Gå til innhold

Ville dette vært ok for deg? Storbyferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jeg dater skal på en langhelg til en storby med ei han sier er ei venninne.

Han sier de skal dra sammen fordi begge har ønsket å dra dit lenge. Jeg har ikke møtt henne før.

Jeg fikk høre om det nå, rett før turen. Regner ikke akkurat med det ble avtalt i går..

Selv har jeg veldig dårlige erfaringer med kvinner og menn som "bare er venner", kan vel si så mye som at jeg har hørt den samme fra tre ekser før ("vi er bare venner"), og hver gang har det endt i utroskap.

Overreagerer jeg? Jeg kan jo ikke nekte han noe, men kjenner at jeg begynner å revurdere hele greia..

Anonymous poster hash: 51490...d57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo foreslå at dere to reiser i stedet for de to, eller at du drar sammen med dem. Skal de bo på samme hotellrom?

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo foreslå at dere to reiser i stedet for de to, eller at du drar sammen med dem. Skal de bo på samme hotellrom?

Nå skal de dra denne helga, så at jeg blir med i stedet er jo ikke noe alternativ..

Ble nettopp fortalt om dette. Vet ikke om de skal sove på samme rom, men regner ikke med å få et ærlig svar hvis jeg spør.. Men helt ærlig så tipper jeg at de skal det, ja.

Skrevet

Nå skal de dra denne helga, så at jeg blir med i stedet er jo ikke noe alternativ..

Ble nettopp fortalt om dette. Vet ikke om de skal sove på samme rom, men regner ikke med å få et ærlig svar hvis jeg spør.. Men helt ærlig så tipper jeg at de skal det, ja.

Hvor lenge har dere datet? Er hun bare en god gammel venninne og de skulle sovet på hvert sitt rom så hadde det vært en ting, men er det ei han har ligget med før eller er veldig på flørtern med og i tillegg ei han skal dele rom med, så hadde jeg takket for meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tolket den opplysningen som en feig måte å "slå opp på". I et forhold forteller man hverandre om planer, og en slik hemmeligholding tyder heller ikke på rent mel i posen.

La denne mannen fare. Ville han virkelig ha deg, og bare deg, ville han ikke funnet på et slikt dobbeltspill.

Anonymous poster hash: 93324...5e2

• Liker 3
Skrevet

Jeg drar på storbyhelger med min venn, uten at vi gjør noe mer intimt enn å prøvesmake den andres drink. Vi har til og med delt seng flere ganger O.O (og det er jo i følge mange her inne FYSISK UMULIG å ikke knulle, om en mann og en kvinne som ikke er slekt deler seng).

• Liker 14
Skrevet

Nei. Hadde ikke likt det. Spesielt når han ikke sier det før rett før han skal reise. Det er merkelig. Hadde ikke vært keen på at de skal dele seng og det er ett varselstegn at du sier at du regner med at han ikke hadde fortalt deg sannheten hvis du spurte han.

Ville revurdert.

• Liker 3
Gjest _LilleMy
Skrevet

Merkelig at han ikke kan spørre deg før de plutselig har avtalt. Det ville ikke vært greit for meg. Hvorfor vil han ikke reise med deg i stedet? Du overreagerer ikke.

• Liker 4
Skrevet

Han jeg dater skal på en langhelg til en storby med ei han sier er ei venninne.

Han sier de skal dra sammen fordi begge har ønsket å dra dit lenge. Jeg har ikke møtt henne før.

Jeg fikk høre om det nå, rett før turen. Regner ikke akkurat med det ble avtalt i går..

Selv har jeg veldig dårlige erfaringer med kvinner og menn som "bare er venner", kan vel si så mye som at jeg har hørt den samme fra tre ekser før ("vi er bare venner"), og hver gang har det endt i utroskap.

Overreagerer jeg? Jeg kan jo ikke nekte han noe, men kjenner at jeg begynner å revurdere hele greia..

Tjaaa. Det hørtes jo kanskje litt humbug ut?

Personlig, om jeg datet deg ville jeg muligens ha reist med deg istedenfor veninnen min... Jeg hadde vel sagt til henne at jeg hadde følt at det ble litt feil om jeg og henne reiste vekk på storbytur i lag, mens jeg og du drev og datet liksom... Jeg hadde selvfølgelig forstått om jeg ikke fikk hennes forståelse for dette. Men om hun hadde tenkt seg om et par ganger, hadde hun vel skjønt hvorfor.

Ting forandrer seg jo.

Er noe helt annet dersom daten din skal på tur med en kompis liksom. Broes before hoes. Men ikke hoes before dates.

Det er min mening.

• Liker 6
Skrevet

Merkelig at han ikke kan spørre deg før de plutselig har avtalt. Det ville ikke vært greit for meg. Hvorfor vil han ikke reise med deg i stedet? Du overreagerer ikke.

Han sa nå at det hadde vært avtalt lenge.. Men han hadde ikke "turt" å si noe til meg om det før i dag. Først sa han bare at han skulle til XXXX i helga. Hadde jeg ikke spurt om det bare var han som skulle dra så hadde jeg vel aldri fått vite det..

Skrevet

Tjaaa. Det hørtes jo kanskje litt humbug ut?

Personlig, om jeg datet deg ville jeg muligens ha reist med deg istedenfor veninnen min... Jeg hadde vel sagt til henne at jeg hadde følt at det ble litt feil om jeg og henne reiste vekk på storbytur i lag, mens jeg og du drev og datet liksom... Jeg hadde selvfølgelig forstått om jeg ikke fikk hennes forståelse for dette. Men om hun hadde tenkt seg om et par ganger, hadde hun vel skjønt hvorfor.

Ting forandrer seg jo.

Er noe helt annet dersom daten din skal på tur med en kompis liksom. Broes before hoes. Men ikke hoes before dates.

Det er min mening.

Takk. Jeg syns ikke nødvendigvis han skulle byttet ut henne med meg, men han kunne i hvert fall spurt om jeg ville være med også..

• Liker 1
Gjest _LilleMy
Skrevet

Han sa nå at det hadde vært avtalt lenge.. Men han hadde ikke "turt" å si noe til meg om det før i dag. Først sa han bare at han skulle til XXXX i helga. Hadde jeg ikke spurt om det bare var han som skulle dra så hadde jeg vel aldri fått vite det..

Det er dårlig gjort, det. Når han ikke tør å si noe til deg, sannsynligvis på grunn av reaksjonen din, så burde han jo ikke dratt i det hele tatt, mener nå jeg. Enda dårligere gjort å ikke spørre deg på forhånd iallfall.

• Liker 1
Skrevet

Takk. Jeg syns ikke nødvendigvis han skulle byttet ut henne med meg, men han kunne i hvert fall spurt om jeg ville være med også..

Ikke enig! Det hadde jo vært utrolig dårlig gjort mot henne han skal reise med. Skulle hun liksom vært tredjehjul da? De har planlagt dette for lenge siden. Hadde de vært interessert i hverandre, ville de vel allerede datet?

Anonymous poster hash: dbb2d...f96

• Liker 12
Skrevet

Dette hadde ikke vært greit for meg. Enkelt og greit.

• Liker 2
Skrevet

Ts, har du ikke nære venner av motsatt kjønn selv? Blir sikkert brent på bålet nå, men min erfaring er at de som mest missliker at partneren har vennskap av motsatt kjønn, er de som ikke har hatt det selv. Jeg har også dårlige erfaringer med kvinner og menn som liksom er venner, men da ser man det ofte veldig lett at de ikke er det når du ser dem sammen. Men jeg kan jo ikke være hyklerisk heller; min beste venn er en mann, og jeg og han har vært på heisatur sammen, og sovet i samme seng siden det var billigere.

Jeg sier ikke du ikke har lov til å synes det er ekkelt, men at du skal være med på en tur de kanskje har planlagt lenge, kanskje før dere to en gang møttes er jo tullete. Og at du skal reise i stedet for henne er jo direkte hårreisende. Tenk deg om du var henne, og daten til vennen din plutselig tok plassen din på en reise du har betalt og planlagt og gledet deg til?

Om så mange av dine x'er har vært utro med "vennene" sine, så bør du kanskje heller se på hva slags menn du velger å date? Husk også at tillit er en av grunnsteinene i et forhold:) Har du snakket med ham om det? Hvis ikke er kanskje det noe å gjøre, kanskje venninnen hans er en barndomsvenninne? Kanskje det kan hjelpe å treffe henne?(kanskje litt sent om de reiser snart men).

Anonymous poster hash: bd5f2...e44
  • Liker 15
Skrevet

For meg hadde det vært helt greit. Har venner av motsatt kjønn jeg både har reist på tur med og delt seng med underveis, og vi har ikke så mye som prøvesmakt drinkene til hverandre en gang (jeg lurer på om vi delte en vannflaske en gang for mange år siden da...).

Anonymous poster hash: 984ac...67b
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit om vi hadde date't. Og jeg selv hadde aldri villet dratt på helgetur med en kompis viss jeg skulle ha datet enn annen type jeg liker. Tror nok kompisen min hadde skjønt det, ettersom vi bare er venner og ikke noe annet.. Litt skuffet kanskje, men tror nok han hadde villet forstått det!

Anonymous poster hash: 703fb...082
  • Liker 1
Skrevet

Dere dater, og er ikke i ett forhold, då sånn sett jeg synesydu begynner å mistenke han litt for tidlig.. Nå må du ikke straffe daten din for det kjærestene dine har gjort tidligere, ikke alle er av samme ulla..

• Liker 7
Skrevet

Jeg kan bare si det slik, at om EN JEG DATER begynner å vise sjalusi og være vanskelig, så vet jeg godt hvem jeg velger.

Mine venner (av begge kjønn) er viktige for meg, og langt viktigere enn en eller annen jeg dater.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...