Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følger dere noe spesielt tema når dere pakker inn gaver?

Den ene svigerinnen min er veldig flink til det (feks gråpapir med farget hyssing og hjemmelaget kort), men jeg kjøper stort sett papir jeg syns er fint/får frem julefølelsen o.l uten noe spesielt tema i tankene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Jeg følger vel ikke noe særskilt tema, men jeg legger mye flid i innpakkingen.

I stedet for å bruke penger på gavepapir, kjøper jeg heller ruller med hvitt, sort, og grått papir. Koster betraktelig mindre enn julegavepapir, og er av bedre og tykkere kvalitet. I tillegg rives ikke papiret opp så lett, og får heller ikke så lett bulker. Utover det kan papiret brukes året rundt.

Når gjenstanden er innpakket, begynner moroa for min del - pyntinga. Hyssing, sateng-bånd, garn, sytråd, ulike typer teip, osv. kan brukes til dekor. I tillegg kan man lage pompoms, fletter, vevmønster. Annen dekor er metall-/tre-/pappbokstaver, kongler, bjeller, juletre-epler, mini-julekuler, fotografier (printer de ut i omlag 5x7 cm format), tørkede blomster/gress/planter, stjerner i metall e.l., utstansede/utklippede papirfigurer - det er strengt tatt bare fantasien som setter grenser.

Følgende pleier jeg nesten alltid å ha i hus:

- Papirruller med hvitt, sort, og grått papir

- Silkepapir i ulike farger

- Hyssinger, sateng-bånd, og teip i ulike farger

- Kartong i ulike farger

- Gode papir-sakser i ulike størrelser

- Dobbeltsidig teip i ulike bredder

- Lim (stift og flytende)

- Punkt-klistremerker i ulike farger og størrelser

- Ymse motivstansere

Resten supplerer jeg alt ettersom hva jeg trenger.

Skrevet

Nei,det gjør jeg ikke.Jeg bruker julepapiret fra Nille og vanlig gavebånd.

Skrevet

Jeg pleier å ha tema på mine julegaver, men er usikker på hva jeg skal gå for i år! :-)

Skrevet

Gråpapir, silkebånd, forsegler med lakk og personlig stempel. Skriver kort selv, kalligrafi på "grov" papir.

Anonymous poster hash: 0b8af...a51

Skrevet

Pleier å kjøpe julepapir til halv pris på Panduro 3 juledag.

Anonymous poster hash: 3f77e...fce
  • 3 uker senere...
Skrevet

Synd det er vanskelig å pakke inn i tynt gavepapir. Blir ofte stygge bretter. Velger derfor gråpapir eller hvit tegnepapir fra IKEA (på rull) billig og bra. Dekorerer med ulike typer bånd, konger, perler osv. Pleier som regel å få skryt for innpakningen 😊

Skrevet

Hvor får dere taket i slike gråpapir, hvite og sorte som er litt tykkere?

:-)

Anonymous poster hash: adbaf...f3e
  • Liker 2
Skrevet

Hvor får dere taket i slike gråpapir, hvite og sorte som er litt tykkere?

:-)

Anonymous poster hash: adbaf...f3e

De har en gråpapir/naturpapirtype på Panduro. Fikk den selv her om dagen, virker solid :) er nok mer hvit/grå/beige enn det vanlige brune "grå"papiret.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Her går det stort sett i gråpapir og garnrester - miljøvennlig, billig og pent!

Skrevet

Ikke tema, akkurat, men liker å gjøre litt ut av innpakkingen. I tillegg til mye av det andre som er nevnt her, bruker jeg gjerne avispapir som innpakkingspapir. Med f.eks. rødt silkebånd til og en liten julekule som pynt kan det bli lekkert :)

Anonymous poster hash: a6911...ce7
Skrevet (endret)

Det går mye i gråpapir hos oss også. Det er gjerne laget av resirkulert papir og det er intet problem å resirkulere det igjen (i motsetning til glans papir feks), og slikt liker jeg.

Itillegg så er det veldig fint basis papir hvis du liker å pynte selv. I fjord gikk jeg for garnrester og pene papir-klistremerker.

Nå i år har jeg lyst til å prøve meg på hjemme-trykk :)

Ps. man finner mye inspirasjon på Pinterest

Endret av metempsychosis
Skrevet

Jeg har aldri tenkt over det, men jo, jeg pleier å ha et tema. :ler:

Gråpapir med naturhvit hyssing og diskret gull/sølv-pynt er relativt vanlig på mine pakker, men skal forsøke noe litt annerledes i år - har bare ikke bestemt meg helt enda.

Skrevet

Hver så snill å ikke bruk innpakningspapir. Det er en skikkelig miljøversting. Bruk resurkulerbart papir, pappeske eller stoff.

Anonymous poster hash: 074d0...454

• Liker 1
Skrevet

De har en gråpapir/naturpapirtype på Panduro. Fikk den selv her om dagen, virker solid :) er nok mer hvit/grå/beige enn det vanlige brune "grå"papiret.

Husker du hva det kostet? :)

I fjor brukte jeg opp en rest av gråpapir og rødt satengbånd, enkelt,greit og billig..

I år blir det nok noe billig gavepapir fra søstrene grene, om jeg ikke finner noe billig gråpapir (tips?).

Skrevet

Da er det bestemt! Får prøve meg på "tema" i år, jeg også :) Håper ikke svigerinna mi har overgått seg selv nok et år, så kanskje jeg har en sjanse.

Skrevet

http://www.pandurohobby.no/Catalogue/30-Papir-Stempler/3060/306005/2/260071-Gavepapir-kraftpapp-Natur

Husker du hva det kostet? :)

I fjor brukte jeg opp en rest av gråpapir og rødt satengbånd, enkelt,greit og billig..

I år blir det nok noe billig gavepapir fra søstrene grene, om jeg ikke finner noe billig gråpapir (tips?).

Tror det var denne :) ser skikkelig tykk ut på bildet, men virker bra - uten at jeg har prøvd det enda. 59 kr for 10 meters rull :) de har fått inn mye annet til innpakking nå, alt fra tråder til papir, i stort utvalg! Mye inspirasjon der :)

(Ps: klarte ikke å legge linken på bunnen av svaret, på nettbrett)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...