruke det som en faktor i å bestemme seg for om man er fornøyd med forholdet man er i.

Og så er jeg uenig med de som gjentar at man "vet det hvis man møter den rette". Nei, det at man har møtt en av mange som har "den rette"-potensiale, betyr ikke at man aldri blir usikker, at man mister øyne og øre, at man slutter å være menneskelig, eller at man automatisk aldri blir betatt eller forelska i noen andre. Nå er det mulig at TS og samboeren ikke blir sammen til de blir gamle, men det har ikke noe med det menneskelige og (for mange) normale det er å kjenne på tvil i et forhold, på ett eller flere tidspunkt.

• Liker 1
Skrevet

Hvor er disse bra mannfolka?

Finner aldri noen av dem jeg.

• Liker 2
Skrevet

Når du møter den rette, så vet du at du har møtt den rette. Da vil ikke andre menn være interessante på den måten, samme hvor sjarmerende de virker.

Vi lever ikke i en disney-film. Hvis du vet 100% hele tiden 24 timer hver dag at kjæresten din er den eneste for deg er du skrudd feil sammen.

Anonymous poster hash: ff6f5...645

• Liker 7
Skrevet

Og DERFOR er jeg singel. Hvorfor binde meg til én, når det er tusenvis av andre fisk i havet?

• Liker 3
Skrevet

Opplevde litt lignende situasjon her i forrige uke selv faktisk, og etter det begynte jeg å tenke over forholdet til meg og typen. I mitt tilfelle fant jeg ut at det er FOR mange ting i forholdet vårt som ikke er som det burde være, i tillegg til at vi er veldig forskjellige og på helt forskjellig stadie i livet. Så jeg gjorde det slutt, og jeg er hundre prosent sikker på at det var riktig. Men om dere har det veldig fint sammen i forholdet deres er nok saken litt værre. Tenk likevel over positive og negative ting i forholdet ditt nå, og finn ut om du elsker han og ser for deg et helt liv med han. Du må nesten bare tenke, snakk med folk og finn ut av hva du vil :)

Anonymous poster hash: ef17e...294
Skrevet

Du skal ikke regne med at menn du møter på byen - og særlig ikke de som legger ut om 'ekstrem tiltrekning' - er interessert i noe annet enn ONS.

Ikke tro at du har så mange valgmuligheter i hverdagen, fordi du blir sjekket opp på byen! Det er to helt forskjellige ting. Synes nesten synd på deg som ikke ser forskjellen.

Om en jeg kom i prat med på byen, begynte å snakke om at han følte en ekstrem tiltrekning mellom oss, hadde jeg tenkt 'herregud, tror du jeg er idiot?' Jeg hadde blitt skikkelig skuffa, fordi jeg da hadde skjønt at dette car en som kun vil ha én ting, og som driter i resten av meg.

Anonymous poster hash: b34a8...b3b

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...