Gå til innhold

Tips til mat på koldtbord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage et koldtbort for ca 10 personer, hva ville dere laget?

Tenker på kanskje

Eggerøre

Kokt egg

Røykelaks

Div pålegg

Lakserull og rull med seranoskinke eller lignende

Rundstykker og brød

Salat

Kyllinglår

Hjemmelaget dressing

Andre forslag?

Anonymous poster hash: 2afe4...4b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karbonader

potetsalat

Anonymous poster hash: b0852...8f2

Skrevet

Skal lage et koldtbort for ca 10 personer, hva ville dere laget?

Tenker på kanskje

Eggerøre

Kokt egg

Røykelaks

Div pålegg

Lakserull og rull med seranoskinke eller lignende

Rundstykker og brød

Salat

Kyllinglår

Hjemmelaget dressing

Andre forslag?

En enkel pastasalat

Anonymous poster hash: 07fd8...6c9

Skrevet

Ville hatt noe kjøttpålegg også, og et par typer oster kanskje

Skrevet

Roastbiff og sylteagurk! Og karbonader og stekt løk.

Skrevet

Ferske reker er det vel ikke sesong for i november? Div pålegg som jeg skrev betyr ost og kjøttpålegg. Takk for alle tips. Kan godt google men jeg har ikke smakt alt der og er kjekt å høre her hva folk liker.

TS

Skrevet

Ferske reker er det vel ikke sesong for i november? Div pålegg som jeg skrev betyr ost og kjøttpålegg. Takk for alle tips. Kan godt google men jeg har ikke smakt alt der og er kjekt å høre her hva folk liker.

TSAnonymous poster hash: 2afe4...4b1

Oja, beklager. Hva med hjemmelaget cabatet?

Ellers er det ikke ukjent for meg at noen serverer rømmegrøt, og ofte spekemat ved siden av. :)

Skrevet

Ferske reker er på sitt beste i februar, men det er jo veldig vanlig å spise dem utenom sesong, da, feks om sommeren. Og de er å få tak i hele året, som kjent.

Ellers burde man gå for frosne grønlandsreker hele året nå for øyeblikket, siden reker fra Nordsjøen er rødlistet og overbeskattet.

Selv synes jeg det kan være litt upraktisk å måtte rense reker ved bordet når jeg er på koldtbord pga pent antrekk og uten muligheter til å vaske hendene. Så jeg pleier å droppe å forsyne meg av reker akkurat i sånne sammenhenger.

Anonymous poster hash: 3c822...7e7
Skrevet

Pai eller Quiche

Brokkolisalat

Helstekt kalkun

Waldorfsalat

Spekefat

Noen oster

Helstekt laks eller ørret

En god pasasalat

... Og vær så snill, dropp karbonader og cabaret. Kan ikke tenke meg noe kjipere.

Gjest daisydaisy
Skrevet

Pai eller Quiche

Brokkolisalat

Helstekt kalkun

Waldorfsalat

Spekefat

Noen oster

Helstekt laks eller ørret

En god pasasalat

... Og vær så snill, dropp karbonader og cabaret. Kan ikke tenke meg noe kjipere.

Bestemor serverte ofte karbonader på brød når hun hadde koldtbord, og jeg digget det! Bare fordi du synes det er kjipt, betyr det ikke at gjestene hennes gjør det.

Skrevet

Barna setter ofte pris på at det er noe mat som de liker, og kjenner igjen. Eggerøre og karbonade med brød er det barna stort sett spiser når jeg har vært i selskap med koldtbord.

Skrevet

Oja, beklager. Hva med hjemmelaget cabatet?

Ellers er det ikke ukjent for meg at noen serverer rømmegrøt, og ofte spekemat ved siden av. :)

Aldri hørt om cabatet :P Får google det.

Liker ikke rømmegrøt selv, jækk. Men takk for tipset :)

Ferske reker er på sitt beste i februar, men det er jo veldig vanlig å spise dem utenom sesong, da, feks om sommeren. Og de er å få tak i hele året, som kjent.

Ellers burde man gå for frosne grønlandsreker hele året nå for øyeblikket, siden reker fra Nordsjøen er rødlistet og overbeskattet.

Selv synes jeg det kan være litt upraktisk å måtte rense reker ved bordet når jeg er på koldtbord pga pent antrekk og uten muligheter til å vaske hendene. Så jeg pleier å droppe å forsyne meg av reker akkurat i sånne sammenhenger.

Anonymous poster hash: 3c822...7e7

Joda er enig, vil ikke pelle reker selv da. Så hadde ikke kjøpt uansett til det selskapet, selv om det er kjempe godt!

Takk for alle andre svar og.

TS

Skrevet

Aldri hørt om cabatet :P Får google det.

Liker ikke rømmegrøt selv, jækk. Men takk for tipset :)

Joda er enig, vil ikke pelle reker selv da. Så hadde ikke kjøpt uansett til det selskapet, selv om det er kjempe godt!

Takk for alle andre svar og.

TS

Cabaret heter det ;)

https://www.google.no/search?q=Cabaret+mat&client=firefox-a&hs=sVf&rls=org.mozilla:nb-NO:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=rAIKVPLCLaahyAOOz4HAAw&ved=0CC4QsAQ&biw=1440&bih=727

Anonymous poster hash: 07fd8...6c9

Skrevet

Waldorfsalat

Potetsalat

Remulade

Sennepssaus

Pepperotsaus

Majones

Aioli

Rømme

Tyttebær

Couscous salat(google it)

Agurksalat

Enkel grønn salat

Roatbeef(tilbehør: rødløk og pickles og pepperrotkrem)

Ostetallerken med 3-4oster,1-2 marmelader,2-3 kjeks og pynt med forskjellige druer

Spekeskinketallerken med div spenkeskinke og pølsebiter,pynt med feks fiken og honningmelon

Postei(tilbehør rødløk og sylteagurk)

Røykelaks med eggebåter,dill og sennepsaus

Karbonade med stekt løk,tilbehør:remulade og rødløk

Pillede reker med majones og pynt med sitron og dill

Helstekt ørret,pyntes med sitron og dill,tilbehør:agurksalat og rømme

Reinsdyrwraps med grønn salat og oppskåret purre,tilbehør tyttebær evn tyttebærrømme(mix litt av rømmen med tyttebær)

Eggerøre

Quiche

Landebrød stekt i olivenolje&hvitløk,tilbehør:aioli

Utvalg av frukt og bær

Utvalg av brød,rundstykker og loff

Dessert passer det med noen kaker,alt etter hvor mange det er,og masse kaffe. Lag klassisk bløtkake,marsipankake,sjokoladekake,muffins etc og ha gjerne is stående.

Mye av tilbehøret går igjen ved et koldtbord, og MYE kan kjøpes ferdig. Variasjon er nøkkelen og da trenger man ikke å ha MYE av alt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...