AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Vi skal på barnedåp til min svigerinne og hennes ektemanns barn, det er i tromsø og vi bor i sør, vi er blitt tilbudt å ligge på sovesofa, svigerforeldra mine, og min mann og svigerinnes besteforeldre, pluss noen andre skal også ligge der. Jeg og mannen min ønsker heller å ligge på hotell som er like ved. Jeg kjenner ikke familien til mannen min så veldig godt, og da er min mann så snill og sier at da kan vi ligge borte siden jeg alikvel sover veldig dårlig om natten og er sjenert. Vi skal jo så klart være med på hele dåpen, og "festen", faktisk og tilbudt å være med å rydde, hente catering osv. Men svigers syntes nesten det var uhørt at vi ville bruke penger på hotell og ikke sove på en sovesofa i gangen... Hadde jeg skulle ordne dåp hadde jeg ikke tilbud så mange å sove hos meg, så tenkte kanskje at det ville være litt greit for min svigerinne å slippe å huse oss, og slippe å re opp seng osv.. Er vi veldig urimelige her? Syntes ikke at dette var noe å reagere på selv så greit å høre hva en flokk fremmede synes Anonymous poster hash: 83c69...45d
Lemuren Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Ser ikke problemet med å ta inn på hotellet. Hadde gjort det samme selv 4
Gjest Violetta Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Jeg hadde valgt hotell, uten tvil. 2
Cata Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Nope, ikke urimelig. Jeg ville gjort det samme selv. (Og har for så vidt også gjort det ved ymse familieanledninger.) Mine grunner er akkurat de samme som dine: jeg sover ikke så godt og dermed vil jeg helst slippe å sove i kø og ved en slik anledning regner jeg dessuten med at vertskapet har det travelt nok uten å ha huset fullt av overnattingsgjester. Tipper svigerinnen din bare mener å være gjestfri, men skjønner deg likevel godt. OK å kunne trekke seg tilbake til "sitt eget" om kvelden. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Ts her, ja synes det er topp at svigerinnen min viser så gjestfrihet! For all del! Vil ikke framstå utakknemlig! Og det er ikke henne, men foreldra hennes som reagerer. Hun har ikke sagt noe. Jeg skulle vel vært mer tydelig Anonymous poster hash: 83c69...45d
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 Velg hotell når dere kan det. Da får dere en mulighet til faktisk å kunne ta en liten hvilepause i løpet av dagen om dere skulle trenge det.
Alice123 Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Har gjort det samme selv, i forskjellige familieopplegg. Har supermasse soveproblemer og hater å bo tett på folk (det ene følger for det andre).
LukaFrost Skrevet 4. september 2014 #8 Skrevet 4. september 2014 Sovesofa i gangen, ikke på soverom? Bo på hotell med god samvittighet.
Gjest _LilleMy Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 Jeg ville også valgt hotell. Om de sier noe mer kan du jo bare si du er takknemlig for tilbudet, men sover dårlig om natten og da vil hotell være bedre? 1
Miss moneypenny Skrevet 4. september 2014 #10 Skrevet 4. september 2014 Selvfølgelig skal dere få bo på hotell med god samvittighet! Makan!
GammelKaktus Skrevet 4. september 2014 #11 Skrevet 4. september 2014 Dere bor sånn som passer dere best, svigerinna di er nok bare glad hun slipper flere på overnatting Foreldrene hennes er nok bare av den typen som legger seg opp i alt de egentlig ikke har noe med.
Miss Ava. Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Hotell uten tvil! Det virker som det blir veldig fullt i det huset og da må det være herlig å trekke seg tilbake på et hotell og få sove godt. Det er deres valg og ingen andre sitt:)
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #13 Skrevet 4. september 2014 Himmel og hav, nei, bo på hotell. Si tusen takk for tilbudet, det er kjempehyggelig at de tilbyr dere plass i et allerede fullt hjem, men dessverre har du litt søvnproblemer og velger derfor hotell for å kunne sove godt og dermed ha overskudd til å være med på alle begivenhetene på dagtid. Anonymous poster hash: 37b43...b60
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #14 Skrevet 4. september 2014 Hørtes ut som min familie, insisterer alltid på at vi skal ligge på en eller annen ubehagelig madrass på gulvet. Bo på hotell med god samvittighet Anonymous poster hash: 8d25b...cd4
Dolce Skrevet 4. september 2014 #15 Skrevet 4. september 2014 Velg hotell! Og du trenger ikke å forsvare dette overfor svigers. Det bør i såfall mannen din gjøre, siden det er hans foreldre.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #16 Skrevet 4. september 2014 jeg hadde tatt og valgt hotell. Komme seg litt bort ifra hverdagsliv og får mer kvalitets tid med mannen min når vi skulle lagt oss, uten at svigers var tilstede Anonymous poster hash: 9160c...5c3 1
masekopp Skrevet 4. september 2014 #17 Skrevet 4. september 2014 Selvfølgelig er du ikke urimelig! Jeg hadde ikke sovet hos svigers om jeg så hadde fått 4 svære soverom for meg selv. Jeg sliter veldig med sånt
Gjest Timber Skrevet 4. september 2014 #18 Skrevet 4. september 2014 Kos dere på hotell med god samvittighet.
MissStiles Skrevet 5. september 2014 #19 Skrevet 5. september 2014 Vi bor alltid på hotell når vi besøker min eller hans familie som bor et annet sted i landet eller utenfor Norge. Godt med en ekstra pause fra hverdagen og ikke være oppå familien 24/7. Velg hotell!!
Hulderen Skrevet 5. september 2014 #20 Skrevet 5. september 2014 Stakkars svigerinnen din som må ha huset fullt av overnattingsgjester i tillegg til at de arrangerer barnedåp. De er nok sjeleglade for alle som takker nei til overnatting. Dine svigerforeldre kan ikke ha mye empati overfor dåpsforeldrene, når de prøver å få flere til å ivernatte der. Nei, gjør dere selv og dåpsforeldrene en tjeneste, bo på hotell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå