AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 ...eller har jeg ligget med brudgommen da? Noen som reagerer på rødfarge? Har skjønt at hvit er no-go for mange... Anonymous poster hash: a27a1...b07
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Tror ikke alle tenker over det der med brudgommen Personlig synes jeg duse pasteller passer best i bryllup, men kommer selvsagt an på kjolen. Hvis ikke den røde kjolen er for utfordrende så kan det gå greit. Anonymous poster hash: b5bc7...8b8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 Tror ikke alle tenker over det der med brudgommen Personlig synes jeg duse pasteller passer best i bryllup, men kommer selvsagt an på kjolen. Hvis ikke den røde kjolen er for utfordrende så kan det gå greit. Anonymous poster hash: b5bc7...8b8 Litt mørk rødfarge... ikke utfordrende i mine øyne i hvert fall. Og langermet... Anonymous poster hash: a27a1...b07
RockyRose Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Eg skulle bruke raud kjole i søstra mi sitt bryllaup(bytta kjole når eg fann ein finare), og då spurte eg ho på førhånd om det var greitt. Det er jo nokon som reagera på slikt, men så lenge brudeparet ikkje gjer det er det fritt fram 3
AryaUnderfoot Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Synes det er litt gammeldags med disse fargerestriksjonene og uansett ingen som tror du prøver å si at du har ligget med brudgommen. Har selv gått med sort bla. i bryllup og fikk ingen reaksjon på det. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 ...eller har jeg ligget med brudgommen da? Noen som reagerer på rødfarge? Har skjønt at hvit er no-go for mange...Anonymous poster hash: a27a1...b07 jeg tenker mer at rødt er en så fremtredende farge at det gjerne kan stjele oppmerksomhet fra bruden like så mye, om ikke mer, enn med en hvit kjole. 3
masekopp Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Jeg hadde ikke brydd meg så mye. Håper selvfølgelig ikke bestevenninnen min gjør det, for da kan jo folk tenke "åja, hehe, prøver hun å signalisere i siste liten at de har hatt en affære?" (haha, lol, iknow... søkt teori...), men hadde ikke brydd meg om noen i familien gjorde det. Tenker at det beste er å bare spørre bruden eller brudgommen på forhånd så finner du jo fort ut av det.
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 Jeg hadde ikke brydd meg så mye. Håper selvfølgelig ikke bestevenninnen min gjør det, for da kan jo folk tenke "åja, hehe, prøver hun å signalisere i siste liten at de har hatt en affære?" (haha, lol, iknow... søkt teori...), men hadde ikke brydd meg om noen i familien gjorde det. Tenker at det beste er å bare spørre bruden eller brudgommen på forhånd så finner du jo fort ut av det.ååååh rød kjole betyr ikke deeet. 1
masekopp Skrevet 5. september 2014 #9 Skrevet 5. september 2014 ååååh rød kjole betyr ikke deeet. I gamle dager jo xD
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #10 Skrevet 5. september 2014 I gamle dager jo xD Tøys. Det er bare noen som har overtolket en gammel film. Eneste grunn til å ikke gå i rødt, er å ikke ta for mye oppmerksomhet. Og det kommer minst like mye an på typen rødfarge og resten av kjolens utforming. En diskret kjole i en dempet rødfarge er ikke noe problem.Anonymous poster hash: 0b274...87b 1
HoppsyDaisy Skrevet 5. september 2014 #11 Skrevet 5. september 2014 I gamle dager jo xD Jeg har lest flere steder at man ikke skal bruke rødt for det er en farge som tar mye oppmerksomhet. Fra gammelt av var fargen knyttet til overtro og djevelen Hvor påstanden om sex med brudgommen stammer fra, vet jeg ikke. Det er vel litt uenighet om historien bak bruk av rød kjole i bryllup. Uansett årsak, er det en farge man ikke bruker. 1
melatonin Skrevet 5. september 2014 #12 Skrevet 5. september 2014 Har du spurt bruden da? Kanskje enkelere enn å få et konkret svar av henne enn her inne. Jeg hadde ikke hatt noe i mot om noen brukte rødt i mitt bryllup.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #13 Skrevet 5. september 2014 Hvitt og rødt er de farvene man unngår i bryllup. Jeg ser ikke helt problemet med det, bare bruker noe annet selv om jeg er glad i rødt og kler det. Jeg hadde ikke spurt bruden heller - hun har nok å tenke på og de fleste er redd for å fremstå som "bridezillas" som er vanskelig å ha med å gjøre, og vil antakeligvis ikke tørre å svare oppriktig. Anonymous poster hash: e860e...eab
HoppsyDaisy Skrevet 5. september 2014 #14 Skrevet 5. september 2014 Hvitt og rødt er de farvene man unngår i bryllup. Jeg ser ikke helt problemet med det, bare bruker noe annet selv om jeg er glad i rødt og kler det. Jeg hadde ikke spurt bruden heller - hun har nok å tenke på og de fleste er redd for å fremstå som "bridezillas" som er vanskelig å ha med å gjøre, og vil antakeligvis ikke tørre å svare oppriktig. Anonymous poster hash: e860e...eab Enig! Som brud hadde jeg hatt problemer med å si nei. Men jeg klarte det faktisk da "stemor fra helvete" ville bruke en helt hvit kjole!!!!!! 1
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2014 #15 Skrevet 5. september 2014 I gamle dager jo xDtull og vås. I ganle dager hadde nan ikke råd til rød kjole og det å ha sex utenfor ekteskap den gangen var såpass skammelig at ingen hadde villet vise noe sånt uansett. Hvor logisk er det at noen faktisk ønsker å vise at de har hatt seg med brudgommen?? 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #16 Skrevet 5. september 2014 Iflg KG skal man ikke bruke hvitt, svart, rødt eller grønt. I det virkelige liv styrer man unna hvitt, og alt annet er greit. Jeg har vært i massevis av bryllup og det har stort sett alltid vært noen med rød kjole, gjerne flere røde kjoler i samme bryllup også. Ingen som har reagert på det. Husker jeg lagde en tråd her får mange år siden da jeg hadde kjøpt meg rød kjole men var usikker på om den kunne brukes etter å ha lest rundt på kg, meningene var delte over flere sider, men jeg gikk med den røde kjolen, og vi var mange i samme bryllupet som hadde rød kjole. Syns det er viktigere at kjolen er "tekkelig", dvs ikke superkort, åletrang eller med dyp utringning. Og hvem i all verden overstråler bruden? Det er ikke akkurat sånn at man tar feil Anonymous poster hash: 0d5f4...455 2
masekopp Skrevet 5. september 2014 #17 Skrevet 5. september 2014 Tøys. Det er bare noen som har overtolket en gammel film. Eneste grunn til å ikke gå i rødt, er å ikke ta for mye oppmerksomhet. Og det kommer minst like mye an på typen rødfarge og resten av kjolens utforming. En diskret kjole i en dempet rødfarge er ikke noe problem.Anonymous poster hash: 0b274...87b Åja Det står jo på alle sånne bryllupssider! Men da hadde jeg ihvertfall ikke brydd meg. Tror det skal godt gjøres å stjele oppmerksomheten fra min kjole xD Den er ikke akkurat enkel og diskrè... Hadde vært verre om jeg hadde en litt mer "vanlig" kjole, som jeg egentlig hadde tenkt. Jeg har lest flere steder at man ikke skal bruke rødt for det er en farge som tar mye oppmerksomhet. Fra gammelt av var fargen knyttet til overtro og djevelen Hvor påstanden om sex med brudgommen stammer fra, vet jeg ikke. Det er vel litt uenighet om historien bak bruk av rød kjole i bryllup. Uansett årsak, er det en farge man ikke bruker. Oh shit........... Djevelen. :O Haha, neida.. tull og vås. I ganle dager hadde nan ikke råd til rød kjole og det å ha sex utenfor ekteskap den gangen var såpass skammelig at ingen hadde villet vise noe sånt uansett. Hvor logisk er det at noen faktisk ønsker å vise at de har hatt seg med brudgommen?? Helt enig, men jeg tenkte bare at kanskje de eldre i familien trodde på sånt. Lol. Woman logic.
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2014 #18 Skrevet 5. september 2014 Åja Det står jo på alle sånne bryllupssider! Men da hadde jeg ihvertfall ikke brydd meg. Tror det skal godt gjøres å stjele oppmerksomheten fra min kjole xD Den er ikke akkurat enkel og diskrè... Hadde vært verre om jeg hadde en litt mer "vanlig" kjole, som jeg egentlig hadde tenkt. Oh shit........... Djevelen. :O Haha, neida.. Helt enig, men jeg tenkte bare at kanskje de eldre i familien trodde på sånt. Lol. Woman logic.kan jo være rødt ble sett på som en syndens farge. At det ikke passet seg i guds hus eller noe da. Men jwg tviler på det. Var jo en gang i tiden man giftet seg i den eneste selskapskjolen man hadde og den var som regel svart og som de sikkert også hadde brukt i konfirmasjonen
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #19 Skrevet 5. september 2014 Det der med å ikke bruke rød eller sort i bryllup er så tåpelig!! Skjønner selvfølgelig at man ikke tropper opp i hvitt, men alle andre farger må da være lov?! Da reagerer jeg med på lårkorte 'ut på byen'-kjoler! Eller veldig utringet. Hvis du er veldig i tvil kan du vel bare spørre bruden? Anonymous poster hash: 24067...212 1
masekopp Skrevet 5. september 2014 #20 Skrevet 5. september 2014 kan jo være rødt ble sett på som en syndens farge. At det ikke passet seg i guds hus eller noe da. Men jwg tviler på det. Var jo en gang i tiden man giftet seg i den eneste selskapskjolen man hadde og den var som regel svart og som de sikkert også hadde brukt i konfirmasjonen Det kan vel hende ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå