Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet til nytt nabolag for et par mnd siden. Jeg kom litt feil ut med ene naboen, pga hunden deres. Hunden deres gikk løs hele tiden, støtt og stadig på min tomt også, idet jeg åpnet døren så hoppet den på meg osv... En dag fikk jeg nok og sa at hunden deres må gå i bånd og at den ikke hadde noe å gjøre på min tomt. Tror de ble litt såret eller jeg følte det, så jeg tok med ei kake til dem og ba om unnskyldning, ville ikke ha negativ tone med naboen. Veldig sjeldent jeg ser dem altså, men idag var jeg utenfor huset mitt og ser naboen kommer oppover veien. Jeg snur meg og smiler pent og sier " hallo ", hun sa ingenting, som om hun ikke så meg men jeg vet at hun så meg. Jeg ville grave meg ned i jorda, det var så pinlig

Jeg skjønner ikke hva problemet hennes er. Mannen hilser jeg stadig og støtt på, han hilser alltid tilbake. Jeg ser henne veldig sjeldent og idag var det bare pinlig. Skjønner ikke hva jeg har gjort? Føler bare at kanskje er det ikke noe med meg, men med henne...

Hva tror du? Har du noen sånne naboer?

Anonymous poster hash: 2964b...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i hu, herregud...

Anonymous poster hash: e2808...933
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg har en nabo som er redd hunder og som skjelte meg ut en gang. Jeg har 6 hunder så er nok ikke drømme naboen deres.

Mine går selvsagt ikke løse, men en gang hadde noen andre åpnet porten min om natta. Jeg ser ikke porten fra utgangsdøra. Resultatet var to 6mnd valper på deres tomt. De ble redde, jeg la meg flat for ikke å ha sjekket porten.

Etter den hendelsen har jeg ikke hørt noe mer negativt, men vil ikke si vi har noe godt forhold heller.

Poenget er, nei du gjorde ikke noe galt. Om hun vil være sur så får hun bare være det.

Endret av AUG---UAG
  • Liker 1
Skrevet

vis henne fingern neste gang :) høres ut som du overtenker skikkelig TS, du trenger ikke at hu smiler og sier hei. du lagde faktisk kake til dem, er ikke mange som gjør sånt for ukjente naboer ! jeg hadde sagt hei hveer morgen hvis naboen hadde bakt kake til meg :P Og du vet jo aldri, kan være en så enkel ting som at for eks mannen til naboen har sagt en kveld, åh hu derre N.N. som bor i nabohuset hu er faen meg deilig.

Anonymous poster hash: 73b68...01e
Skrevet

Ikke bry deg, hils og vær høflig med mannen og la kjærringa seile sin egen sjø :danse:

Smiler og hilser til alle naboene her, ingen som er noe trøbbel med heldigvis!

• Liker 3
Skrevet

kvinnfolk er de værste i nabolaga og jeg har flere som ikke hilser. Så da pleier jeg alltid å henvende meg til mannen og snakke med han til jeg ser det vrænger seg for disse fantastiske damene.

så drit i henne du

• Liker 2
Skrevet

vis henne fingern neste gang :) høres ut som du overtenker skikkelig TS, du trenger ikke at hu smiler og sier hei. du lagde faktisk kake til dem, er ikke mange som gjør sånt for ukjente naboer ! jeg hadde sagt hei hveer morgen hvis naboen hadde bakt kake til meg :P Og du vet jo aldri, kan være en så enkel ting som at for eks mannen til naboen har sagt en kveld, åh hu derre N.N. som bor i nabohuset hu er faen meg deilig. Anonymous poster hash: 73b68...01e

Kanskje dama var på diett og ikke fikk kake allikevel? :P

Anonymous poster hash: bb35f...1b8

• Liker 4
Skrevet

Sikker på at hun så deg da? Jeg kan noen ganger være så "i min egen verden" at jeg ikke legger merke til folk jeg kjenner (ikke gode venner engang) før de vifter med armene i ansiktet på meg. Og da hadde jeg neppe registrert et spakt "hallo" i forbifarten.

Tror ikke hun er sur på deg pga. det med hundene, det der er noe som foregår oppi hodet ditt. De fleste som eier hund har forståelse for at det ikke er alle som digger dyrene, særlig ikke om de hopper opp på folk. Jeg hadde ikke blitt sur for noe sånt selv i hvert fall - særlig ikke om du da hadde kommet med kake i tillegg. Du høres i hvert fall ut som en god nabo! :)

Skrevet

Flyttet til nytt nabolag for et par mnd siden. Jeg kom litt feil ut med ene naboen, pga hunden deres. Hunden deres gikk løs hele tiden, støtt og stadig på min tomt også, idet jeg åpnet døren så hoppet den på meg osv... En dag fikk jeg nok og sa at hunden deres må gå i bånd og at den ikke hadde noe å gjøre på min tomt. Tror de ble litt såret eller jeg følte det, så jeg tok med ei kake til dem og ba om unnskyldning, ville ikke ha negativ tone med naboen. Veldig sjeldent jeg ser dem altså, men idag var jeg utenfor huset mitt og ser naboen kommer oppover veien. Jeg snur meg og smiler pent og sier " hallo ", hun sa ingenting, som om hun ikke så meg men jeg vet at hun så meg. Jeg ville grave meg ned i jorda, det var så pinlig

Jeg skjønner ikke hva problemet hennes er. Mannen hilser jeg stadig og støtt på, han hilser alltid tilbake. Jeg ser henne veldig sjeldent og idag var det bare pinlig. Skjønner ikke hva jeg har gjort? Føler bare at kanskje er det ikke noe med meg, men med henne...

Herregud! For noen naboer. De må jo passe bedre på hunden sin. Du har gjort det du kunne og attpåtil bakt en kake for å "gjøre opp". Drit i dem! Man kan ikke gjøre alle fornøyde her i verden. Og det skal ihvertfall ikke skje på bekostning av egen lykke og gelde.

• Liker 2
Skrevet

Du må smile, vinke og si "Heeeeeei!" med kjempeblid stemme hver gang du ser henne.

Det er ingenting som irriterer sure folk mer enn blide folk!! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at hun så deg da? Jeg kan noen ganger være så "i min egen verden" at jeg ikke legger merke til folk jeg kjenner (ikke gode venner engang) før de vifter med armene i ansiktet på meg. Og da hadde jeg neppe registrert et spakt "hallo" i forbifarten.

Tror ikke hun er sur på deg pga. det med hundene, det der er noe som foregår oppi hodet ditt. De fleste som eier hund har forståelse for at det ikke er alle som digger dyrene, særlig ikke om de hopper opp på folk. Jeg hadde ikke blitt sur for noe sånt selv i hvert fall - særlig ikke om du da hadde kommet med kake i tillegg. Du høres i hvert fall ut som en god nabo! :)

Hun så rett på meg lenge. Og jeg sa Hallo ganske høyt, så tviler på at hun verken så meg eller hørte at jeg hilste.

Takk for fine ord:)

Skrevet

Hun er sikkert dødsfornærmet for at du har kritisert "babyen" hennes :fnise: Er jo nok av slike damer som ser på kjæledyrene sine på den måten. Blir helt matt når jeg hører de rope "kom til Mamma" til bikkjene sine.

Anonymous poster hash: 1dd22...6a0
  • Liker 1
Skrevet

Blir helt matt når jeg hører de rope "kom til Mamma" til bikkjene sine.

Anonymous poster hash: 1dd22...6a0

Det er da jeg lurer på hva i all verden eieren har parret seg med.. Yuk!

Ts - du har jo ikke gjort noe annet enn å si fra at hundene ikke har noe på din tomt å gjøre, hvilket ikke er mer enn rett og rimelig. At damen oppfører seg barnslig, kan ikke du ta ansvar for :)

• Liker 1
Skrevet

Hun er bare dum, ei gang var det en nabo, altså naboen til moren min.

Jeg tok henne i å snoke rundt i hagen til moren min mens hun var på jobb, jeg satt inne i huset og det var helt mørkt inne, så det er vanskelig å se inn.

Jeg gikk ut og spurte hva hun drev med, neida hun skulle levere posten til moren min, så hun hadde vært i postkassen til moren min og sett igjennom før hun la det i en komode moren min har ved ytterdøra.

Jeg sa at det syns jeg ikke noe om og hun må bare prøve seg igjen, naboen begynte å hyl grine, skrek over at hun var så røyksugen osv.

Siden den gangen har hun ikke turt å se eller hilse på meg.

Gjest gurimalla
Skrevet

Du må smile, vinke og si "Heeeeeei!" med kjempeblid stemme hver gang du ser henne.

Det er ingenting som irriterer sure folk mer enn blide folk!! :fnise:

Enig med denne, det er hun som driter seg ut hvis hun ikke hilser. Hvis du svarer med å være frekk vil naboforholdet raskt bli veldig dårlig.

Skrevet

Enig med denne, det er hun som driter seg ut hvis hun ikke hilser. Hvis du svarer med å være frekk vil naboforholdet raskt bli veldig dårlig.

Jeg skal ikke hilse på henne mer, liker ikke å ikke bli hilst tilbake når jeg først hilser. Skal bare ignorere henne, eller ta det som det kommer.

Kanskje den siste gangen da jeg åpnet døren og ble møtt av deres hund som ikke var i bånd, var jeg ikke så blid. Jeg skrek ut til mannen hennes og sa at " nå synes jeg dette her bør sluttes med, ha hunden deres i bånd og makan til frekkhet har jeg ikke sett på lenge ". Etter noen dager angret jeg og gikk til mannen hennes og ba om unnskyldning og ga ham kake så han kunne kose seg med familien. Henne har jeg ikke sett siden det skjedde og det var i Mai, før igår. Skjønner ikke hva hun har å være sur for?

Men har merket at på dette stedet så går de fleste hunder løse med eieren på siden. Uansett hvor flinke og lydige de hundene er, er det båndtvang så er det båndtvang.

Ts

Skrevet

Jeg er noen ganger helt i min egen verden, og da kunne jeg også funnet på å ikke registrere noen som sier hei. Det er ikke nødvendigvis at man er sur. Men om det skjer flere ganger, eller du får også andre tegn på at hun er sur, ja så får hun være det da. De får sette opp et gjerde, om de vil ha hunden løs.

Anonymous poster hash: 72156...a38

Skrevet

Jeg skal ikke hilse på henne mer, liker ikke å ikke bli hilst tilbake når jeg først hilser. Skal bare ignorere henne, eller ta det som det kommer.

Kanskje den siste gangen da jeg åpnet døren og ble møtt av deres hund som ikke var i bånd, var jeg ikke så blid. Jeg skrek ut til mannen hennes og sa at " nå synes jeg dette her bør sluttes med, ha hunden deres i bånd og makan til frekkhet har jeg ikke sett på lenge ". Etter noen dager angret jeg og gikk til mannen hennes og ba om unnskyldning og ga ham kake så han kunne kose seg med familien. Henne har jeg ikke sett siden det skjedde og det var i Mai, før igår. Skjønner ikke hva hun har å være sur for?

Men har merket at på dette stedet så går de fleste hunder løse med eieren på siden. Uansett hvor flinke og lydige de hundene er, er det båndtvang så er det båndtvang.

TsAnonymous poster hash: 2964b...c84

Det er ikke båndtvang lenger :)

Anonymous poster hash: 72156...a38

Gjest gurimalla
Skrevet

Det er normal høflighet å hilse på naboen. Jeg hilser uansett, gidder ikke å være uhøflig selv om en nabo er uhøflig...

Skrevet

Mange rare folk.

Jeg ble kjeftet på av en sur nabo fordi jeg kastet søppel i feil container.

Hun var drittlei av sånn oppførsel og bla bla.

Noen er bare miserable og må la det gå ut over andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...