Gå til innhold

Har du tatt bilder mot en hvit bakgrunn? I så fall bryter du loven!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som om folk flest kommer til å bry seg om det :)

• Liker 1
Skrevet

intresserer meg midt inni rævhålet!

• Liker 1
Skrevet

Som om folk flest kommer til å bry seg om det :)

Nettopp!

OT: lol

• Liker 1
Skrevet

Blir ikke lett å få pass :P

Anonymous poster hash: c602b...ffa

• Liker 2
Skrevet

Amazon's Revolutionary New Patent: Taking Photos on a White Background

http://gizmodo.com/amazons-revolutionary-new-patent-taking-photos-on-a-wh-1573645285

Fra nå av er det ulovlig å ta et bilde mot en hvit bakgrunn med mindre du har lisens fra Amazon til å gjøre det.

Anonymous poster hash: 1ff8f...80c

Kan du forklare nærmere om dette?

Anonymous poster hash: 6eb83...31b

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha skumlest saken ser det for meg ut som at patentet ikke bare er "hvit bakgrunn" men et helt oppsett av bakgrunn, plassering av lys, blenderåpningen på objektivet og avstand mellom fotograf/fotoobjekt. Ikke hver for seg, men den samlede kombinasjonen.

Helt umulig å håndheve.

Du kan og ta så mye bilder mot et hvit bakgrunn du orker, bare ikke etter oppsettet i Amazon sitt patent så lenge du ikke har lisens.

Skrevet

Etter å ha skumlest saken ser det for meg ut som at patentet ikke bare er "hvit bakgrunn" men et helt oppsett av bakgrunn, plassering av lys, blenderåpningen på objektivet og avstand mellom fotograf/fotoobjekt. Ikke hver for seg, men den samlede kombinasjonen.

Helt umulig å håndheve.

Du kan og ta så mye bilder mot et hvit bakgrunn du orker, bare ikke etter oppsettet i Amazon sitt patent så lenge du ikke har lisens.

Tusen takk for info!

Men hvordan i all verden skal dette forbudet nå ut til alle, slik at de får vite om det?

Skrevet

Auda, da må jeg vist endre på bildet på CV'n min... Not.

Anonymous poster hash: 517f8...a55
Skrevet

Tusen takk for info!

Men hvordan i all verden skal dette forbudet nå ut til alle, slik at de får vite om det?

Som sagt, det er totalt umulig å håndheve.

Skrevet

Det er ikke Amazon sitt problem. Patentsystemet er vel lagt opp slik at alle som lager produkter helt magisk må kjenne til alle patenter i hele verden, ellers kan de bli saksøkt. Det er altså alle andre som må gjøre jobben, og ikke den som skal håndheve patentet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...