AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1 Skrevet 4. september 2014 Er ei jente på snart 30 år som sliter så vanvittig med at jeg har strekkmerker. Fikk disse i ungdomsårene etter å ha lagt på meg da jeg en periode var alt for tynn. Er normalvektig og trener men dette går sånn inn på meg at jeg nå går hos psykolog. Tenker at jeg aldri kommer til å få kjæreste på grunn av dette, så det utløste til slutt en deperesjon. Har nå møtt en ny mann men vil ikke vise han kroppen min. Er jo tidsbegrenset hvor lenge man kan skjule seg.. Har strekkmerker som er helt lyse på rompa, litt framme på lårene og bak knærne. Noen som har opplevd dette? Kommet seg ut av dette eller lignende? Har ikke lyst å være singel lengere! Anonymous poster hash: c33fb...01a
tussi84 Skrevet 4. september 2014 #2 Skrevet 4. september 2014 Du kan ikke bli kvitt strekkmerkene gratis. Om du absolutt vil bli kvitt dem må du betale for laser behandling og det koster en del tusen. Ville heller tenkt på det på denne måten. Stort sett alle kvinner får strekkmerker i løpet av livet. De fleste når de blir høygravid og andre igjen pga høy vektoppgang over kort tid. Det er en helt naturlig ting. Så selv om du skulle fjerne dem via laser vil de mest sannsynlig komme igjen under en graviditet. Strekkmerkene bleker med tiden men blir ikke helt borte. Uansett hvem du blir sammen med vil de neppe legge merke til strekkmerkene du har. Det er du som tror alle andre vil være opphengt av dem. Og skulle en mann kalle deg stygge ting pga det er han ikke verdt mye.
absinthia Skrevet 4. september 2014 #3 Skrevet 4. september 2014 (endret) Ærlig talt, jeg har hatt mye strekkmerker siden jeg ble gravid som tenåring og har ikke hatt problemer med at menn bemerker dem, eller med å finne meg menn, selv om enkelte unge damer på stranda var temmelig frekke. Det er ikke så fryktelig festlig, men jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle gjemme meg bort og har gått mye i bikini på stranda i ren trass og flashet strekkmerker som er over hele magen. De som er nedover lårene og på siden av brystene er nesten usynlige. Nå har jeg hatt dem i 22 år, og jeg skulle selvfølgelig helst vært dem foruten, men jeg har grunn ganske mye i mot det kroppslige perfekthetstyrraniet, så jeg lar det stå til. Husk at når du hopper til sengs med en mann, så er du mest sannsynlig den eneste nakne dama i rommet og dermed også den deiligste. En ting som er mye mer avtennende enn strekkmerker er folk som gjemmer bort kroppen sin og alltid må ha dyna på. Endret 4. september 2014 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #4 Skrevet 4. september 2014 Du fikk ikke svarene du ville ha på Kropp og helse-forumet altså antar jeg?Anonymous poster hash: d0acf...603 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #5 Skrevet 4. september 2014 Jeg har masse strekkmerker, men det er INGEN som har kommentert de. Bortsett fra min nåværende kjæreste , etter at han sa at jeg ikke hadde de. Da måtte jeg bare come clean og fortellle at jo, jeg har nok det. Så da så han veldig godt etter og la merke til de. Og dett var dett. Anonymous poster hash: 6561d...f05
Gjest krokodillen Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 Jeg har aldri hatt problemer med å få meg kjæreste selv om jeg har strekkmerker. Jeg fikk deav samme årsak som deg Dette sitter kun i hodet ditt
Minya Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Minya; "Se på alle strekkmerkene jeg har da!" HrMinya: "Hvor da?" Minya; "DEEEER!" HrMinya, går nærmere, bøyer seg ned og myser; "Jeg ser dem ikke" Jeg har masse strekkmerker på lår, hofter, rompe og til og med på sidene av puppene. Lær deg å se på dem som tigerstriper i stedet. Det er mye gøyere. 3
melatonin Skrevet 4. september 2014 #8 Skrevet 4. september 2014 Jeg har og rompa, bakside av lår og legger full av hvite tigerstriper, noen av dem er dype og ømme når jeg tar på dem. Fikk dem i puberteten pga hormonforandringer. Hatet dem inderlig da de plutselig kom som røde remmer nedover låra. Eneste som plager meg nå er at de kan nesten se ut som cellulitter, men tenker knaptnok over dem. Men har skikkelige stygge blodårer bak på knea, men ser ut som om ingen legger merke til det eller.. (unttatt søsteren min som skal gni det inn og kalle det for åreknuter) Så som nevnt over her så er det nok ingen andre enn deg TS som plages av det, en mann som blir glad i deg driter i sånne ting
Gjest AllisHagtorn Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 Ja, jeg har hatt strekkmerker på lår/litt på pupper og sikkert andre plasser jeg ikke har kikket siden tenårene når jeg begynte på p-piller. Sånne helt lyse. Jeg var superslank, så strekkmerker er sjeldent bare pga vekt. Har aldri skjems over det, og har ikke falt meg inn at menn ville reagere. Det har de forsåvidt heller ikke gjort, og alle(vel; omtrent alle) menn har forøvrig også strekkmerker(også fra tenår når de vokser raskt) - de bare vet sjeldent om det selv fordi de aldri har glodd med speil bak på lår og bakende Jeg skjønner du har vanskelig for å tro dette, men i dette tilfellet er det virkelig i hodet ditt problemet ligger. Det er nok lurt å fortsette hos psykolog, men du må nok innse at du har kastet bort fryktelig mye tid på noe alle mennesker har. Dette mener jeg er tilsvarende som å bekymre seg grenseløst over øyenfarge, hårfarge eller at man har noen fregner på sommeren. Såpass normalt og utbredt er faktisk strekkmerker.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #10 Skrevet 4. september 2014 Jeg fikk masse trekkmerker da jeg kom i puberteten selv om jeg ikke la på meg noe. Det var pga hormoner rett og slett. Men mine er også helt lyse, og har kun fått komentar på de en gang. Da var jeg 15år, og de var mer lilla. Å det var en gutt som lurte på hvordan jeg hadde fått de arrene... Han viste ikke hva strekkmerker var...Kunne ikke annet enn å le... hehehe Men har ALDRI opplevd at noen mann har sagt noe, og det er rett å slett for at de ikke kunne brydd seg mindre. Jeg har masse på siden av lårene/rompa og innsiden av lårene, noen bak knærne og brystene. Å jeg tenker seriøst ikke over de til daglig. Har heller ALDRI opplevd at enn mann ikke vil se meg naken mer enn en gang heller. Har som regel problem med at de ikke kan få av meg klærne fort nok Så du har absolutt ikke noe å bekymre deg for!!!Anonymous poster hash: 2a90e...ffd
Gjest rangle Skrevet 4. september 2014 #11 Skrevet 4. september 2014 Skjønner at det er skikkelig kjipt.. men du sier de er lyse nå så det er jo bra , tviler på at han fyren din vil stoppe opp og bare: nei for nå fæle greier, dette burde du advart meg om på forhånd ha det bra og aldri ring meg igjen! Den dagen han er såpass heldig å få se kroppen din så tror jeg han ikke vil ense de strekk merkene. Jeg har merker selv og syns det er ubehagelig men de strekk merkene kommer til å være der uansett så du kan like gjerne dele dem med han mannen
Purple Diamond Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Jeg har på magen/sidene/ryggen og puppene, og har hatt dem siden jeg var rundt 13. De plaget meg litt før, men nå bryr jeg meg minimalt. De er liksom en del av meg
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #13 Skrevet 4. september 2014 Jeg har litt på hoftene men det plager meg ikke noe spesielt. Jeg tror du legger mye mer merke til dem enn det andre gjør, det er ofte slik. Anonymous poster hash: eed38...75c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #14 Skrevet 4. september 2014 Jeg fikk maaaaasse strekkmerker bak på låra, og bak knær, rompe og hoftene som tenåring. Den spinkle typen min har strekkmerker under armene, og han har aldri vært tykk heller. Strekkmerker er veldig vanlig hod jenter. De fleste har noen pga hormonendringer i kroppen, eller rask vektoppgang.Anonymous poster hash: 4671a...43f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #15 Skrevet 4. september 2014 Men... Har ikke strekkmerkene gått vekk by now? Eller i hvert fall blit såpass lyse at de så godt som går i ett med huden, og i hvert fall ikke vil være synlige på et dunkelt soverom? Jeg har selv mye strekkmerker på lårene (som av en eller annen grunn bestemte seg for å blåse seg opp i løpet av puberteten), men nå som jeg er i tyveårene legger jeg ikke merke til dem en gang. De er der hvis jeg ser nøye etter, litt sånn blanke eller hva jeg skal si, men tenker aldri på dem i dagligen, og drar på sydenferier om sommeren med bikini og uten skam. Tror ikke at strekkmerkene er problemet, men heller selvtilliten. Om du så går på en eller annen klinikk og får dem fjernet, finner du nok noe annet å bekymre deg for, og slik vil det fortsette frem til du får selvtilliten i boks. Anonymous poster hash: f7da5...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #16 Skrevet 4. september 2014 Jeg har fått masse masse strekkmerker (av det "lyse" slaget, som deg) det siste året, både på rumpe, lår og pupper, men jeg har ikke gått betydelig mye opp i vekt. Jeg gikk ned en del kilo for et par år siden pga sykdom, og har gått litt opp igjen nå, jeg tror det mest sannsynlig er derfor. Har tenkt mye på det, og vært redd for det samme som deg; at kroppen min skal støte andre, og jeg vil forbli singel og ensom i evig tid... Det fine er at kjæresten min, som jeg utrolig nok har klart å anskaffe, ikke har lagt merke til det. Eller så bryr han seg iallefall ikke stort om det. Jeg tror ikke din kommende kjæreste vil tenke over det i det hele tatt! Strekkmerkene vil ikke skremme bort en normalt fungerende mann/kvinne, det er absolutt ikke det som vil være det avgjørende for om du forblir singel eller ikke! (Mest sannsynlig ikke:-)) Det er veldig lett for oss å legge merke til forandringer ved våre egne kropper, som for oss vil virke uhorvelig store, men som for andre ikke synes i det hele tatt. Jeg vet hvor jævlig det er å få livskvaliteten ødelagt av ens syn på egen kropp, og jeg håper du får den hjelpen du trenger. Til syvende og sist er det personlighet og kjemi som teller, og du vil garantert kunne leve fantastisk fint i et forhold, til tross for strekkmerkene:-) Anonymous poster hash: 50f42...338
Gjest Chloe87 Skrevet 4. september 2014 #17 Skrevet 4. september 2014 Eksen min (gutt) hadde strekkmerker. Jeg hadde ikke en gang lagt merke til dem før han sa det og han hadde vært nervøs for at jeg syntes det var stygt. Jeg kunne jo ikke brydd meg mindre. Det sitter nok mest i hodet ditt TS, men hvis dette er noe som virkerlig plager deg så har jeg hørt at laser hjelper.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #18 Skrevet 5. september 2014 Jeg er 21 år jeg har også mye strekkmerker, men det er ingen som bryr seg. Det er jo veldig mange som har det. INGEN har kommentert det før .. Hvis en mann kommenterer strekkmerker på kroppen eller utseende så er han ikke noe å satse på engang mener jeg.. =) Da er han rett og slett barn.. uansett alder Anonymous poster hash: f9e39...726
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #19 Skrevet 5. september 2014 Magen min er full av brede, dype strekkmerker etter graviditet for 8 mnd siden. Jeg skulle helst vært de foruten, men lar det ikke ødelegge for meg. Magen ser grei ut. Har ikke mye overflødig hud som henger eller mye flesk. Da hadde jeg nok følt att det ble litt vell mye mageproblemer på en gang. Har møtt en mann litt ei stund nå og han bryr seg ikke. Har god selvtillit og fokuserer bare på andre deler av kroppen jeg er fornøyd med. Anonymous poster hash: 6f23a...079
andy capp Skrevet 5. september 2014 #20 Skrevet 5. september 2014 Ærlig talt, jeg har hatt mye strekkmerker siden jeg ble gravid som tenåring og har ikke hatt problemer med at menn bemerker dem, eller med å finne meg menn, selv om enkelte unge damer på stranda var temmelig frekke. Det er ikke så fryktelig festlig, men jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle gjemme meg bort og har gått mye i bikini på stranda i ren trass og flashet strekkmerker som er over hele magen. De som er nedover lårene og på siden av brystene er nesten usynlige. Nå har jeg hatt dem i 22 år, og jeg skulle selvfølgelig helst vært dem foruten, men jeg har grunn ganske mye i mot det kroppslige perfekthetstyrraniet, så jeg lar det stå til. Husk at når du hopper til sengs med en mann, så er du mest sannsynlig den eneste nakne dama i rommet og dermed også den deiligste. En ting som er mye mer avtennende enn strekkmerker er folk som gjemmer bort kroppen sin og alltid må ha dyna på. Se det jeg har uthevet, vet jeg ikke siterer TS, men poenget kommer godt frem i innlegget til absinthia. Menn legger ikke merke til dette, om de gjør det, bryr de seg ikke. Det jeg uthevet i innlegget ovenfor viser at dette sitter i hodene til dere kvinner, og de som påpeker slike "avvik", er andre kvinner. De problemene dere har med kropp i forhold til menn er skapt av kvinner selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå