Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske nylig gått inn i et avstandsforhold, der vi må betale relativt mye for fly når vi skal besøke hverandre.

I sommer var vi på ferie i utlandet, og han la ut for både flybilletter, leiebil hele ferien og hotell. Jeg betalte oppgjøret på hotellet for restauranten og diverse drikke osv. Men det ble jo ikke så mye sammenlignet med hans regning. Vi spiste jo mye ute, og da var det stort sett han som tok regningen der også.

Jeg sa tidlig han måtte sende meg "regning" for min del, og purret også på han etter ferien. Da sa han at jeg ikke skulle tenke på det, og heller spare pengene så jeg kan besøke han senere.

Jeg er student, og har dermed ikke like god økonomi som han som jobber. Men føler likevel det er litt feil at jeg ikke skal betale mer. Jeg har råd til å betale han tilbake, jeg har helgejobb som så mange andre. Så det er ikke sånn at han betale for meg hele tiden, selv om jeg selvfølgelig tenker at det er godt å spare når jeg kan.

Hva tenker dere om denne? Lar dere kjæresten betale for dere i forholdet?

Anonymous poster hash: 2ba29...429
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det nokså likt for deg, som student med helge jobb, ok økonomi. Han er i full jobb, med veldig god økonomi. Vi bytter på å betale, men det er nok litt skjeivt. Mye fordi jeg ikke ville vært komfortabel med noe annet, og ville følt meg utilpass.

Jeg hadde ikke likt at han skulle betale ferie osv for meg, slik som jeg forstår deg.

Når vi er ute å reiser betaler vi alltid 50/50 på ferier. Når vi er ute å spiser, bytter vi på å betale, men det blir fort slik at jeg betaler lunsj, og han middag. Så han bruker mer.

Er vi ute, så betaler han gjerne middag og jeg kino.

Skal vi drikke, betaler han ofte for drosje, og en drink til meg. Skal vi ha drink nr2. så tar jeg den.

Har jeg dårlig råd før stipend og lønn, sier jeg fra, også må vi tilpasse oss deretter. Enten må vet han da på forhånd at han må ta seg av regninga, eller hvis han har spandert endel tidligere, så finner vi f.eks. på noe rimelig.

Det ene året fikk jeg en reise til London i gave, da betalte han reise og opphold. Hadde lyst å gi han noe fint tilbake, men hadde ikke så god økonomi. Siden han har bursdag i Desember, spurte jeg om jeg kunne slå sammen jul og bursdagsgave, det var ok. Da ga jeg han en weekend borte, hvor hotell og reise var inkl + to aktiviteter.

Sum summert så betaler vi kanskje 60/40

Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg er ganske nylig gått inn i et avstandsforhold, der vi må betale relativt mye for fly når vi skal besøke hverandre.

I sommer var vi på ferie i utlandet, og han la ut for både flybilletter, leiebil hele ferien og hotell. Jeg betalte oppgjøret på hotellet for restauranten og diverse drikke osv. Men det ble jo ikke så mye sammenlignet med hans regning. Vi spiste jo mye ute, og da var det stort sett han som tok regningen der også.

Jeg sa tidlig han måtte sende meg "regning" for min del, og purret også på han etter ferien. Da sa han at jeg ikke skulle tenke på det, og heller spare pengene så jeg kan besøke han senere.

Jeg er student, og har dermed ikke like god økonomi som han som jobber. Men føler likevel det er litt feil at jeg ikke skal betale mer. Jeg har råd til å betale han tilbake, jeg har helgejobb som så mange andre. Så det er ikke sånn at han betale for meg hele tiden, selv om jeg selvfølgelig tenker at det er godt å spare når jeg kan.

Hva tenker dere om denne? Lar dere kjæresten betale for dere i forholdet?

Anonymous poster hash: 2ba29...429

Ja, kjæresten min betaler for mesteparten, da han tjerner mye mer enn meg :) Både ferier og restaurantopphold. Han vet jo at du har dårligere råd. La han nå betale om han har lyst :)

• Liker 1
Skrevet

Sugardaddies ser jeg...

Anonymous poster hash: cbc50...a1c

Skrevet

Si tusen takk, og spander noe fint på han senere.

Anonymous poster hash: 17fd5...687
Gjest _LilleMy
Skrevet

Synes det er greit at han betalte mer når det er stor forskjell på økonomien. Om kjæresten min spanderer på meg, spanderer jeg gjerne på han tilbake i en annen situasjon. Gjerne ikke like mye, men bare sånn at han ikke alltid er den som spanderer. Så om dere feks drar ut og spiser på restaurant eller drar på kino, kan du jo spandere bare så du slipper å føle det slik :) Føler det ofte slik etter å ha blitt spandert på, og derfor spanderer jeg igjen senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...