Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer seg, men det er nok mange måneder, om ikke år, til jeg er helt fornøyd. Har trent styrke en stund og blir sterkere og sterkere. Men nå føler jeg at musklene gjemmer seg under for mye fett, så den prosenten må ned. Vanskelig å kombinere styrketrening og vektnedgang synes jeg, men jeg har tro på at jeg skal klare det :) Når det gjelder kondis, er den ikke noe bra :P

Anonymous poster hash: 891bf...2bf

Gjest Runforit
Skrevet

Har alltid vært sterk. Kampsport, styrke etc var aldri noe problem. Kondisen derimot var ræva! Jeg bestemte meg en dag for at kondisen SKULLE bli bedre og startet dedikert å jogge. Jeg hatet hvert minutt av det. Men jeg visste at det var min egen feil at jeg hadde då dårlig kondis så jeg fortalte meg selv"In your face bitch" og fortsatte.

I dag, 6 år senere, så er jeg en jogger. Elsker å starte hver morgen med en god joggetur før jobb og litt langkjøring i helgene. Kondisen har aldri vært bedre, kroppen har aldri føltes mer fit og jeg har mer energi og overskudd i dag enn jeg var 18 :)

Skrevet

Har alltid vært sterk. Kampsport, styrke etc var aldri noe problem. Kondisen derimot var ræva! Jeg bestemte meg en dag for at kondisen SKULLE bli bedre og startet dedikert å jogge. Jeg hatet hvert minutt av det. Men jeg visste at det var min egen feil at jeg hadde då dårlig kondis så jeg fortalte meg selv"In your face bitch" og fortsatte.

I dag, 6 år senere, så er jeg en jogger. Elsker å starte hver morgen med en god joggetur før jobb og litt langkjøring i helgene. Kondisen har aldri vært bedre, kroppen har aldri føltes mer fit og jeg har mer energi og overskudd i dag enn jeg var 18 :)

Kan ikke du lage en blogg om treningen din? Hadde lett lest den! :D Og du har så mange gode tips og råd :)

Gjest Sprettballen
Skrevet

Utholdenheten er jeg veldig godt fornøyd med.

Jeg har god nok utholdenhet til å jogge både 2 og 3 timer uten andre problemer enn at jeg kjeder meg.

Kondisjon og tempo kan bli bedre, men det kommer seg sakte men sikkert det også.

Jeg har god nok styrke til at jeg klarer alle praktiske ting jeg må gjøre i hverdagen, og det er godt nok for meg. Jeg er bevisst på å vedlikeholde styrken ved å gjøre styrkeøvelser 2-3 dager i uken.

Bevegeligheten har blitt mye bedre enn den var, men er enda ikke på et tilfredsstillende nivå.

Men mest av alt er jeg veldig fornøyd med at jeg har fått innarbeidet gode daglige treningsrutiner, og at jeg holder på dem til tross for den motstanden jeg møter blant mange rundt meg.

Skrevet

Hvor gammel er du nå? :)

Anonymous poster hash: d751f...9b5

Gjest Runforit
Skrevet

Kan ikke du lage en blogg om treningen din? Hadde lett lest den! :D Og du har så mange gode tips og råd :)

Hadde ikke blitt så innholdsrikt :P Sto opp 05 og jogget.

Haha! :)

Gjest Runforit
Skrevet

Er 32 år 😊

Hvor gammel er du nå? :)

Anonymous poster hash: d751f...9b5

Skrevet

Er nysgjerrig på det kondis-treningsprogrammet ditt, lyst til å gå litt i detalj?

Det være seg kondisjon eller styrke.

Jeg er kjempefornøyd, for jeg er i mitt livs form hva gjelder kondis, for tiden. For 2 år siden var jeg på vei til å bli litt lubben,og formen var rævva. Dette til tross for at jeg stort sett har vært aktiv innen fotball eller drevet egentrening.

Så bestemte jeg meg for at noe måtte gjøres, og tok grep. Jeg endret kostholdet noe i takt med å starte opp et treningsprogram med stadig økende mengde og intensitet. Det hjalp veldig fort, og egentlig ble formen knall bare på 3 måneder, men nå 1 år etter, er den virkelig på topp!

Dog trener jeg knapt styrke, så det bør jeg bli bedre på..

Er du fornøyd med dagens form, eller har du mål om å bedre den?

Skrevet (endret)
På 5.9.2014 den 6.58, Runforit skrev:

Endret av mann_86
Skrevet (endret)
På 5.9.2014 den 13.06, Cerx skrev:

.

Endret av mann_86
Skrevet (endret)

Hva vil det si å være fornøyd?

Jeg er i god form, men jeg drar meg ikke ut for å trene i stiv kuling, 2 grader og regn fordi jeg er fornøyd. Det går alltid an å bli bedre.

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Dagens form, og gårsdagen var fabelaktig.

Følger ett opplegg for å bli en jogger. Pga omstendighetene mine må jeg gjøre det inne på tredemølla.

Jeg har en jobb hvor jeg alltid er dødsliten på slutten av dagen, men de to siste dagene har jeg ikke opplevd dette. Har kommet hjem fra jobb og hatt mere energi på lager :)

At jeg er litt stiv og støl gjør ikke noe i det hele tatt :)

Anonymous poster hash: bb2a7...e6e
Gjest bustyvel
Skrevet

Har hatt en enorm stigning det siste året, men er fremdeles ikke fornøyd. Slurver for mye med kosten, noe som gir lite energi i perioder og dermed daff/lite trening. Ønsker å bli bedre på kosthold, og få enda bedre kondis.

Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)

Hva vil det si å være fornøyd?

Jeg er i god form, men jeg drar meg ut for å trene i stiv kuling, 2 grader og regn fordi jeg er fornøyd. Det går alltid an å bli bedre.

Jeg kan bare svare for meg selv.

Jeg trener for helse og funksjonalitet, ikke for å bli best.

Når jeg sier at jeg er fornøyd, mener jeg at jeg er tilfreds med det nivået jeg ligger på, og at fokuset ligger på å vedlikeholde nåværende form, framfor å jobbe for å komme på et høyere nivå.

Som tidligere nevnt er jeg fornøyd med utholdenhet og styrke, og har derfor vedlikeholdstrening på disse områdene.

Jeg er mindre fornøyd med kondisjon, tempo og bevegelighet, og har derfor utviklende trening på disse områdene.

Endret av Sprettballen
Skrevet (endret)

Jeg trener vel heller ikke for å bli best, det kommer jeg aldri til å bli, men den dagen jeg er fornøyd vil jeg tro all motivasjon vil forsvinne. Det er for eksempel svært tungt for meg å fortsette med treningen etter jeg har overprestert i konkurranser; det tar da litt tid før jeg klarer å presse meg til å gjennomføre de virkelig harde øktene.

Jeg vet godt at trening er viktig for både fysisk og psykisk helse, men av en eller annen grunn er det ikke der min motivasjon ligger.

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Jeg er fornøyd med utviklingen min, jeg blir sterkere, raskere, mer mobil, men jeg vet jeg har mer å gå på, jeg kan bli bedre på alt. Men, jeg er fornøyd med hvor jeg ligger akkurat nå.

Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)

Jeg vet godt at trening er viktig for både fysisk og psykisk helse, men av en eller annen grunn er det ikke der min motivasjon ligger.

Her er du nok inne på noe essensielt, motivasjon.

Og det er vel ikke ukjent at når man når et mål (blir fornøyd) er det vanskelig å opprettholde motivasjonen.

Men det kommer også an på hva som motiverer.

Motivasjonen min ligger i å ha en mest mulig smertefri hverdag, med en kropp som gjør stort sett det jeg vil, når jeg vil det.

Og når dette er oppfylt på områdene nevnt over, er jeg fornøyd, men har fremdeles samme motivasjon som medfører at jeg gjør hva jeg kan for å opprettholde status.

Endret av Sprettballen
Skrevet

Kan ikke si at jeg er så detaljorientert, jeg trener ikke alltid på faste dager f.eks.

Men jeg spiller fotball 2 dager i uka, i tillegg til at jeg løper 2 dager. Den ene dagen løper jeg intervaller, og der har jeg tidligere kjørt 4 intervaller X 3 minutter, men dette har vist seg å være litt for lenge å holde spurten oppe. Derfor løper jeg 4X 2-minutter isteden, og ca 1. minutts pause etter hver intervall. Dette er fryktelig tungt, og man må gi så godt som 100 % på hver eneste intervall.

Den andre løpedagen blir det langkjøring, alt fra 6 km til 10-12 km.

Og det må også sies at jeg er i toppform, utifra MITT utgangspunkt. Det trenger ikke bety at det vil være bra for alle. Personlig bruker jeg ca 4.5- 4.7 minutter pr kilometer når jeg løper lengre distanser. F.eks 45-47 minutter på mila. Mange som er topptrente vil nok le av meg når jeg sier det er bra :fnise: Men jeg er fornøyd!

Takk for svar!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...