Gå til innhold

Kollega legger til alle utenom meg på Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror egentlig overskriften sier det viktigste, men får legge til litt mer informasjon. Jeg jobber altså sammen med denne damen på en middels stor arbeidsplass, men vi jobber i "samme del" så ser henne hver gang jeg er på jobb om hun også jobber den dagen. Jeg var tidligere venn med henne på Facebook, men en dag oppdaget jeg plutselig at jeg ikke var venn med henne lengre. Tenkte først at hun bare hadde tatt en opprydning og kanskje bestemt seg for at hun ikke vil ha kollegaer som "venner", men etter at jeg så at hun fortsatt var venn med alle andre felles kollegaer + hadde lagt til en del nye som jobber hos oss, så sendte jeg henne en ny venneforespørsel.

Den svarte hun aldri på. Jeg lot den stå i litt over 2 uker, og jeg forventet ikke at hun skulle legge meg til med en gang siden jeg vet at hun ikke bruker Facebook så ofte (hun gjorde i alle fall ikke det før). Jeg antar at hun må ha sett den, siden hun etter at jeg hadde sendt den både endret bakgrunnsbildet sitt og la til nye venner. Da valgte jeg å fjerne den igjen, og egentlig håper jeg at hun har sett at jeg har tatt den vekk.

Jeg ønsker jo egentlig ikke ha noe å gjøre med mennesker som uten noen åpenbar grunn ikke engang vil ha meg på Facebook. Jeg legger ca. aldri noe ut der i det hele tatt, så det er ikke mulig at jeg er en av dem irriterende menneskene som folk velger å slette. Men likevel er det sårt at jeg er den eneste av alle hun ikke har der; og at på til at hun valgte å FJERNE meg som venn i det hele tatt. Jeg har aldri hatt noe mot henne, og vi har snakket og tullet osv som alle andre kollegaer der jeg jobber. Vi har et godt miljø og jeg aner ikke hva hun har mot meg.

Bør jeg la dette ligge, eller bør jeg si noe til henne? Hva synes dere om oppførselen hennes, er dette ok?

Anonymous poster hash: ab17a...0ce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bare spørre henne? Da får du ihvertfall svar på det du lurer på :)

Anonymous poster hash: 2c225...01e
Skrevet

Jeg ville ikke tatt det opp. Bare latet som ingenting.

Har opplevd akkurat det samme med en medstudent i klassen min. Vi bare kun 18 stk i klassen og alle var venner med alle på fb. Etter en stund så jeg at hun hadde unfriendet meg, men fortsatt var venn med alle de andre, inkludert en ung foreleser hun hadde slengt dritt om og sagt hun hatet. Egentlig like greit hun slettet meg,for jeg liker ikke falske mennesker, men likevel er det jo litt rart å slette kun meg og ingen andre når jeg aldri har sagt eller gjort noe negativt ovenfor henne.

Jeg er som deg, lite aktiv på fb så kanskje det har noe med det å gjøre? Kanskje noen velger å slette de som aldri legger ut bilder og/eller holder aktivitet og vennelister skjult? Kanskje hun trodde du lukket profilen din for henne?

Anonymous poster hash: 7c1f4...9f2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har også opplevd at folk har fjernet meg som venn uten grunn, vel å merke bekjente som jeg ikke treffer så ofte. Synes det var rart første gangen, men nå har jeg blitt "vant" til det. Men at en kollega gjør det er litt merkelig, spør du meg

Skrevet

Jeg er som deg, lite aktiv på fb så kanskje det har noe med det å gjøre? Kanskje noen velger å slette de som aldri legger ut bilder og/eller holder aktivitet og vennelister skjult? Kanskje hun trodde du lukket profilen din for henne?

Folk kan se de aktivitetene jeg går på - og jeg blir typisk tagget i nye bilder en gang i uken - så tviler på at det er grunnen. Jeg legger bare ikke ut mye selv. Har andre kollegaer som er felles venner som har profiler hvor det ikke står annet enn gratulasjonsmeldinger fra bursdagene deres, så jeg føler ikke at det der kan være grunnen i alle fall...

Skrevet

La det ligge.

Anonymous poster hash: 678d6...d9c

Skrevet

Jeg lurer på om det er noe feil med hele vennegreia på Facebook. Hvis jeg logger inn på min Facebook fra PC-en har jeg 2 venneforespørsler jeg ikke har svart på. Logget meg inn fra mobilen her om dagen og da hadde jeg plutselig 5!! 3 jeg ikke har sett før med andre ord. Og i tillegg fikk jeg en til i løpet av kvelden, men den var vekk morgenen etter. Den siste kan det jo hende at hun har trukket tilbake i løpet av natten da, men likevel.

Dessuten ser jeg at det er flere av mine venner som ikke dukker opp i nyhetsfeeden min f.eks.

Anonymous poster hash: 29b92...780
Skrevet

Gratulerer med dagens beste first world problems :)

Anonymous poster hash: 960bd...1c6
  • Liker 1
Skrevet

Hele problemet mitt med dette er symbolikken bak. Hun kan gjerne velge og vrake i hvem hun vil ha på Facebook, men når jeg er den eneste hun "holder utenfor" er det noe i hodet mitt som sier at dette ikke er greit.

Gjest Violetta
Skrevet

Tenker du utelukkende på store, viktige spørsmål?

• Liker 3
Skrevet

Jeg oppdaget for en stund siden at ei jeg var god venninne med før hadde unfrienda meg. Jeg ga egentlig blaffen, men kicka på at hun ikke hadde sletta mannen min. Han hadde svermet for henne før han og jeg ble sammen, og hun er temmelig flørtete.

Men han er ikke på vennelista hennes nå.

Anonymous poster hash: a73d3...905
Skrevet

Jeg oppdaget for en stund siden at ei jeg var god venninne med før hadde unfrienda meg. Jeg ga egentlig blaffen, men kicka på at hun ikke hadde sletta mannen min. Han hadde svermet for henne før han og jeg ble sammen, og hun er temmelig flørtete.

Men han er ikke på vennelista hennes nå.

Anonymous poster hash: a73d3...905

Da hadde jeg gitt henne beskjed! Ligg unna mannen ellers..... :rasende:

men bra han ikke er på vennelisten hennes lengre da.

Skrevet

Skjønner deg ts. Jeg opplevde at en kollega jeg hadde vært venn med fjernet meg også. Hun byttet også facebooknavn til et tullenavn slik at folk ikke kunne søke henne opp, men jeg så jo at mine kolleger likte ting hun la ut og kjente igjen profilbildet. Nesten alle kolleger rundt meg var venn m henne fortsatt men ikke jeg. Jeg ble oppriktig lei meg for dette og ganske paranoid. Har aldri vært annet enn vennlig mot henne så skjønte ikke hvorfor...

Så snakket jeg med henne i en sammenheng senere der vi møttes, og jeg fortalte om noe jeg hadde "oppnådd" ifm jobb. Hun la meg til etterpå. Nesten så jeg lurer på om det har med mine meritter å gjøre, for hun er en skikkelig streber selv.. aner ikke. jeg er imidlertid en som legger ut masse ting - gjorde i alle fall det før, sist vi var faceboo-venner, kan jo være noen finner det irriterende at jeg legger ut "mye" (alt er relativt, poster ting noen få ggr i uka).

Anonymous poster hash: cd4cf...747
Skrevet

Jeg er vant med å bli slettet som venn av damer , Dette er de jeg sjeldent møter og er ordentlig venn med i virkeligheten.. feks folk jeg har gått på skole med osv... Jeg er et yndet hatobjekt. De kan være venn med alle andre vi har felles, men ikke meg.

Engang sa en mann til meg at han måtte slette meg fra vennelisten pga kona hans ikke tålte at han var venn med meg...

Drit i det og ikke bry deg om det.

Anonymous poster hash: 5ee17...4db
  • Liker 1
Skrevet

Opplevd det samme jeg og, en veldig god kollega av meg var plutselig ikke venn på facebook, men så hørte jeg fra flere at de hadde mistet meg som venn og lurte på hvorfor, men jeg hadde ikke "unfrienda" dem, det rare var at det først var mange med forbokstav D som ble borte, så A.. osv.. Kan være virus eller noe det. Men ellers er jo ikke facebook den virkelige verden heller da :hallo:

Du er vel ikke sånn overivrig da TS? :fnise: legger ut tonnevis med bilder og sender spillforespørsler ++, det kan være grunnen i så fall.. hvis ikke spør..

Gjest _LilleMy
Skrevet

Høres merkelig ut ja, men jeg ville helt klart latt det ligge.

Skrevet

Skjønner deg ts. Jeg opplevde at en kollega jeg hadde vært venn med fjernet meg også. Hun byttet også facebooknavn til et tullenavn slik at folk ikke kunne søke henne opp, men jeg så jo at mine kolleger likte ting hun la ut og kjente igjen profilbildet. Nesten alle kolleger rundt meg var venn m henne fortsatt men ikke jeg. Jeg ble oppriktig lei meg for dette og ganske paranoid. Har aldri vært annet enn vennlig mot henne så skjønte ikke hvorfor...

Så snakket jeg med henne i en sammenheng senere der vi møttes, og jeg fortalte om noe jeg hadde "oppnådd" ifm jobb. Hun la meg til etterpå. Nesten så jeg lurer på om det har med mine meritter å gjøre, for hun er en skikkelig streber selv.. aner ikke. jeg er imidlertid en som legger ut masse ting - gjorde i alle fall det før, sist vi var faceboo-venner, kan jo være noen finner det irriterende at jeg legger ut "mye" (alt er relativt, poster ting noen få ggr i uka).

Anonymous poster hash: cd4cf...747

I slike tilfeller klikker jeg bare på "unfollow",skul eller hva det heter.

Skrevet

Du er vel ikke sånn overivrig da TS? :fnise: legger ut tonnevis med bilder og sender spillforespørsler ++, det kan være grunnen i så fall.. hvis ikke spør..

Jeg har jo allerede skrevet tidligere i tråden at jeg nærmest aldri legger ut noe som helst selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jo allerede skrevet tidligere i tråden at jeg nærmest aldri legger ut noe som helst selv.

:klaske: Det gjorde du og det glemte jeg :nigo:

Skrevet

Jeg har også opplevd at folk har fjernet meg som venn uten grunn, vel å merke bekjente som jeg ikke treffer så ofte. Synes det var rart første gangen, men nå har jeg blitt "vant" til det. Men at en kollega gjør det er litt merkelig, spør du meg

Det er jo noe annet.

Jeg har selv slettet en jente jeg dro på språkreise med. Hun var den eneste jeg slettet. Grunnen til at jeg slettet henne var på grunn av at hun hele tiden var spydig mot meg og kom med nedlatende kommentarer.. Generelt ga uttrykk for at hun ikke likte meg, uten at jeg hadde snakket noe spesielt med henne engang. Dette er jo en annen sak, men jeg tror bare enkelte folk bare er sånn at de ikke synes de har særlig god kjemi med en person, og dermed velger å utestenge denne personen helt. Veldig spesielt.

Anonymous poster hash: 32e4e...333

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...