Gå til innhold

Slimpropp vs. tegningsblødning...? (advarsel: ekkelt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i går, ble strippet. Hadde ca 1 cm åpning. I går kom det rødbrun blødning (ikke friskt blod) 4 og 8 timer etter strippingen

Har termin i dag. Samme type blødning i morges også, men liten mengde. Kom så på ettermiddagen en stor (unnskyld detaljer) sammenhengende slimsekk med litt brunt blod. Mest slim. Senere utflod med hinneaktige brunlige klumper. Tingen er at jordmor i går ikke kjente noen slimpropp, og mente denne hadde reist og at jeg ikke skulle vente på den. Derfor lurer jeg på om det jeg i dag opplever er tegningsblødninger...? Noen som har peil?

Anonymous poster hash: e834c...02b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett om blødningene kommer av selve undersøkelsen eller at ting er på gang, så er det dessverre ikke noe annet å gjøre enn å vente. Det er helt vanlig å ha slik blodblandet utflod litt før, og før du har vannavgang eller rier er ikke fødselen i gang enda.

Anonymous poster hash: 039cd...28a

Skrevet

Det er vanskelig å si. Det kan være begge deler. At slimproppen går eller at du opplever tegningsblødning er jo ofte tegn på nært forestående fødsel, men du er jo allerede ved termin, så du har uansett ikke lenge igjen.

Jeg opplevde at slimproppen gikk i uke 34. Det kom da en tykk klump med slim iblandet litt brunrosa blodstriper. Jeg spottet ørlite hele det neste døgnet. I uke 36 opplevde jeg igjen spotting, men da var det mye rennende brunlig utflod som jeg tolket som tegningsblødning. Hos meg var det starten på fødselen. Noen timer senere startet riene, og etter få timer i aktiv fødsel var barnet ute.

Da slimproppen min gikk så tidlig som i uke 34, leste jeg mye på emnet. Det kan bety nært forestående fødsel, men det kan fortsatt være snakk om flere uker (det blir det jo uansett ikke i din situasjon). Tegningsblødning er heller ikke noe sikkert tegn på at fødselen starter; det kan ofte gå mange dager før riene starter eller du får vannavgang.

Anonymous poster hash: 65e59...f66
Skrevet

Jeg hadde alt mulig greier som liksom skulle være tegn på nærtstående fødsel(også etter stripping), men gikk maks over termin og måtte igangsettes tross en million tegn.

Så det kan være alt og absolutt iingenting :)

Anonymous poster hash: b093f...3eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...