Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser her og der om kvinner som har tatt en test som sier noe om hvor fruktbare de er, hvor mange egg (sånn ca) de har etc. Hva slags test er det? Hvordan fungerer den?

Anonymous poster hash: c400a...d1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun en blodprøve altså. Kan den tas hos fastlegen?

Skrevet

Jeg tror du må være en aktiv prøver uten å bli gravid i 1 år og få henvisning fra fastlegen.

Anonymous poster hash: 415a2...83f

Skrevet

Nei, du må ta fire blodprøver gjennom en hel syklus. En på dag en, så dag 10, deretter dag 20 og så 28 (om jeg ikke husker helt feil).

Anonymous poster hash: a402a...0bc

Skrevet (endret)

Eller du kan gå til en privatklinikk, slik som oss og ta den der :). Jeg tok bare en prøve.

Endret av Daiquiry
Skrevet

Det finnes ikke en enkel fertilitetstest. Man kan få en indikasjon ved å måle hormonnivåer gjennom syklusen for å se om eggløsning skjer. Man kan måle eggreserver ved blodprøve, de kan også teste for dna feil. Man kan ta innvendig ultralyd og se at ingenting ser feil ut. Man kan ta lapraskopi for å sikre at egglederne ikke er tette, for det vil ikke vises ved ultralyd eller blodprøve. Jeg tok alle disse testene, og alt viste at jeg var fertil. Men etter flere prøverørsforsøk ble diagnosen dårlig eggkvalitet, noe som ikke vises på noen test.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...