AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Jeg har en datter på snart 2 år som ble til vha ivf. Vi brukte 2,5 -år på prossessen og jeg tok ut 18egg til sammen gjennom disse årene. Kan jeg komme i tidlig overgangsalder som følge av ivf? Husker de sa den kunne komme litt tidligere grunnet ant egg som var tatt ut-men det burde jo bli ca 18 mnd? Har de siste mnd hatt litt uregelmessig blødninger til tross for p-piller,har hetetokter på dagtid(oppleves som når det er 30grader ute) og er veldig skiftende i humøret. Ikke hstt dette tidligere på pillene,gått på de i siden datter var 2mnd.Anonymous poster hash: f9f34...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Er 40 år forresten TsAnonymous poster hash: f9f34...4dc
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Det fikk ikke jeg noe beskjed om. Har hatt 3 IVF forsøk. Anonymous poster hash: 180c5...0b9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Tidlig overgangsalder regnes før man er 40, etterpå så er det ikke unormalt å komme i overgangsalderenAnonymous poster hash: 24fbe...fcf
Biloba Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Man blir født med et visst antall egg i eggstokkene. Daglig taper vi ca 30-40 stk mener jeg å huske, altså flere dør av seg selv daglig enn det vi forbruker på en ivf - syklus. Ved 40 år er det ikke uvanlig å begynne å få symptomer på begynnende overgangsalder. Du kan ta blodprøver på det hos fastlegen, men må da være piller i noen måneder først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå