-Jiinxs- Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 (endret) Jeg kom over denne annonsen da jeg satt å surfer litt på Finn.no Det første som slo meg var at den var veldig billig, når man ser på hvordan den ser ut utvendig og innvendig. Stor parkeringsplass var det også og tomten er på 986 m². Er prisen så "lav" pga beliggenheten? En annen ting hva betyr det egentlig når det står Vei: Privat stikkvei til offentlig. Det foreligger tinglyst veirett fra hovedvei til tomten. Utkjørsel i Hardangervegen er ikke godkjent. Har det noen spesielle konsekvenser? Endret 4. september 2014 av -Leon-
Gjest Whitestripes Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Det er jo et gammelt hus, og selv om det er renovert, er det fortsatt snart 100 år gammelt. Det ser ut som det ligger veldig landlig til, og det er ikke mer enn drøyt 100 kvm, så det spiller inn. Mulig det er byggtekniske ting som gjør at det er priset såpass lavt. Ting kan se flott ut på overflaten, men det kan f.eks være fukt i kjeller eller andre ting som ikke kommer fram i en annonse som gjør at prisen er såpass rimelig.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 (endret) Langt ute i hutaheiti dette, Endret 4. september 2014 av Blondie65
-Jiinxs- Skrevet 4. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2014 (endret) Det er jo et gammelt hus, og selv om det er renovert, er det fortsatt snart 100 år gammelt. Det ser ut som det ligger veldig landlig til, og det er ikke mer enn drøyt 100 kvm, så det spiller inn. Mulig det er byggtekniske ting som gjør at det er priset såpass lavt. Ting kan se flott ut på overflaten, men det kan f.eks være fukt i kjeller eller andre ting som ikke kommer fram i en annonse som gjør at prisen er såpass rimelig. Ja, så du også synes at prisen var lav? For jeg synes selv om det er litt uti "gokk" så burde man få 3 mill eller mer for den. Lurer også på hvor mye man hører av trafikken, går jo lastebiler forbi der døgnet rundt (virker det som). Endret 4. september 2014 av -Leon-
Gjest Whitestripes Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Ja, så du også synes at prisen var lav? For jeg synes selv om det er litt uti "gokk" så burde man få 3 mill eller mer for den. Lurer også på hvor mye man hører av trafikken, går jo lastebiler forbi der døgnet rundt (virker det som). Jeg er ikke særlig kjent med boligpriser på den kanten av landet, men jeg synes kanskje prisen var helt grei, tatt beliggenheten i betraktning. Og at huset er såpass gammelt, og ikke så veldig stort.
SmallTalk Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 Jeg har ingen formeninger om prisnivå, for jeg befinner meg på en helt annen kant av landet, men jeg registrerte at det var både privat brønn (delt med naboen) og privat kloakkanlegg/renseanlegg. I mitt hode høres dette dyrt ut dersom dette på et eller annen tidspunkt skulle komme til å trenge vedlikehold/service, noe det før eller siden vil komme til å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Tror ikke prisen er noe unormalt lav, med tanke på "problemene" som listes opp.. Privat vann og avløp, samt ikke godkjent utkjørsel til hovedvei er ting som ofte drar prisene ned, samt at det er ett stykke utenfor Bergen, så man kan ikke forvente "bypriser". Les takstrapporten nøye og ta med noen kyndige på visning, hvis det er interessant... Anonymous poster hash: 5d2f1...568 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #8 Skrevet 4. september 2014 Det er da ikke langt ut på landet. Kun en drøy mil inn til Bergen.Anonymous poster hash: 77bd4...0d3
Tøytigern Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 Det er da ikke langt ut på landet. Kun en drøy mil inn til Bergen.Anonymous poster hash: 77bd4...0d3 En mil til Bergen er "hutaheiti." Sorry.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. september 2014 #10 Skrevet 5. september 2014 Det er i hutaheiti fordi: - det er langt unna GODE kollektivtilbud - det er langt unna handlesentre - man kan kjøre til Nesttun som er nærmest - det er østvendt på baksiden av Ulriken med ditto solforhold Når det gjelder lastebiler "hele døgnet" så er det reserveutfartsåren østover. Noe trafikk må man nok regne med, men jeg tror nok ikke den er voldsomt stor om natten. Hvis jeg skulle bosatt meg landig ville jeg heller sjekket ut Os, Fjell eller sentrale deler av Askøy.
Gjest Wei Wei Skrevet 5. september 2014 #11 Skrevet 5. september 2014 Dette huset ble solgt i nabolaget og kvadratmeterpris er nesten den samme. Så, ja, det er vel en vanlig pris for området, alder, standard og beligenhet.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #12 Skrevet 5. september 2014 Jeg har ingen formeninger om prisnivå, for jeg befinner meg på en helt annen kant av landet, men jeg registrerte at det var både privat brønn (delt med naboen) og privat kloakkanlegg/renseanlegg. I mitt hode høres dette dyrt ut dersom dette på et eller annen tidspunkt skulle komme til å trenge vedlikehold/service, noe det før eller siden vil komme til å gjøre. Og plutselig har kommunens arbeid med å redusere utslipp fra spredte avløp i utkantstrøk nådd deg, og et pålegg om tilkobling til offentlig nett kommer. Da blir det dyrt. Vi vurderte å kjøpe min mormors eiendom, men nettopp hennes kjente problemer med det private kloakkanlegget (oversvømmelser, tett, pumper som ryker, for mye grunnvann+++) var hovedårsaken til at vi sto over. Kostbart og slitsomt med noen av disse anleggene. Dreneringen bør også sjekkes grundig og kjellere sjekkes for fukt. Dyrt å fikse. Men, er huset i seg selv billig så kan man jo raskt spare opp en stor bufferkonto for fremtidige vedlikeholdsutgifter. Med et så gammelt hus ville jeg nok hatt et par hundre tusen stående klar for ting som plutselig skjer. Anonymous poster hash: 4cdf4...585 1
Kjibba Skrevet 5. september 2014 #13 Skrevet 5. september 2014 (endret) Tykkjer det var eit veldig fint hus. Riktig nok gamalt, så det kan vere eit problem med endring av ytterveggar og endre på dør-/vinduplassering. Ellers, så kan det vere i god stand, sjølv om det er gamalt. Berre finn ut at taket er tett og at det ikkje har problemer med mugg. Edit: Badet og ihvertfall hagen treng ei kjærleg hand, tykkjer eg ^^, Endret 5. september 2014 av Kjibba
-Jiinxs- Skrevet 5. september 2014 Forfatter #14 Skrevet 5. september 2014 Jeg bor i et hus hvor vi hadde et Biovac og husker at det var litt problemer med det til tider, men min mor knyttet seg heldigvis til det kommunale. Vet ikke hvor mye hun betalte for det. Men ser at dere kommer med mange gode punkter på prisen og selve eiendommen. Jeg ser ikke etter et hus hvor jeg må begynne å fikse ting. Ikke at jeg har noe imot å gjøre vedlikehold av bolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå