Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle hatt mens for to uker siden... Jeg har født fem barn, og før visste jeg at jeg var gravid hvis jeg gikk over så mye som en dag. Etter baby nummer fem steriliserte jeg meg, og siden den gang har mensen vært stabil. Jeg har tatt en graviditetstest bare for å sjekke. På sykehuset fortalte legen meg at jeg kunne bli gravid utenfor livmoren selvom jeg nå skulle være steril. I noen tilfeller vokser til og med eggstokkene sammen igjen. Men i alle fall... testen viste negativ, og mitt spørsmål blir: er det noen som vet om det produseres LITE hcg hormoner ved svangerskap utenfor livmoren slik at testen viser negativ??

Jeg prøver å ikke være "hypokonder" men jeg tenker at NOE må være galt når mensen ikke kommer som den pleier... Jeg har alle symptomene både på graviditet og mens... *s* Ømme bryster, litt murring i både korsrygg og mage... tretthet... Men testen jeg tok for noen dager siden var altså negativ....

Noen tips?? Eller noen som vet hvordan et svangerskap utenfor livmoren arter seg??

Videoannonse
Annonse
Gjest Lottemor
Skrevet

Hvist man er gravid uten for livmoren så mener jeg at man ikke merker det på hcg hormonet.men man får der i mot veldig vondt i magen....

Da mener jeg akutt smaerte...

Det kan jo være at det har vært mye stress rundt deg eller du har spist mindre eller vært mer aktiv eller mer deprimert enn vanelig og derfor uteblir mensen.....

tenker på deg

klem fra

Gjest ikke innlogget Cassandra
Skrevet

Jeg har enda ikke fått mens, og jeg må innrømme at jeg er litt bekymret. Det er ingen åpenbar grunn til at mensen bare skulle slutte slik uten videre. Jeg har til og med tatt TRE graviditetstester... bare for å trippel sjekke... Og dette gjør jeg med vissheten om at jeg faktisk ikke kan bli gravid.... *sukk*

En ting har jeg funnet ut da... og det er at ved svangerskap utenfor livmor så skal en test vise positiv. Med andre ord så får man hcg hormonet da også... Jeg kan derfor ikke være gravid hverken slik eller sånn... *sukk* *dobbelt sukk*

Jeg har lest på doktor online at ved økt produksjon av hormonet prolaktin.... (jeg tror det var det) så kan mens utebli.. og at en bl.a kanskje kan presse melkesekresjon ut fra brystene... og det kan jeg... Resten av det som stod der forstod jeg ikke, så jeg vet ikke hva det hormonet gjør.... særlig hvis det er for mye av det... Stod noe om svulst på hypofysen..... Men..... jeg aner bare ikke... Videre står det at man skal ta kontakt med lege hvis mens har uteblitt i TRE måneder. DET ER LENGE Å VENTE DET!!!

Jeg tror nesten jeg begynner å utvikle hypokonderi her jeg .... Tenker at jeg kan jo ha fått livmor kreft osv osv osv...... Sprø? Jeg? Neeeii... *sukk og dobbelt sukk*

:oops:

*sukkende Cassandra*

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo ganske nærliggende å anbefale deg å komme deg til legen med en gang da!

Å ta ultralyd og få en skikkelig sjekk. Men det har du sikkert tenkt på selv...?

Skrevet

Ja, sitter og vurderer om jeg skal ringe legen... Men jeg er litt som strutsen også... Så lenge ingen har FORTALT meg at noe ER galt, så kan jeg jo late som om alt er heeeelt i orden... Noen som kjenner seg igjen??? I tillegg så har jeg denne "frykten" for å bruke legens tid på lille meg... Jeg er jo ikke syk. Jeg har ikke vondt. Jeg er bare litt redd... fordi jeg FØLER at noe er galt... Jeg vet at leger bør lytte til pas. intuisjoner, men gjør de egentlig det...??

Skrevet

Kjære deg, Cassandra!

Jeg vil gi deg et eneste råd: Ring legekontoret i dag og snakk med dem. Dersom det viser seg at du er gravid utenfor livmoren, så vil du jo måtte gjøre noe med problemet likevel. Det er ikke noe å spøke med, etter som jeg har hørt. Det kan jo ikke være noe godt å gå rundt og bekymre seg for dette, selv om du har lyst til å leke struts. Det viser seg jo at du er bekymret likevel, ikke sant?

Jeg synes ikke du skal bekymre deg om du opptar litt av legens tid, det er jo jobben hans/hennes å ta imot pasienter, ikke sant?

Håper det viser seg å ikke være noe å bekymre seg om, jeg har selv opplevd at det å bekymre seg om man er gravid kan utsette mensen i seg selv. Hos meg gikk det 14 dager før den kom.

Lykke til, og klem fra meg. :smile:

Gjest Nathalie
Skrevet

Du må komme deg til legen med en gang!!!

Det kan være FARLIG å være gravid utenfor livmoren! Du kan faktisk DØ hvis du ikke får fjernet fosteret TVERT!

Så du bør nok ikke leke struts, - kom deg til legen fortest mulig!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært gravid utenfor livmoren og det er ingen ting å spøke med. Følte selv at noe var galt, jeg følte meg ikke gravid, men testen var positiv og legen sa at alt var i orden.

Stolte mer på meg selv enn legen og fikk derfor ordnet med time på sykehuset. Dessverre litt for sent for samme dag som jeg skulle ditt sprakk egglederen, jeg fikk indre blødninger og ble sendt rett til operasjon.

Du kan selv tenke deg at dette ikke er noe særlig godt så kom deg til lege så raskt som mulig.

Må bare legg til at jeg ett år etter dette fødte en gutt så kroppen kan takle det meste.

nero

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...