AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Jeg tørr nesten ikke å starte en tråd om dette siden så mange har en mening om uføretrygd, men here it goes. Jeg lurer på hva minstesats for uføre er? Jeg har lest at de tar utregning i 66%(?) av lønnen, men hva med de som har hatt lav lønn i utgangspunktet? Jeg har ikke jobbet lenge og har hatt en lønn på ca 180 000,- i året. Pga sykdom så ser det ut til at ufør er neste skritt for meg nå desverre. Jeg vil forberede meg litt på hvordan ting vil bli økonomisk. Jeg er gift og har to små barn om det har noe å si for situasjonen. Håper noen kan gi meg noen seriøse svar. Jeg er ikke den flinkeste på å google og har ikke funnet noe svar på hva minstesatsen er osv. Anonymous poster hash: ffdb7...1bc
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Glemte en ting, hvor mye skatter en uføretrygdet med minstesats? Jeg regner med at det er der jeg havner pga lav inntekt og kort tid i arbeidslivet.Anonymous poster hash: ffdb7...1bc
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 du klarer ikke to ord i google? Hvis man lever sammen med ektefeller, partner eller i et samboerforhold som har vært i minst 12 av de siste 18 månedene vil minste årlige ytelse være på 201 483 kroner (2,28 G) Anonymous poster hash: 3b1ba...d97 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Mistesats i mnd er vel 10-11 tusen kr. Anonymous poster hash: 3d90e...f25
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Om du har jobbet må du undersøke om du har vært medlemmi en pensjonskasse da skal du ha uførepensjon derifra og. Hele uføreordningen er under omlegging. Uførepensjon går over til å hete uføretrygd og skal skattlegges som lønnsinntekt fra 1.1.2015. Anonymous poster hash: 0a312...3dd
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Svarer du alle på den måten? Kan jo bare legge ned forumet da. Google vet jo alt! du klarer ikke to ord i google? Hvis man lever sammen med ektefeller, partner eller i et samboerforhold som har vært i minst 12 av de siste 18 månedene vil minste årlige ytelse være på 201 483 kroner (2,28 G) Anonymous poster hash: 3b1ba...d97 Anonymous poster hash: 13a3b...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 https://www.nyuforetrygd.no/Forsiden/Nye+regler+for+uf%C3%B8retrygd Anonymous poster hash: 1a205...139
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå