AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Hei! Jeg har møtt en gutt på nettet som jeg har veldig mye til felles med. Han er 25 år slik som meg, fra samme sted, like interesser, studerer tilnærmet det samme og har mange felles bekjente viser det seg. Har snakket mye sammen på dette nettstedet den siste uken og trur kanskje det blir naturlig å møtes i løpet av en uke eller to. Problemet mitt er at jeg er rimelig stor, har litt ekstra rundt midje og rumpe, ikke smellfeit altså, men god og rund. Han har ikke sett veldig mange bilder av meg, og jeg er redd han kommer til å avvise meg. Han er ikke den aller kjekkeste av guttene heller, men veldig sjarmerende. Jeg trur jeg er ei søt jente i ansiktet og personlighetsmessig, men har opplevd før at gutter ikke gir meg en sjanse fordi jeg er større. Dersom han avviser meg kommer dette til å være veldig pinlig i fremtiden mtp felles venner og slikt. Trur også vi blir å møtes i bursdag hos en av våre felles venner i begynnelsen av oktober, og kanskje flere ganger også. Hva gjør jeg? Bør jeg møte han selvom jeg er livredd for å bli avvist? Anonymous poster hash: 3df33...5dd
GammelKaktus Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Men jeg renger jo med at han vet at du ikke akkurat er en størrelse 36?
HandymanOslo Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Vær åpen og ærlig om deg selv, men ikke fremstill alt dette som noe negativt. Dere har sikkert allerede snakket litt om utseende - da er det også greit å gi beskjed om høyde og vekt. De aller fleste gutter har et forhold til størrelsen din basert på dette. MEN: Du skal ikke fremstille dette som noe negativt eller unnskyldende. Det er bare slik du er, du trenger ikke beklage noe. Det er usexy med jenter som har dårlig selvbilde. Om kiloene har kommet de siste årene pga noe spesielt (jobb, studier, sykdom, barn etc) - så si det som det er. Vis også de sporty sidene ved deg selv - enten det er enkle turer i skogen eller tøffe sykkelturer. I tillegg ville jeg passet på å vise frem flere sider av deg selv - og bli bedre kjent med ham. Da har dere, forhåpentligvis, også flere felles interesser/meninger. Du trenger ikke rushe en date - men hold det heller ikke igjen. Det blir bare ekstra surt om dere venter ukesvis og det viser seg at dere ikke matcher ... eller at utseende/vekt er et hinder. Lykke til. 1
GammelKaktus Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Jeg er ikke liten jeg heller men skulle jeg truffet en mann fra nett så hadde vi jo utvekslet skikkelig bilde før vi eventuelt skulle har møttes slik at sjansen for å bli skuffet er mindre, for oss begge. 1
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Er du klar over at mange menn likar oss "store" damer? Det verkar jo som han likar personlegeita di så om han kuttar pga storleiken din er han ikkje noko å samle på.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 Har han på facebook, så han vet nok at jeg ikke er størrelse 36. Men det finnes vel ikke bilder av "stumpen", og det er vel kanskje den som er størst. Nå har jeg også hatt en ganske jojo vekt, så noen av bildene av meg er jeg tynnere enn jeg er nå, mens andre viser ganske realistisk mtp overarmer og slikt. Men fremdeles, ingen bilder av rumpa... For å svare en kommentar lengre ned - vi har ikke snakket noe særlig om utseende. Er det vanlig å gjøre det? Samtalen har liksom vært mest i vennlige baner, men vi har en veldig god tone og mye til felles. Som jeg nevnte tidligere er han ikke den kjekkeste av guttene, så det kan hende han finner meg attraktiv til tross for størrelse? Men når jeg er såpass ubekvem med min egen kropp, kan jeg ikke noe for at jeg derfor er dess mer redd for å bli avvist... Men jeg renger jo med at han vet at du ikke akkurat er en størrelse 36? Anonymous poster hash: 3df33...5dd
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Har han på facebook, så han vet nok at jeg ikke er størrelse 36. Men det finnes vel ikke bilder av "stumpen", og det er vel kanskje den som er størst. Nå har jeg også hatt en ganske jojo vekt, så noen av bildene av meg er jeg tynnere enn jeg er nå, mens andre viser ganske realistisk mtp overarmer og slikt. Men fremdeles, ingen bilder av rumpa... For å svare en kommentar lengre ned - vi har ikke snakket noe særlig om utseende. Er det vanlig å gjøre det? Samtalen har liksom vært mest i vennlige baner, men vi har en veldig god tone og mye til felles. Som jeg nevnte tidligere er han ikke den kjekkeste av guttene, så det kan hende han finner meg attraktiv til tross for størrelse? Men når jeg er såpass ubekvem med min egen kropp, kan jeg ikke noe for at jeg derfor er dess mer redd for å bli avvist... Anonymous poster hash: 3df33...5dd Du mener ikke at fordi han ikke er en 10'er så er liker han jenter som ikke er en 10'er også? Det kan faktisk hende at en som er kjempekjekk liker deg også, det kan hende at han her ikke liker deg, men at det ikke har noe med hvor du er på skalaen. Jeg merker at det blir litt klønete forklart av meg her, men på deg virker det som om at du mener at han bør like deg siden han ikke er noe glansbilde? Det kan hende at han vil like deg uansett, men hvis du føler deg veldig ubekvem og stresset så er det det som kan ødelegge. Anonymous poster hash: c2ffe...c64
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #8 Skrevet 4. september 2014 Menn er akkurat som kvinner. Noen er VELDIG opphengt i utseende. Noen er veldig opphengt i personlighet. Noen er opptatt av at det skal være litt av det ene, litt av det andre. Med andre ord, menn er like forskjellige som kvinner. Med tanke på at dere klaffer så godt så høres det ut som han er like lite overfladisk som det du er. Ville det hjulpet hvis han også hadde noen kilo ekstra? Anonymous poster hash: f7071...29a
Xcase33 Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 Hei! Jeg har møtt en gutt på nettet som jeg har veldig mye til felles med. Han er 25 år slik som meg, fra samme sted, like interesser, studerer tilnærmet det samme og har mange felles bekjente viser det seg. Har snakket mye sammen på dette nettstedet den siste uken og trur kanskje det blir naturlig å møtes i løpet av en uke eller to. Problemet mitt er at jeg er rimelig stor, har litt ekstra rundt midje og rumpe, ikke smellfeit altså, men god og rund. Han har ikke sett veldig mange bilder av meg, og jeg er redd han kommer til å avvise meg. Han er ikke den aller kjekkeste av guttene heller, men veldig sjarmerende. Jeg trur jeg er ei søt jente i ansiktet og personlighetsmessig, men har opplevd før at gutter ikke gir meg en sjanse fordi jeg er større. Dersom han avviser meg kommer dette til å være veldig pinlig i fremtiden mtp felles venner og slikt. Trur også vi blir å møtes i bursdag hos en av våre felles venner i begynnelsen av oktober, og kanskje flere ganger også. Hva gjør jeg? Bør jeg møte han selvom jeg er livredd for å bli avvist? Anonymous poster hash: 3df33...5dd Så du spør hva du bør gjøre? vel hvorfor trener og slanker du ikke vekk de kiloene du mener er for mye da? Du sier du har et problem med at du er rimelig *stor* Vel hvis du mener det så gjør noe med det. Fordelen du vil ha da fremfor alle andre som har vært der stort sett hele livet er en mye mer utvikla personlighet og identitet. men du har ingen fordel med mindre du er i posisjon til å bruke den...så inntil du gjøre noe med problemet istedenfor å bare snakke om det så blir ord overflødige. Uansett lykke til hva du måtte bestemme deg for. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #10 Skrevet 5. september 2014 For å snu på det, det er ganske mange damer som er opptatt av at mannen skal være høyere enn de selv er. Tror du det hadde det vært greit for alle damer om han er 10-20cm lavere enn seg selv, og de ikke visste det før de møtte han? På samme måte som at man må oppgi høyde,så burde et helkroppsbilde vært obligatorisk på datingsider, da hadde ikke tråder som dette eksistert. Anonymous poster hash: 1d794...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #11 Skrevet 5. september 2014 Menn er akkurat som kvinner. Noen er VELDIG opphengt i utseende. Noen er veldig opphengt i personlighet. Noen er opptatt av at det skal være litt av det ene, litt av det andre. Med andre ord, menn er like forskjellige som kvinner. Med tanke på at dere klaffer så godt så høres det ut som han er like lite overfladisk som det du er. Ville det hjulpet hvis han også hadde noen kilo ekstra? Anonymous poster hash: f7071...29a Blir man automatisk lite overfladisk fordi man er overvektig? Hva er det som får deg til å tro hun er lite overfladisk? Og hva er det som tyder på at han er lite overfladisk? Han vet jo ikke hvordan hun ser ut? Makan til sukkersøtt tullprat. Anonymous poster hash: f471f...880 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #12 Skrevet 5. september 2014 For å snu på det, det er ganske mange damer som er opptatt av at mannen skal være høyere enn de selv er. Tror du det hadde det vært greit for alle damer om han er 10-20cm lavere enn seg selv, og de ikke visste det før de møtte han? På samme måte som at man må oppgi høyde,så burde et helkroppsbilde vært obligatorisk på datingsider, da hadde ikke tråder som dette eksistert. Anonymous poster hash: 1d794...4c3 Neihei, det er annerledes fordi at.... Fordi at.... Fordi at.... Erehm. DET BARE ER DET! Aldri diskuter logikk med damer. Anonymous poster hash: f471f...880
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #13 Skrevet 5. september 2014 Neihei, det er annerledes fordi at.... Fordi at.... Fordi at.... Erehm. DET BARE ER DET! Aldri diskuter logikk med damer. Anonymous poster hash: f471f...880 Og du er singel, regner jeg med? Makan til bitterhet mot kvinner. PS - om de kvinnene du stort sett møter er dumme, sier det antakelig mer om deg, enn om kvinner generelt. Klart det er juks å skjule overvekten sin gjennom å bruke gamle bilder, ansiktsbilder etc. Men i motsetning til høyden, så går det i alle fall an å gjøre noe med vekta.Anonymous poster hash: 14234...8a4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #14 Skrevet 5. september 2014 Og du er singel, regner jeg med? Makan til bitterhet mot kvinner. PS - om de kvinnene du stort sett møter er dumme, sier det antakelig mer om deg, enn om kvinner generelt. Klart det er juks å skjule overvekten sin gjennom å bruke gamle bilder, ansiktsbilder etc. Men i motsetning til høyden, så går det i alle fall an å gjøre noe med vekta.Anonymous poster hash: 14234...8a4 Det er på KG jeg stort sett ser denne argumentasjonen, så det sier kanskje mest om dere her inne. Anonymous poster hash: f471f...880
tøydokka Skrevet 5. september 2014 #15 Skrevet 5. september 2014 han kan avvise deg for 1000 grunner.. Det er du som henger deg opp i størrelsen! Viss man skal være så redd for avvisning, så kan man ikke date, og vil heller aldri finne noen kjæreste! 1
HandymanOslo Skrevet 5. september 2014 #16 Skrevet 5. september 2014 (endret) Jeg tipper at selv Barbie og Ken hadde komplekser på sin første date. Kanskje også Brad Pitt og Angelina Jolie. Endret 5. september 2014 av HandymanOslo
GammelKaktus Skrevet 5. september 2014 #17 Skrevet 5. september 2014 (endret) Jeg har ikke noe erfaring med nett dating jeg, men har liksom alltid gått ut ifra at utseendet ble pratet om. Sånn hvordan ser du ut opplegg... Og som Stjerner og planeter sier så er det mange kjekke menn som liker store damer, vi er jo vakre vet du Endret 5. september 2014 av FrøkenMånestråle
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #18 Skrevet 5. september 2014 TS, ta et bilde i helfigur og ha på profilen din. Fatter ikke hvem man prøver å lure ved å "skjule" utseendet sitt. Anonymous poster hash: f471f...880 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #19 Skrevet 5. september 2014 Ja, det er mange som avviser pga overvekt. Det er også endel som ikke avviser på grunn av slikt. Møt han nå, for en kort date. Noe som skal være kort i utgangspunktet, så det ikke blir kleint. Hører du ikke noe mer, så har han avvist deg. (du har ikke "mast" på han, ingen tok kontakt og dermed er begge like avvist). Gjør det nå, før festen i oktober. Så har du god tid til å slikke dine sår hvis det skulle være slik at han avviser deg pga vekten, og dere kan møtes på festen uten problemer. Anonymous poster hash: 309cc...f81
Gjest Pop! Skrevet 5. september 2014 #20 Skrevet 5. september 2014 Som regel er det slik at en mengde kvinner tror de er mye tykkere enn de er, og så får de dårlig selvbilde av det som igjen påvirker gjerne hvordan andre oppfatter dem. Jeg tror ikke ts er noe spesielt stor- dessuten så er det noe man kan gjøre noe med hvis det er greia. Å forandre holdninger og personlighet er derimot vanskeligere. Ville klart heller ha møtt ei som var litt god og rund enn ei med DE holdningene og DEN personligheten (som suger), hvis jeg var mann riktignok. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå