Gå til innhold

Vikarjobb og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har kun en vikarjobb, det er den første "ordentlig" jobben jeg har hatt. Nå er jeg gravid, og lurer litt på hvordan det blir ifd med at den jeg jobben jeg har bare er en vikarjobb, jobber alt fra 4 til 1 gang i uken. Jobber ca hver uke, så går aldri lang tid mellom hver gang. Jobbet der en mnd ca.

Hvordan blir dette med tanke på foreldrepenger når jeg skal gå hjemme med barnet? (Barnefar har fast jobb som lærling) hvis det har noe å si da.

Anonymous poster hash: 48b43...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er du på vei? Så lenge du har jobbet 6 av de siste 10 månedene, så får du foreldrepenger.

Når du bare jobber ekstra, så regner de ut i fra hvor lang tid det har gått mellom vaktene mtp om du har jobbet 6 av de siste 10 månedene. Så om du har jobbet 1, 7,15,23 og 30 sept så telles det som en måned, men om det går mellom 14dager mellom vaktene så tar de bort de 14 dagene, så du mister en halv måned om du skjønner? Så det lønner seg å jobbe så mye som mulig nå så du får tjent opp til foreldrepenger.

Hvor mye du får utbetalt kommer an på om du tar 80% eller 100% lønn og hvor mye du har tjent i gjennomsnitt de månedene du har jobbet.

Jeg er dårlig til å forklare, men prøvde. Du kan også spørre på ''Nav - foreldrepenger'' på facebook, om du er usikker.

Lykketil :klemmer:

Skrevet

Du skriver du har vikariat, men det virker som du ikke har noen fast arbeidstid? Meg bekjent er vel en vikariatstilling en fast prosentstilling for noen som er permitert i en begrenset periode eksempelvis, eller i en kortere periode pga sesongbetont arbeid.

Om du får permisjonspenger får du kun utbetalt feriepenger for de første 12 ukene, og permisjonspenger beregnes vel utifra siste månedslønn/snitt siste 3 måneder osv. Hvis jeg ikke husker feil,

Skrevet

Om du jobber 6 av de siste 10 mnd før fødsel får du foreldrepenger. Mannen din får og selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 4d03f...014

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...