Gå til innhold

Hvordan leie ut i spania på best mulig måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Håper noen her kan gi meg noen tips. Vi har en leilighet i sør-spania som vi nå tenker at vi vil leie ut. Men vi er usikre på hvordan vi skal gjøre det.

Vi vurderer å annonsere på finn.no, men alternativet er annonser i aviser eller bruke et utleiefirma/ manager i den aktuelle byen. Vi står litt fast derfor spør jeg. Noen som har erfaring med å leie ut i utlandet og hvordan gjør dere det?

Utleiefirmaet i byen skal ha 20% av det vi tjener, samt et fast mindre beløp pr mnd for å være utleiere for oss.

Finn er jo gratis, men det krever mer av oss mtp kontrakter og å sende nøkler osv.

Aviser, tja...

Hva med å lage en hjemmeside for leiligheten, er det smart tro? kan tenke det er lurt uansett kanskje....

Ja i det hele tatt, vi vil gjerne høre fra noen som har erfaring med dette. På forhånd takk.

Ps. har du innspill om priser/hva man kan/bør ta pr uke, er det også velkomment. Leiligheten er ny, 90m2, 3 soverom, stor terrasse med fantastisk sjøutsikt, 10 min å gå til stranden og ligger altså helt sør i spania.....

Anonymous poster hash: aae9c...4ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

http://www.spaniasommer.com/spaniasommer/Default.aspx

Vi har brukt denne siden, og det har fungert fint. Vi har også hatt lokal utleiemegler (norsk) som har bistått med nøkkelutlevering, regjøring, flyplasstransport og overføring av leiepenger.

Endret av Kontormus
Skrevet

Tusen takk for tipset, denne nettsiden var vi ikke klar over !! :)

hi

Den siden er mye brukt av de som returnerer gjentatte ganger. De er sikkert også behjelpelig med tips til mellom-mann.

Pris henger litt sammen med beliggenhet. Ved god beliggenhet og nærhet til fasaliteter kan en variere litt etter sesong. Men 500 euro pr. uke er ikke uvanlig. Men det kan være lurt og se hva de andre tar.

Skrevet

Kontormus: Takk for tipset altså. Vi vurderer hvordan vi skal gjøre det hele. En slik person som bistår med nøkler, rengjøring osv er veldig lurt. De fleste vil vel gjerne få rengjort leilighet/hus i stedet for å gjøre det selv.

Og i fht pris, har jeg sjekket litt rudnt hva andre i samme område tar. Ser at 500 euro pr uke kan bli en lavsesong-pris.

Luckiness: Takk for tips om nettside, den var fin - må sjekkes mer :)

Skrevet

Kanskje homeaway.com kan vere eit alternativ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...